Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan ikke behandle hele kupèen med Black WOW. Den er vel mer ment til detaljer? :p

 

Uansett, er på vei til å bestille DP Total Interior Cleaner. Det blir iallefall mer økonomisk å vaske med den først og gå over med CG Silk Shine Dressing etterpå. For Silk Shine er i alle høyeste grad ikke mye økonomisk. Iallefall ikke om du bruker en MF-klut.

 

Ikke misforstå meg helt. Silk Shine er ett bra produkt, men jeg ville ikke brukt det til noe annet enn "last touch".

Og ikke spray direkte på paneler, spray på kluten. Sprayer du direkte på paneler er du garantert å få skjolder en eller annen plass.

 

Og forresten. Silk Shine er det jeg vil påstå ubrukelig som gummifornyer. Prøvde den på dekkene og mattene i helgen. Begge deler ble bare grått og klisset.

 

Edit: Og enda en ting :p Prøvde den på B-stolpene (Store plastikkdyr på BMW) og de så jo ikke ut dagen etterpå :p Det hadde drypt litt vann nedpå dem, og du kunne lett se hvor vannet hadde ligget.

Endret av Zevs.
Lenke til kommentar

Jeg hører det blir nevnt her at CG Silk Shine lager skjolder på dasjbord?

 

Vel.. faktisk må jeg si meg litt enig. Jeg tror ikke at produktet er dårlig, men det er nok heller påføringsmåten som er feil. Jeg spruter på en microfiberklut og påfører. Men man må bruke litt energi for og få det 100% skjoldefritt.

 

Personlig så vil jeg heretter kjøpe meg CG Interor Cleaner isteden. Slik at jeg faktisk VASKER interiøret. Jeg vasker da bilen såpass ofte at noe beskyttelse innvendig trenger jeg strengt tatt ikke. Dessuten så er bilen min ganske ny og dermed også matt i finnishen. Den finnishen vil jeg beholde.

 

Men jeg har brukt CG Silk Shine på dekkene med bra resultat. Men jeg har en hel liter med DP Tire Gel stående, så denne holder nok en god stund til :)

Lenke til kommentar
Irriterer meg at Scandicshine ofte er utsolgt for varer i lange perioder av gangen...

 

Jeg vil ha CG Leather scent blant annet...

Skal snart legge inn en storordre jeg også... og jeg ser det mangler eller er for lite i forhold til min bestilling av følgende varer:

  • CG Citrus Wash and Gloss (Gallon)
  • Karcher Foam Cannon
  • CG Quick Detailer (skal ha 4 stk. mangler 1 stk. i nettbutikk)
  • Swisswax Detail Brush
  • CG Grime Reaper (Gallon) (Denne vet jeg må spesialbestilles)

Er vel det jeg kom på i farten.

Har også fått tilbakemelding om at varene er på vei inn i nettbutikk :)

 

Vi får se om varene er i nettbutikken når jeg skal handle, hvis ikke så kan det kanskje være like greit og bestille rett fra CG sin hjemmeside. Skal jo handle for rundt 9.000 kr. Så kan nok hende det kan lønne seg stort... Men vil ikke svikte Ketil da :)

 

Vi får se :)

Lenke til kommentar

Satser på å få prøvd polering til søndag, siden jeg har fri frem til onsdag. Får bare håpe at min medium til mye swirlede bil lar seg skremme, noe jeg tviler på. Kjøpte jo i allefall flere pads etter anbefalinger herfra, så nå har jeg CCS grønn, svart, hvit, gul og orange.

 

BMW-lakk med DA-maskin og #83, kan jo bli interessant. Skal kjøpe DC Paint Cleaner i morgen, for å få bort litt forurensning, samt rester av voks og det jeg tror kanskje er QD som rakk å tørke.

 

Blir vel til at jeg legger inn en bestilling på Scandicshine nå òg, på CG Jetseal og litt annet. Må bare ikke si noe til mamma? ^^

Endret av fredrik
Lenke til kommentar

Takk for en suveren dose med tips og ellers fin tråd. Jeg har lest over starten maaange ganger, som helt fersk på bilpleie.

Testet først med billigere produkter for å se om dette i det hele tatt var noe jeg gadd bruker mer tid på enn å vente til vaskemaskeinen på Esso var ferdig... Så jeg tok med en del ting fra Biltema. Har oppgradert litt etter litt, med bl.a. produkter fra Meguiar. Og ja, det ER forskjell! Selv en nybegynner som meg kan merke det.

 

Problemene jeg står igjen med er følelsen av appelsinskall-look i lakken. Er det vasken som er for dårlig? Har så langt høytrykkspult (spredestråle), deretter vasket med shampo (biltema-greie) og meguiars vaskehanske (den hansken er suveren). Så polering med en boks turtlewax jeg tenkte å bruke opp før neste innkjøp. Til slutt Meguiars Trim Detailer på alle plastflatene, rails osv... Scratch på småriper, men jeg er litt usikker på hvordan jeg best bruker denne. Skal jeg smøre på, tørke av, smøre på, tørke av inntil jeg ikke ser mer ripe? Eller smøre på, smøre på, smøre på osv... Cluet er vel å få fylt ripen med det middelet?

 

Bilpleie ble faktisk ganske gøy når jeg så resultatet av å bruke litt mer tid. Og lærer jo mer for hver post jeg leser her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...