Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal bestille fra AG. Der har de ikke CG.

 

Er det så stor forskjell fra Manzerna SIP og 106FF da? Ser 106FF koster en formue ...

 

SIP er mye grovere, 106FF er for å fjerne kjørespor og for å få finishen ut av lakken...

Vil det ikke være enda bedre å velge PO87MC eller PO115CQ da? Disse ligger jo på henholdsvis 1 og 0 på Manzerna Cutting skalaen.

Lenke til kommentar
Orignal lakk. Altså den lakken de la på på fabrikken.

Omlakkerte flater er som regel mykere.

 

Bare av ren nysgjerrighet, men hva er det som skiller orginal-lakken fra den lakken man får hos lakkverksteder? Er det kjipere kvalitet på lakken eller noe slikt?

 

Tviler ikke på at det stemmer altså, jeg bare lurer. :)

Lenke til kommentar

post-53560-1212013145_thumb.jpg

post-53560-1212013150_thumb.jpg

post-53560-1212013153_thumb.jpg

post-53560-1212013156_thumb.jpg

 

Resultatet etter 5 timers jobb :)

Dette er forøvrig min nye bil, som jeg skal pusse og kose med fremover, den andre E36`en blir snart lagt ut for salg!

 

1: Vask med vaskevott og Citrus Wash and Gloss

2: Tørk med Dehydrator (diiger mikrofiberhåndkle)

3: Ricardo Clay med CG Quick Detailer.

4: Vask med rent vann og vaskevott

5: Polering med Lake Country Orange Pad og Menzerna 106FF

6: CG EZ Cream Glaze med foampad for hånd

7: CG 5050 Limted Edition Paste Wax

 

Da jeg hentet bilen på tirsdag morgen så bilen helt grei ut, men mange flekker med et lys rosa skjær over seg. Antakelig polert med noe Biltema eller Turtle-søppel for hånd, for den var greit blank, men det var ufattelig mye swirls, noe jeg lett så når sola dukka fram. Maken til fæle greier. Menzerna 106FF og kombinasjonen med den oransje pad`en var genial. Rett og slett!!

 

 

:dribble:

 

edit: Vanskelig å se noe bra refleksjon på bildene, dette er grunnet noe dårlig belysning innendørs, samt at det var mørkt ute :p

 

Mulig man ser swirlsene på bildet her:

e30e36jf6.jpg

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

*hikst*

 

Var klar over at Autogeek hadde smått stive fraktpriser, men altså...

 

For

1 DTB-100-AG - Detailer's Tool Bag 39.99

(Autogeek)

2 AG-5GBL-S-1 - 5 Gallon Wash Bucket Combo With FREE BON 59.98

(AutoGeek #AG-5GBL)

1 MO-156300 - Mothers Genuine Lambswool Wash Mitt 9.99

1 WG-PW - Wolfgang German Polish N Wax Applicator (2 Pac 12.99

1 MO-155900 - Mothers Interior & Upholstery Brush 4.99

1 MO-156200 - Mothers Detail Brush Set 3.99

1 MDT-300-6 - 6 QTY Cobra Microfiber Detailing Cloth 19.99

1 M-8032 - Meguiars #80 Professional Speed Glaze 16.99

 

Frakten på dette skulle de ha 215 dollar for. Er ikke det litt mye? :p

Lenke til kommentar

Nei, det er måten dei sender på som fører til dyr frakt. Trur det tok 1 veke frå den var sendt til eg plukka opp pakken, då har dei nok brukt ein av dei kjappare fraktmetodane.

 

Dessutan fyller dei bøtta med det andre du kjøper, så i volum blir det ikkje store forskjellen.

 

Dei fleste nettbutikkar gjev deg fleire fraktalternativer, dei lengste kan ta opp til 3-4 veker, men er til gjengjeld mykje billigare. Det er eit stort minus for AG. Eg har sendt eit spørsmål på akkurat det der, men ikkje fått noko svar.

Lenke til kommentar
Decline så bestiller vi sammen :)

 

Tenkte tanken å bestille sammen med noen, men da ender man vel opp med enda mer i frakt. De øker jo frakten for jo mer du bestiller, så om vi hadde bestilt sammen og fått en quote på 300, så hadde vel jeg stått for 200 av de uansett. :p

 

Har declinet. Gidder ikke betale mer i frakt enn for tingene, når jeg egentlig ikke har bruk for halvparten av det jeg bestilte. :p

Lenke til kommentar

Fredrik, la meg se hvor mye min frakt kommer på så decliner jeg og vi samkjører en bestilling for å se hvor frakten blir totalt da..?! Jeg tror ikke frakten øker noe betydelig da det er mer "oppstarts"-kostnad på disse prisene enn annet..

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...