Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes det ikke noe svar på. Det er visse ting som det er mindre å spare på enn andre, og om det er mye tungt blir frakten dyr fra AG, i tillegg til moms på pakken.

 

Men det er mye å spare på kjemi. Vaske- og poleringsmidler, f.eks. Så om du skulle hatt en komplett pakke med Menzerna vil det koste mye mindre fra AG, men det er jo før frakt, moms og slikt. Lønner seg å bestille mye om du vil spare mye.

Lenke til kommentar
Det finnes det ikke noe svar på. Det er visse ting som det er mindre å spare på enn andre, og om det er mye tungt blir frakten dyr fra AG, i tillegg til moms på pakken.

 

Men det er mye å spare på kjemi. Vaske- og poleringsmidler, f.eks. Så om du skulle hatt en komplett pakke med Menzerna vil det koste mye mindre fra AG, men det er jo før frakt, moms og slikt. Lønner seg å bestille mye om du vil spare mye.

 

Riktig det fredrik sier. Bestiller man en del vaske og poleringsmidler, kan du nesten gange det du betaler i NOK med 2... Jeg bestilte en hel del rundt jul, og sparte noen kroner i forhold til å kjøpe det i Norge. Kommer an på det man bestiller. Fordelen med Scandicshine er at de kun fører topp produkter, og du får varene par dager etter(jeg får dagen etter:))

Lenke til kommentar

Eg fekk AG-pakken på 1 veke, så det var ingenting å utsetje på akkurat den delen. Eg kunne riktignok tenkt meg å betalt litt mindre i frakt og heller fått varene nokre veker seinare.

 

La inn ein bestilling på Scandicshine i går, pakken var registrert innan få minuttar og levert på postkontoret nokre timar seinare. Det er kjekt med mindre nettbutikkar, behandlinga går veldig kjapt. Spent på å få prøve clay, aldri vore borti sånt før. Må berre finne meg ein butikk med noko å fjerne asfaltflekker først så kan eg gå i gang.

Lenke til kommentar
Kan jeg bruke DA-maskin sammen med Meguiar's Deep Crystal System Paint Cleaner og Deep Crystal System Polish? Hvilke pads brukes i så fall? Om jeg må ta det for hånd så undrer jeg også på om det er noe forskjell på hvilke pads som skal brukes.

Noen som kan gi meg et svar?

Lenke til kommentar

I teorien kan du vel bruke en DA-maskin, siden det eneste den gjør er å simulere håndbevegelsene dine, med litt kjappere hastighet, og skaper ikke i nærheten av den varmen som en roterende maskin gjør.

 

Vet ikke om det er noen grunn til å bruke en pad med noe cut i det hele tatt, for middelet er vel egentlig tenkt påført for hånd, med applicator pads.

 

... tror jeg.

 

 

Er det faktisk ingen flere som har noe å komme med her? Ingen flere som så nyttigheten? :p

Endret av fredrik
Lenke til kommentar

Når det kommer til bilpleie vil jeg av erfaring si som følger: Du får det du betaler for ;)

 

Kvalitet koster, så hvordan tema vinner den testen aner jeg ikke..

Uten at jeg har lest hele greia, så vil jeg tro effekten i så fall ikke er langvarig ?

 

Dette vil vel åpne spørsmålet om testen kanskje er kjøpt? :hmm:

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar

Kjøpt er den nok neppe, men er ikkje litt av poenget med voks at den skal vare ei stund? Shampo er ein anna sak, der fjerner du alle produktrester ved avspyling, voksen blir liggande igjen og det er meir enn det synlege resultatet som er av betydning her.

 

Eg har ikkje full tiltro til denne testen, VG finn stadig vekk folk innanfor diverse bransjer som kjem med merkverdige uttalelser, om det er tilfellet denne gang er uvisst. Eg er meir interessert i erfaringar frå fleire som har erfaring med bilpleie, det er langt meir truverdig enn ein person.

Lenke til kommentar

La på denne voksen for ca 1 måned siden, og har vel vasket bilen 4-6 ganger med Citrus Wash and Gloss (mildt utblandet). Glansen er like fin etter vask nå som første gang jeg la den på. Utrolig fornøyd! Er ofte som man sier, man får det man betaler for. Klart, har betalt 150kr for Poorboys Nattys Blue, denne gir også en dyyyp glans, men ikke like holdbar :)

Og noe av resultatet avhenger nok også av arbeidet før påføring av voks \ polish!

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...