Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!

Anbefalte innlegg

Slenger opp bilder av min nypolerte og nyvoksede 520i. Er fornøyd med resultatet, tanken er å gå over lister slik at disse blir virkelig sorte, samt et lag med DP Max Wax på toppen. :)

post-68747-1212519812_thumb.jpg

post-68747-1212519819_thumb.jpg

post-68747-1212519824_thumb.jpg

post-68747-1212519828_thumb.jpg

Deilig med sommer, sol og nypolert bil. Rimelig fornøyd med sheetingen, men kan nok bli enda bedre!

EDIT: Er forøvrig originallakken fra 1999 :)

Endret av Chris_LoX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det jeg skal bruke for å holde lakken med like etter vask, er det NXT Generation Spray Wax eller NXT Generation Speed Detailer?

edit: Kan jeg lakkrense, polere og vokse slike plast deksler som går rundt hele bilen på gamle mercedeser, har en 190E

Endret av Hiromika
Lenke til kommentar

Anbefaler deg å holde deg unna plasten. Produktene kan gjøre plastikken og vinylen helt grå. Masker derfor gjerne opp, slik at du unngår dette! Beste er å gå over disse plastikdetaljene med produkter som black again eller Black Wow.

Endret av Chris_LoX
Lenke til kommentar

Du kan faktisk polere opp svart plast. Fjerne riper, missfarginger og øke glansen.

Men det er utrolig vanskelig! Det må gjøres fort og på en bestemt hastighet. Prøvde dette, og fikk det litt til, men det var lissom forskjellig fra gang til gang.

Brukte Menzerna 106.

Du kan bruke f.eks Klasse AIO også. Den renser og beskytter plast.

Men, som Chris_LoX sier, mange polisher gjør sort plast grå. Tryggest er å bruke plastfornyere.

NXT Spray Wax egner seg best.

Lenke til kommentar
Mercedeser har vel litt av hvert på seg. F.eks det på dørene er lakkert plast, mens bakfangeren er hel, matt plast?

Det er ei matt svart "pølse" bak og fremme, under og over er det samme som sidepanelene

edit: et bilde det sees bedre

2413779846_5f654c5419_o.jpg

Endret av Hiromika
Lenke til kommentar

Bestilte en pakke fra Scandicshine mandag morgen. I dag fikk jeg en tekstmelding om at jeg kan hente den. Maken til kjapp levering! Synd at jeg ikke får betalt den riktig enda :p

(har noe kontanter men ikke bankkort..)

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt sjangs hadde jeg betalt for at du skulle fått henta den ;)

Burde nesten vært en egen greie på sosialen for bilpleie, men blir vel heller sendt på avvenning og ender opp med å kjøre rundt i skitten bil resten av livet :S

Nei huff da, får heller spare litt å kjøpe det litt seinere ;)

Ser noen nevner Max Wax..

Har fått denne annbefalt, men han som sa det visste ikke om den blir produsert mer :(

Hva står DP for, og hvor kan den kjøpes?

Edit: La til noe bare :)

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar

Avhengig av bilpleie ja.. Har alltid med meg en Quick Detailer og en myk mikrofiberklut (eller to) i bilen tilfelle det skulle kommer no guff på den :ermm:

Noen andre som har noe av samme problemet? :p

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

hva bruker man egentlig quick detailer til, og hvordan går man frem?

Stiller forsåvidt samme spørsmål angående CG Silk Shine Dressing. Har prøvd meguiars Hyper Dressing, som gir et godt resultat. Men er jo ikke noe særlig til knapper og den salgs ting, da det kommer skjolder!

Tips?

Lenke til kommentar

Er bare å spraye på og tørke av ;)

Ikke for skitten bil, men pollenstøv og lignende, eller om du skulle få fugledritt på bilen og ikke får vasket med en gang ;)

Hyper Dressing skal strengt tatt ikke legge igjen skjolder, men er en fordel å gå over med All Season Dressing først ;)

Eller du kan bare bruke All Season Dressing aleine :)

Lenke til kommentar

Da har jeg hvertfall skjønt bruken av Quick Detailer riktig, er vel også greit å bruke med tanke på vedlikehold av voks? Bare å spraye på og tørke av etter vasken, så vidt jeg har skjønt.

Vel, jeg ordla meg kanskje litt dårlig. Skjolder blir det ikke, men kan vel ikke kline Hyper dressing over av-utstyr og knapper på klimaanlegg osv osv... Så derfor lurer jeg på hva forskjellen mellom CH Silk Shine og MG Hyper Dressing er. Hvis noen har erfaringer med det :)

Lenke til kommentar

Hvis du tenker på vedlikehold av voks så annbefaler jeg f.eks Meguiar´s NXT Generation Spray Wax ;)

Sånn ja?

Da er kanskje en cleaner uten for mye glans og glatthet noe?

Tenker da på siden Hyper Dressing er såpass feit som den er.

Prøvd f.eks All Purpose Cleaner eller lignende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...