Fredrik Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Må nesten tenke over det. Må se om jeg heller vil prioritere kjøp av andre ting først. Rakk å tenke meg litt om når jeg så prisen på frakt. ^^ Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Nå fikk jeg en idè som kan kanskje gjøre dette med fraktprisene fra AG mye bedre. 1. Man oppretter en konto hos JetCarrier 2. Bestiller fra AG til mailboksen hos JetCarrier (ofte gratis innlandsfrakt over $75) 3. JetCarrier sender deg pakka billing og fortolling er inkludert i prisen (du betaler bare 25% mva av varens verdi i tillegg, samt eventuell toll.) ..tror dette kan få fraktprisen betraktelig ned Endret 29. mai 2008 av überGoliath Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Det øker også frakttiden betraktelig. Vet om flere som har prøvd dette, men Jetcarrier nektet å sende med fly. Resultatet ble båt frakt og over 2mnd ventetid. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Orignal lakk. Altså den lakken de la på på fabrikken.Omlakkerte flater er som regel mykere. Bare av ren nysgjerrighet, men hva er det som skiller orginal-lakken fra den lakken man får hos lakkverksteder? Er det kjipere kvalitet på lakken eller noe slikt? Tviler ikke på at det stemmer altså, jeg bare lurer. Billakk var jo oljebasert før. Nå for tiden er den vannbasert. Men det som har skjedd, er at oljebasert billakk har byttet navn til industrilakk. Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror de bruker en mellomting på bilfabrikkene, mens lakkverkstedet må holde seg til vannbasert (klart det er oljer i denne også, men ikke like mye). Iallefall så er den orginale lakken tynnere, men hardere enn lakken som man får på lakkverksteder. Merker stor forskjell på bilen min, der deler av den er omlakkert og andre ikke. Den orginale lakken er hard, og vanskelig å få riper i, mens den omlakkerte får riper kjempefort. På bilfabrikkene så får jo lakken herdet ordentlig også, i et klinisk rent miljø. Rette temperaturer osv. Mange faktorer spiller inn, men forskjellen merker man! Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Hva synes folk om denne comboen? Menzerna Intensive Polish PO 91E Menzerna Nano Polish PO 106FF Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 Topper smørja med Meguiars NXG Wax. Vil egentlig ha Super Intensive, men AG er utsolgt. Skal bestille sammen med en annen fra forumet så har ikke tid til å vente. Behøver jeg egen lakkcleaner, eller holder Intensive Polish? Endret 29. mai 2008 av Zevs. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Hva synes folk om denne comboen? Menzerna Intensive Polish PO 91E Menzerna Nano Polish PO 106FF http://www.autogeek.net/german-deep-gloss-combo.html Topper smørja med Meguiars NXG Wax. Vil egentlig ha Super Intensive, men AG er utsolgt. Skal bestille sammen med en annen fra forumet så har ikke tid til å vente. Behøver jeg egen lakkcleaner, eller holder Intensive Polish? Uslåelig kombo det der, hvis du ikke har dype riper da. Men jeg ville ikke lagt NXT Wax over Deep Gloss Paint Sealant. La den leke alene;) Vurder SIP istedet for IP. Du merker stooor forskjell. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Hva ville du anbefalt om jeg har dype riper da? Dropper IP, og bestiller SIP hos Scandicshine senere da. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Dype riper må tas med Powergloss, eventuelt veldig mange pass med SIP. Men for dype riper kan ikke taes. Hvis ripen f.eks er gjennom klarlakken, kan man ikke fjerne klarlakken for å fjerne ripa. Men det går jo ann å "runde" av innerkantene på ripa. IP er som sagt en god polish til sitt bruk, altså omlakkerte biler. Men på biler med orginallakk, fungerer den ikke bra. Brukte IP på en Mercedes med chemclear. Det var som om jeg polerte med kremfløte. PowerGloss SIP 106 Dette er egentlig alt du trenger. Legg til Sonusputer og en ullpute, så er det komplett! Endret 29. mai 2008 av Rs125 Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Er det mulig å bruke Bosch sin PEX 270 AE eksetersliper som polermaskin? PEX270AE Den leveres med en 150mm borrelås disk, jeg har nemlig en slik stående og hvis den kunne brukes hadde det vært flott:) Eller blir den altfor svak kanskje? (270watt bare) Alternativet er å kjøpe den "vinkelsliper" varianten Biltema har til 499,-, den er 1200w i normal tvilsom Biltema kvalitet ville jeg tro.. Endret 29. mai 2008 av jvc1986 Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Du kan begynne med Bosch ja. 6"-6,5" pads skal passe rett på. Den er nok ikke like sterk som en ordentlig DA maskin, men det skader ikke å prøve:) Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Sånn, da ble det ett fint kompromiss - jeg vokset mammas bil etter at hun selv hadde vasket den, og hun betalte voksen Selv om det ble brukt gammel turtlewax-såpe blandet på slump med en kjip svamp av værste sort, ble resultatet til slutt helt ok. Men tror jeg må investere i mikrofiberkluter til å tørke av voksen med, random håndklær gir litt varierende resultat Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Takk for rask respons:) Uansett verdt et forsøk, går det smådårlig så får jeg bare skaffe noe kraftigere, padsene er vel "universale" sånn sett. Men jeg sitter å kikker på disse Lake Country 6,5" fra scandicshine.no, er det borrelås på disse? Ser det står at den blå brueks til påføring av voksen, forsåvidt det samme på den hvite, men hvem av de burde brukes når man skal fjerne belegget igjen? Og bruker man ikke noe utenpå putene? (hette?) Endret 29. mai 2008 av jvc1986 Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Borrelås på de aller fleste pads, bortsett fra The EDGE pads, men disse bør du ikke bry deg om. Lake Country eller Sonus Pads er meget gode. Når du polerer med vanlig polermiddel(polish), jobber du middelet inn i lakken, og fjerner det som er til overs med microfiberklut. Skal du vokse, legger du på med en fiiin pute, og fjerner som regel for hånd med microfiberklut. Men som du sier, så finnes det microfiberhetter, såkalte Bonnets, som du kan fjerne voks med. Men det er mest kos å legge på og fjerne voks for hånd. Maskinen bruker du mest når du skal korrigere, fjerne riper, oksidasjon og lignende. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Har selv hatt mange wow-opplevelser med Lake Country og Menzerna-kombinasjonen Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Selvfølgelig Så jo det selv på noen videoer på autogeek, ble litt for sent igår tydeligvis.. Takk igjen:) Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Polished Bliss har en triple pack med Menzerna til 40 pund, er det noe å satse på til en BMW? 1 x Menzerna RD3.02 1 x Menzerna 106FA 1 x Menzerna 85RD Er en av de den supre SIP, som dere skryter så av? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Det der er SIP, Nano Polish, Polish 85RD. Så ja, SIP er med i den pakken der Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Skal straks bestille G220 fra Polishedbliss, men lurer på hva slags puter jeg burde ta med.. Skal ha til både rens, polering, voksing og forseiling Noen jeg burde ha flere av, evt. flere backing plates osv. osv.? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Meguiars Detailing Clay (Mild) 2 stk Dispensing Pump 2 stk Meguiars Shampoo Plus Meguiars Microfibre Wash Mitt Meguiars Slide Lock Detail Brush Meguiars All Surface Interior Brush Meguiars Glass Cleaner Concentrate Bottle Standard Sprayer Meguiars All Purpose Cleaner Bottle Standard Sprayer Meguiars Glass Cleaner Concentrate Meguiars Pouring Spout Meguiars All Purpose Cleaner Meguiars Pouring Spout Poorboys Natty's Paste Wax Menzerna Finishing Touch Glaze Poorboys EX Sealant with Carnauba Hva tror dere? Er litt til meg og litt til en kompis Edit: Vi skal ha hver vår G220 med Advanced kit også da Endret 30. mai 2008 av Pluggen Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Bestiller meg dette snadderet fra Autogeek.net nå. Noen innvendinger/forslag? Noe mer jeg trenger? Menzerna Power Gloss Compound S34A Menzerna Super Intensive Polish PO 83 Menzerna Nano Polish PO 106FF Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 Cyclo Premium White Foam Pad 2 pack Cyclo Premium Green Foam Pad 2 pack Cyclo Premium Orange Foam Pad 2 pack Cyclo Premium Yellow Cutting 2 pack P21S Windshield Washer Booster (Litt usikker her, finnes det bedre alternativer?) Black WOW Exterior Trim Restorer Cobra Guzzler & Guzzler HD Waffle Weave Towel Combo -- Leter etter en skikkelig glasspolish, forslag? Endret 30. mai 2008 av Zevs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå