Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!

Anbefalte innlegg

Angående xenon er det som Zevs sier, ikke lovlig med mindre du har automatisk justerbare lykter, lyktespylere og lykter beregnet for xenon ;)
..og ikke minst lyktekabler. Hørt flere som har svidd av kablene ved ettermontering av Xenon på org. lyktekabler.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette trenger du for å få godkjent med xenon:

1) Automatisk høydejustering, som merker om bilen er lastet tungt og heller bakover, med det resultat at du lyser motgående trafikk rett i trynet

2) Lyktespylere, siden skitne glass ødelegger lyset, og sprer det feil, som igjen kan føre til blending.

3) En reflektor som er bygget for xenon-lamper, og ikke halogen. Med en halogenreflektor blir lysspredningen helt feil, som igjen blender.

Har også hørt om et par folk som har fått brent opp ettermonteringssettet sitt, men vet ikke hva som brant, så kan vel kanskje lønne seg å bytte kabler som überGoliath sier.

Så, skal man ha lovlig xenon er det egentlig best å bare kjøpe helt nytt anlegg, med reflektor.

Endret av fredrik
Lenke til kommentar

Jeg har også hørt om de som har brent opp ettermonteringssett, men skjønner ikke hvordan..

E46 som tok hele lykta tok fyr og nullstilte blant annet kilometerstand+++

Selv har jeg H4, ikke hatt noe problemer med mitt ettermonteringssett da alt av kabler følger med nytt der, bortsett fra de gamle H4-stikkene som skal styre lys av/på og langlys av/på ;)

Lenke til kommentar
Wuhu! Da var pakken fra Polished Bliss kommet.

Bestilte pakken med G220 og to Lake Country-pads. Grønn og sort. Er det helt feil for fjerning av swirls og oksidasjon fra lakken?

Ja, igrunn. Du burde ha gul, orange og hvit også. Siden ikke maskinen er så agressiv i seg selv, må du kompensere med grove puter.

Helvete, fant litt måkedritt på bilen i stad. Fjernet det med en gang men nå er det en litt mørkere flekk der dritten satt. Hvordan skal jeg fikse dette?

Antakelig har den begynt å etse inn i klarlakken. Dette kan poleres bort, hvis det ikke stikker for dypt.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

Var på BilXtra istad (og røsket med meg PlastX, Gold Class tire gel og versa angle børste, men det var ikke poenget), og tenkte jeg skulle spørre hva slags pris de kom til å forlange for en Meguiar's G220. De hadde faktisk fått inn EU-versjonen òg. Han fant den frem til meg for å sjekke pris.

4 300,-. :lol:

Endret av fredrik
Lenke til kommentar

Gjør det egentlig noe å feie over bilen med bare høytrykk og la den tørke selv? Når det er halvbløtt ute, ikke noe sol og bilen er full av pollen er det fristende å bare feie over med høytrykk for å få av det værste pollenet.

Lenke til kommentar

muttern hadde fått en laaang fin ripe i bilen sin, fra frontlykta til baklykta, så hu var rimelig fortvila kan en si..

hadde fått en lakkerer på jobben sin til å se på det, han skulle da ha 13000 for å lakkere det opp igjen(hele sida på bilen) og mente et lakkeringsfirma ville tatt ca 24000 :dribble:

tok denne gangen bilder, men ble noe uklare da, men ser hvordan ripa så ut, og slik var den hele veien!!

men da så jeg mitt snitt i å virkelig teste ut ScratchX, og alt ble gjort for hånd

brukte følgende:

ScratchX

AG Paint renovator

Meguairs nxt wax

påføringspads

mikrofiberkluter

post-126182-1211389150_thumb.jpg

hu har forsåvidt lik bil som meg(min man ser i speilbildet) :thumbup:

post-126182-1211389172_thumb.jpg

post-126182-1211389186_thumb.jpg

etter at jeg var ferdig med den :thumbup:

post-126182-1211389219_thumb.jpg

post-126182-1211389231_thumb.jpg

post-126182-1211389245_thumb.jpg

post-126182-1211389257_thumb.jpg

post-126182-1211389267_thumb.jpg

ripa ble borte og mor fornøyd!!

vaska likesågodt resten av bilen og gikk over med wax, syns resultatet ble bra!!

Endret av tanngarden
Lenke til kommentar
Skulle fått mor di til å betale deg 10% av det profesjonelle lakkverkstedets pristilbud :D

Men det ble veldig bra da! Flott jobbet!

ja skulle nesten sagt jeg kunne gjort det for halvparten av prisen han typen foreslo, så kunne jeg kjøpt meg masse nye produkter samt poleringsmaskin og skumkanon.. :p

Lenke til kommentar

http://www.islandtitanz.net/CarCare/BufferMarks.jpg

Kjørespor er ørsmå riper som oppstår når man maskinpolerer med en roterende maskin.

Det finnes mange grunner til dette.

1. For grov pad eller poleringsmiddel

2. Jobber ikke polishen skikkelig inn

3. Myk lakk, får spor lettere.

4. Kjører for varmt, og gjør lakken mykere, og lettere påvirkelig.

5. Skitten pad

6. For mye friksjon.

7. Avslutter for fort, går ikke ned på turtall.

2eren er den vanligste. Dette er det bilklargjørere på bruktbilforhandlere slurver med, siden de jobber på akkord og er mer intressert i penger enn et prikkfritt resultat.

Heldigvis stikker ikke disse så dypt, og kan lett fjernes, f.eks med Menzerna 106 og finnishing pad

Jeg vant DoDo Juice konkurranse! :p

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...