Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer AG sin pengretrekking?

 

Bestilte en haug av varer og pengene ble trekt fra kontoen min, valgte senere å avbestille. p.g.a. fraktkostnadene. Nå finner jeg ikke beløpet i nettbanken lenger. Finner heller ingen plass at det er satt inn penger. Betyr det at pengene bare ble reservert, og nå er refundert igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmningsrapport fra VACN Våler i helga!

Koslig i ScandicShine/SwissVax teltet.

IMG_0240.jpg

IMG_0241-1.jpg

 

Gratis inngang, men jammen ikke gratis å gå igjen! :p

 

Resultat av "kid in candyshop syndrome":

Swissvax handel:

Spoke Wheel Cleaning Kit, Cleaner Fluid Pro, Pneu og Pneukost.

IMG_0254.jpg

 

Swissvax Spoke Wheel Cleaning Kit. Disse kostene kan brukes på drill. De hvite er grove, mens de mørke er fine.

IMG_0255.jpg

IMG_0256.jpg

 

Disse:

IMG_0257.jpg

+BBS felger

=:

homer-drool-702026.gif

 

Swissvax Pad Kit, mangler en pad på bildet, ligger til vask.

IMG_0258.jpg

Myk, 3M'ish backingplate.

IMG_0259.jpg

 

Fra ScandicShine:

IMG_0260.jpg

Lenke til kommentar
Var på BilXtra istad (og røsket med meg PlastX, Gold Class tire gel og versa angle børste, men det var ikke poenget), og tenkte jeg skulle spørre hva slags pris de kom til å forlange for en Meguiar's G220. De hadde faktisk fått inn EU-versjonen òg. Han fant den frem til meg for å sjekke pris.

 

4 300,-. :lol:

 

kostet ca 3500,- på godkjemi.com

Ettersom det er et norsk firma er det norsk stikkontakt, gratis frakt og norsk forbrukerkjøpslov som gjelder...

 

(og så kan man slå inn kode 1492 i rabattfeltet og få varer derfra 10% billigere :cool: )

Lenke til kommentar

Då fekk eg pakken frå Scandic, det er to ting eg ikkje er heilt nøgd med.

 

1: Innpakking er tydelegvis ikkje hans store egenskap, alt var putta i ei for stor pakkeske som var kutta opp og surra eit par tapelengder rundt. Ikkje noko avispapir eller bobleplast inni.

2: Bileta på nettbutikken stemmer ikkje med det du får. Eg kjøpte Black Wow og CG Quick Detailer. Black Wow var avbilda med tre applikatorer, så eg rekna med ein fekk med desse, men neida, flaks at eg har eit par liggande frå før av som eg fekk som bonus frå AG. CG QD er avbilda som spruteflaske, men du får kun ei flaske med kork. Ikkje står det noko om dette på produktbeskrivelsen heller, det synest eg er dårleg.

 

Meiner eg har lese at ein bør maskere rundt listene ved bruk av Black Wow, stemmer det?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Svar til Zeph.

 

1: Opplevd det samme selv, men har aldri vært noe tull med innholdet, satser på at det tåler litt :p

2: Bestilte selv en del ting fra SS, og fikk med et par spruteflasketuter til å bruke på flaskene.. Regner med at det er standard dimensjon på tuten av flaska, så man kan bruke hvem som helst type sprutetut.

3: Jepp, man bør maskere rundt lister og lignende, BW kan visstnok være vanskelig å fjerne fra lakk. Har du matte og falmede lister \ fangere \ etc, kan jeg garantere deg at du blir imponert. Fantastisk produkt! :D

Lenke til kommentar

Litt dumt det der, Zeph. Burde absolutt stått i beskrivelsen i det minste.

 

En annen ting som jeg har lurt litt på, og spurt om på forumet til SS, er hvorfor det ikke er inkludert noen informasjon om angrerett. Ikke fordi jeg pleier å returnere ting, men i tilfelle det er noen andre som er litt kranglete. Han har ikke svart på det.

Lenke til kommentar
Då fekk eg pakken frå Scandic, det er to ting eg ikkje er heilt nøgd med.

 

1: Innpakking er tydelegvis ikkje hans store egenskap, alt var putta i ei for stor pakkeske som var kutta opp og surra eit par tapelengder rundt. Ikkje noko avispapir eller bobleplast inni.

2: Bileta på nettbutikken stemmer ikkje med det du får. Eg kjøpte Black Wow og CG Quick Detailer. Black Wow var avbilda med tre applikatorer, så eg rekna med ein fekk med desse, men neida, flaks at eg har eit par liggande frå før av som eg fekk som bonus frå AG. CG QD er avbilda som spruteflaske, men du får kun ei flaske med kork. Ikkje står det noko om dette på produktbeskrivelsen heller, det synest eg er dårleg.

 

Meiner eg har lese at ein bør maskere rundt listene ved bruk av Black Wow, stemmer det?

1. Nå har ikke jeg fått flere enn en pakke derfra som man kan kalle stor. og denne pakken var også etter min mening unødvendig stor. Men innholdet var intakt. Produktene nedi esken lå innkapslet i haugehvis av hvite isopor-flak.

 

Jeg regner med at det har med tiden å gjøre. Så vidt meg bekjent så driver han dette firmaet alene og da blir det fort litt mye, når man skal drive med bilpleie og levere varer til posten, samt oppdatere hjemmesiden.

 

Uansett så var jo innholdet intakt, så da gjør det jo egentlig ikke noe.

Men ett tips på veien må være og heller pakke inn produktene i flere små esker og evt. teipe disse sammen. Da slipper produktene og gnisse inntilhverandre og "faren" for at lekasje oppstår blir nærmest borte.

 

2. Personlig så mener også jeg at bilder og forklaring bør bli litt bedre i nettbutikken hans. Mange av bildene "lyver" og jeg er sikker på at Ketil IKKE gjør dette med noen baktanker.

Men jeg regner med at han får bildene fra produsent/leverandør og da må evt. disse bildene "manipuleres" for å fjerne ting som ikke følger med i pakken. Dette krever ytterligere mer jobb og slikt koster penger hvis ikke man kjenner noen som kjenner noen :)

 

(For ordens skyld så har jeg selv tilbudt meg å gjøre slike ting gratis for han.)

 

Uff og uff.. nå ble det kanskje litt mye negativt her. Men det skal sies at jeg synes Scandicshine er en veldig flott nettbutikk og har ett kjempeutvalg av bilpleieprodukter!

Personlig så mener jeg Scandicshine er den beste nettbutikken i Norge som driver med slikt.

 

Men forbedringer vil det alltid være rom for.

 

Det er tydelig at Ketil har fått mer og mer og gjøre, da det er LITT vanskeligere å få tak i han nå kontra det det var i begynnelsen. Men jeg har alltid fått svar på spørsmålene mine, så en klage er det ikke. Jeg gleder meg på Ketil's vegne over sukseen og vil i lang tid bidra med å handle derfra. Men noen utbedringer som nevnt over tror jeg er på sin plass når tiden er på Ketil's side.

 

Lykke til med den fortsatte driften Ketil, og du vet du kan kontakte meg hvis du trenger hjelp til bilderedigering og annet du skulle trenge til siden din. (gratis) (Har også tilbudt meg dette flere ganger før)

 

Keep up the good work!! :)

Lenke til kommentar

Han kan for eksempel ta bilete av produktene sjølv og slenge inn. Å redigere vekk dei gule padsene på BW-bilete kan umogeleg være noko stort problem. Eventuelt legge inn ein tekst i bold i produktbeskrivelsen som opplyser om kva du faktisk får.

 

Stor pågang og lite tid er eit kjent problem innanfor nettbutikkbransjen, det som skiller dei gode frå dei mindre gode er at det blir betre etter kvart. Enkelte nettbutikkar har dårleg service heile tida, andre får problemer etter kvart som butikken blir større, men klarer å takle dei utfordringene.

 

Det er ein bra butikk, men rom for forbetring er det absolutt. Det å skifte ut nokre bilete frå butikken kan ikkje ta lang tid, ei heller å bruke 2 minutt lengre på å pakke inn varene. Eg ventar gjerne ein dag eller to lengre om det er det som må til for at varene blir pakka skikkeleg. Det er stort sett produkter som tåler litt røff behandling, men Posten er ikkje akkurat kjent for å legge puter under pakkene. Det skal ikkje meir til enn ei avis og to så er du langt på vei.

 

Er Ketil på forumet her forresten, sidan du skriv til han?

Lenke til kommentar
Han kan for eksempel ta bilete av produktene sjølv og slenge inn. Å redigere vekk dei gule padsene på BW-bilete kan umogeleg være noko stort problem. Eventuelt legge inn ein tekst i bold i produktbeskrivelsen som opplyser om kva du faktisk får.

 

Stor pågang og lite tid er eit kjent problem innanfor nettbutikkbransjen, det som skiller dei gode frå dei mindre gode er at det blir betre etter kvart. Enkelte nettbutikkar har dårleg service heile tida, andre får problemer etter kvart som butikken blir større, men klarer å takle dei utfordringene.

 

Det er ein bra butikk, men rom for forbetring er det absolutt. Det å skifte ut nokre bilete frå butikken kan ikkje ta lang tid, ei heller å bruke 2 minutt lengre på å pakke inn varene. Eg ventar gjerne ein dag eller to lengre om det er det som må til for at varene blir pakka skikkeleg. Det er stort sett produkter som tåler litt røff behandling, men Posten er ikkje akkurat kjent for å legge puter under pakkene. Det skal ikkje meir til enn ei avis og to så er du langt på vei.

 

Er Ketil på forumet her forresten, sidan du skriv til han?

Ketil er på forumet her ja.... Han er vel egentlig på de fleste norske/utenlandske forum som har med bilpleie å gjøre...

Han kaller seg "Pirex"

 

Er enig i det du sier her Zeph...

Det viktigste av tingene som er nevt her er uansett bildene og teksten på hvert produkt.

Man kan fort bli villedet og tro at det følger med mer eller mindre forde bilde/beskrivelse "lyver" litt.

 

Jeg har bare fått en pakke med litt størrelse fre Scandicshine, så jeg skal ikke si så veldig mye om pakkerutinene.

Pakken jeg fikk var kanskje langt større enn nødvendig, men produktene var altså fullstendig intakte og var meg i hende dagen etter at den ble sendt. Så lenge det er slik og at varene ikke er skadet så vil jeg vel kanskje helle ha det slik det er nå.

 

Men når det gjelder beskrivelse av varer og bilder, så bør nok dette forbedres noe ja.

Men jeg tror ikke Ketil (Pirex) er vanskelig å ha med å gjøre, så hvis noen her hadde bestillt Black Wow og trodd at de gule Padsene fulgte med forde de var på bilde, så er jeg sikker på at Ketil hadde ettersendt dette.

 

Tror ikke det er Ketil's intensjon og "lure" kundene sine ved å legge ut bilder som viser mer/mindre enn det du faktisk får.

Lenke til kommentar
Då fekk eg pakken frå Scandic, det er to ting eg ikkje er heilt nøgd med.

 

1: Innpakking er tydelegvis ikkje hans store egenskap, alt var putta i ei for stor pakkeske som var kutta opp og surra eit par tapelengder rundt. Ikkje noko avispapir eller bobleplast inni.

2: Bileta på nettbutikken stemmer ikkje med det du får. Eg kjøpte Black Wow og CG Quick Detailer. Black Wow var avbilda med tre applikatorer, så eg rekna med ein fekk med desse, men neida, flaks at eg har eit par liggande frå før av som eg fekk som bonus frå AG. CG QD er avbilda som spruteflaske, men du får kun ei flaske med kork. Ikkje står det noko om dette på produktbeskrivelsen heller, det synest eg er dårleg.

 

Meiner eg har lese at ein bør maskere rundt listene ved bruk av Black Wow, stemmer det?

 

Hei Zeph. Ble ikke oppmerksom på denne tråden før nå. Beklager dette.

 

Innpakkingen er for dårlig, dette er noe vi skal forbedre nå. Med flere esker og mye isopor!

2: Jeg kan godt sende deg 3 stk applicators, uten problem. Dessverre er noen av bildene vi får fra forhandlerene feil. Du skulle også ha fått spruthode, send meg en mail og jeg skal få sendt avgårde. Hadde hjelp her noen uker, så ble litt opplæring.

 

 

 

Litt dumt det der, Zeph. Burde absolutt stått i beskrivelsen i det minste.

 

En annen ting som jeg har lurt litt på, og spurt om på forumet til SS, er hvorfor det ikke er inkludert noen informasjon om angrerett. Ikke fordi jeg pleier å returnere ting, men i tilfelle det er noen andre som er litt kranglete. Han har ikke svart på det.

 

Det har jeg faktisk ikke sett Fredrik. Men ja, det skal følge med angrettskjema. Så neste gang skal det ligge i pakken. Dessverre blir noe glemt av.

Lenke til kommentar
Han kan for eksempel ta bilete av produktene sjølv og slenge inn. Å redigere vekk dei gule padsene på BW-bilete kan umogeleg være noko stort problem. Eventuelt legge inn ein tekst i bold i produktbeskrivelsen som opplyser om kva du faktisk får.

 

Stor pågang og lite tid er eit kjent problem innanfor nettbutikkbransjen, det som skiller dei gode frå dei mindre gode er at det blir betre etter kvart. Enkelte nettbutikkar har dårleg service heile tida, andre får problemer etter kvart som butikken blir større, men klarer å takle dei utfordringene.

 

Det er ein bra butikk, men rom for forbetring er det absolutt. Det å skifte ut nokre bilete frå butikken kan ikkje ta lang tid, ei heller å bruke 2 minutt lengre på å pakke inn varene. Eg ventar gjerne ein dag eller to lengre om det er det som må til for at varene blir pakka skikkeleg. Det er stort sett produkter som tåler litt røff behandling, men Posten er ikkje akkurat kjent for å legge puter under pakkene. Det skal ikkje meir til enn ei avis og to så er du langt på vei.

 

Er Ketil på forumet her forresten, sidan du skriv til han?

 

Helt enig med deg her Zeph. Grunnen til at pakkingen din ble så dårlig, var at vi ventet på ny leveranse av pappesker. Ikke at det er noen unnskyldning. Håper du blir mer fornøyd neste gang. Vi har byttet ut de bildene det skal gjelde, hvis ikke står det i beskrivelsen. Ta gjerne kontakt på mail om det er noe mer du lurer på, er vanskelig å følge med på alle forumer. Håper du er fornøyd med produktene. Bare send meg mail, så skal jeg ettersende produktene.

 

Mvh

 

Ketil Falstad

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...