Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmmm, ser dette ut som en grei pakke? Noen produkter som burde byttes ut?

 

post-16510-1213362299_thumb.png

Kommer an på hva den skal brukes til sef...

Men siden du har valgt denne polishen velger jeg å tro du har en del swirls (vaskeriper) på bilen?

 

Hvlis "ja" er svaret på dette, så ser ikke denne pakken så dum ut nei.

 

Men personlig ville jeg valgt denne microfiberkluten isteden:

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/inde...products_id=142

 

Og denne voksen:

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/inde...;products_id=59

 

Blir litt dyrere sef. men dette er etter min mening en mye bedre kombo.

Hva poleringsputer angår vet jeg ikke dessverre. Er nok mange her inne som vet dette bedre enn meg.

 

Men uansett... komboen du har valgt over her er ikke noe dårlig valg.

Lenke til kommentar

13.06.08 14.25 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL DRAMMEN

12.06.08 18.40 INNLEVERT POSTTERMINAL 7007 TRONDHEIM

12.06.08 13.21 INNLEVERT POSTKONTOR 7600 LEVANGER

 

Står i omvendt rekkefølge, er det sjangs for at drammen omlastningssentral sender pakken videre i løpet av kvelden, eller må jeg vente til i morgen? :p

Lenke til kommentar
Hmmm, ser dette ut som en grei pakke? Noen produkter som burde byttes ut?

 

post-16510-1213362299_thumb.png

Kommer an på hva den skal brukes til sef...

Men siden du har valgt denne polishen velger jeg å tro du har en del swirls (vaskeriper) på bilen?

 

Hvlis "ja" er svaret på dette, så ser ikke denne pakken så dum ut nei.

 

Men personlig ville jeg valgt denne microfiberkluten isteden:

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/inde...products_id=142

 

Og denne voksen:

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/inde...;products_id=59

 

Blir litt dyrere sef. men dette er etter min mening en mye bedre kombo.

Hva poleringsputer angår vet jeg ikke dessverre. Er nok mange her inne som vet dette bedre enn meg.

 

Men uansett... komboen du har valgt over her er ikke noe dårlig valg.

 

Husk en finishing polish! f.eks 106 :)

Lenke til kommentar

Hei! I dag kom pakken fra Scandicshine biggrin.gif Men før jeg setter i gang trenger jeg litt til hjelp med blandingsforholdene på disse produktene:

 

* CG Window Clean = Skal denne blandes ut eller brukes som den er?

* CG Wheel + rim cleaner = Blandingsforholdet på denne? Skal brukes på felger og hjulbuer.

* Optimum Car Wash = Hvor mye trenger jeg til en 15l bøtte?

* CG Citrus wash n' gloss = Hvor mye trenger jeg til en 15l bøtte?

 

 

 

Det var vel det, etter hva jeg har forstått skal Optimum Protectant og DP Interior Cleaner brukes som de er. Fint om blandingsforholdet er litt mer forståelig enn 1oz pr 3,7gallon osv. rolleyes.gif

 

Chris biggrin.gif

 

EDIT: Kan nevne at bilen er nypolert og nyvokset, så absolutt et must at shampoen ikke tar voksen smile.gif

Lenke til kommentar
Hei! I dag kom pakken fra Scandicshine biggrin.gif Men før jeg setter i gang trenger jeg litt til hjelp med blandingsforholdene på disse produktene:

 

* CG Window Clean = Skal denne blandes ut eller brukes som den er?

* CG Wheel + rim cleaner = Blandingsforholdet på denne? Skal brukes på felger og hjulbuer.

* Optimum Car Wash = Hvor mye trenger jeg til en 15l bøtte?

* CG Citrus wash n' gloss = Hvor mye trenger jeg til en 15l bøtte?

 

 

 

Det var vel det, etter hva jeg har forstått skal Optimum Protectant og DP Interior Cleaner brukes som de er. Fint om blandingsforholdet er litt mer forståelig enn 1oz pr 3,7gallon osv. rolleyes.gif

 

Chris biggrin.gif

 

EDIT: Kan nevne at bilen er nypolert og nyvokset, så absolutt et must at shampoen ikke tar voksen smile.gif

1. CG Window Clean skal ikke blandes ut, og brukes som den er.

2. Regner med du mener "CG Premium Blue"? Denne kan blandes ut, men ville personlig ikke gjort dette ved bruk på hjulbrønner og felger.

3. Optimum Car Wash: Litt over 100ml. til 15 liter vann. (i følge det som står på beskrivelsen hos scandicshine.no)

4. CG Citrus Wash er mer konsentrert og du kan derfor bruke ca. 40ml. på 15 liter vann.

Lenke til kommentar
Okay, takk for flotte svar :) Ang. Dp Interior Cleaner, kan denne brukes på "alt"? (Unntatt vinduer). Testet den på en matte og ble fornøyd der, men skal denne også brukes på for eksmpel dashboard, klimaanlegg osv? Hvis jeg bare sprayer på MF'en og gnir?

Denne skal du kunne bruke over alt ja. På dashbord, dører, gulvmatter etc etc.

Men vindu tror jeg ikke du skal bruke den.

Lenke til kommentar

Da har jeg forstått riktig :) Har laget en voss-flaske om til "blandingsflaske" hvor jeg målte opp mengde i vann slik at jeg alltid blander riktig :) Tenkte jeg skulle ta interiør i dag, samt en liten vask utenpå. Blåser dessverre veldig, så er kanskje ikke den optimale dagen for voksing?

 

Chris :D

Lenke til kommentar
Da har jeg forstått riktig :) Har laget en voss-flaske om til "blandingsflaske" hvor jeg målte opp mengde i vann slik at jeg alltid blander riktig :) Tenkte jeg skulle ta interiør i dag, samt en liten vask utenpå. Blåser dessverre veldig, så er kanskje ikke den optimale dagen for voksing?

 

Chris :D

Om det blåser har ingenting å si. Bortsett fra at faren for at microfiberklutene og padsene blåser ned på bakken da...

 

Du kan vokse i all slags vær, bare det ikke er for kaldt eller når det regner naturlighvis.

I sterk solskinn bør du i noen tillfeller tørke av voksen fortere, slik at den ikke tørker inn.. men ellers er det bare å kjøre på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...