Zeph Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Eg har ikkje vore heima dei siste dagane, men på pakkesporingen frå USPS står det: We attempted to deliver your item in NORWAY at 12:42 PM on May 13, 2008 Dei som er heima har ikkje sett noko til det. Då er det neppe levert. Korleis gjer dei det då, leverer pakken på posten og eg får hentelapp? Lenke til kommentar
jocborgen Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Jeg ble veldig utålmodig på min pakke fra Autogeek også, men den dukket plutselig opp på postkontoret, siden jeg ikke var hjemme heller. Fraktbrev i postkassen og vanlig rutine. Send en e-post til Autogeek! De er raske på å svare og har god kundeservice. De har sikkert mulighet til å ringe USPS for å sjekke hva som skjer direkte. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Når du sender med USPS, bruk sporingsnret på Posten.no. Da får du mer info. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Aha! genialt at Posten brukar same nummeret. Då har eg kontroll, pakken er på Posten! Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Hva er de stegene fra A til Å? - Vask - Tørking - Inspeksjon - Clay - Lakkrens - Polering - Lakkforsegling ..noe vesentlig jeg ikke har fått med her? Edit: Arg! Er så mye man kan kjøpe av bilprodukter så jeg vurderer nesten bare å kjøpe Meguires 3-steg settet og heller kjøpe en lakkforsegler for å toppe det hele. Man blir ikke klok av å vandre i nettbutikker som SS sin.. Endret 14. mai 2008 av überGoliath Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Hvordan høres denne listen ut (og fremgangsmetode) på en helt ny bil, sort av farge? Vask Produkt: Meguiars Soft Gel Wash Meguiars Gold Class Endurance High Gloss Utstyr: Premium Chenille Microfiber Wash Mitt(vask) The wheel Schmitt(felg) Tørking Utstyr: Dehydrator Drying Towel Inspeksjon Utstyr: Øyer og fingre Clay (on det trengs) Produkter: Riccardo Clay Clay Lubricant Utstyr: Premium Microfiber Towel Voks Produkter: Pinnacle Souveran Pase Wax Utstyr: Mikrofiberklut og foam applicator følger med i pakka (Dette steget er jeg usikker på om jeg trenger etter voksbehandlingen) Lakkforsegling Produkt: Chemical Guys Jetseal 109 Utstyr: Premium Microfiber Towel ..til slutt... Quick detailer fra Chemical Guys Oppdatert: ...innspill fra ekspertene her?! Endret 14. mai 2008 av überGoliath Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Hva er de stegene fra A til Å? - Før bilde - Vask - Tørking - Inspeksjon - Clay - Lakkrens - Polering - 50/50 bilde - Polering - Lakkforsegling - Etter bilde Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Eg skulle hatt et produkt som eg kunne påføre kjapt og enkelt for å beholde voksen lenger mellom boningene.... Altså et produkt til påføring etter vask, de gangene eg ikke skal bone bilen... Ka anbefales her? Og ka kan eg kjøpe på butikk i Bergen, evt andre plasser det ikke er frakt.... Siden eg bare skal ha dette ene produktet blir det litt feil... Fikk noen tips om DuraGloss AquaWax av RS på PM, men fant ingen av disse i butikk.... Eg bruker autoglym sin lakkforsegler og meguiaers next gen. wax øverst.... Vasker med Gold Class når bilen ikke er veldig skitten, og next gen tech wash hvis det er mye dritt.... Anyone? Endret 14. mai 2008 av Jotun Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Fikk noen tips om DuraGloss AquaWax av RS på PM, men fant ingen av disse i butikk.... http://www.scandicshine.no/nettbutikk/inde...products_id=116 Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Hva syns folk om denne handlelisten? Ant. Produkt: 1 Ultra-safe Wheel Spoke Brush 4 Foam Applicator Pad 1 NXT Generation Glass Cleaner 1 Optimum Car wash 1 Premium chenille microfiber wash mitt 1 5 Gallon Wash bucket 1 Chemical guys silk shine dressing 2 Scandic Shine All Purpose Microfiber 1 Poorboy's World Natty’s Paste Wax 1 Dehydrator Drying Towel Da til vasking, tørking og voks. Noen innspill? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Fin liste Chris_LoX, ta med en slik en også Premium Microfiber Towel 16x16 Red Digg for å fjerne voks \ quick detailer \ poleringsmiddel Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Noen som har noe tips om hva jeg må gjøre for å fjerne riper som dette og terasseolje som gamlingen av en eller annen grunn har klart å prestere å spraye på panseret mitt? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Noen som har noe tips om hva jeg må gjøre for å fjerne riper som dette og terasseolje som gamlingen av en eller annen grunn har klart å prestere å spraye på panseret mitt? Du kan jo prøve med Menzerna 106FF... ? Du trenger også en poleringsmaskin. Til slutt bør du vokse bilen med en god carnuba-voks og forsegle lakken med feks. CG Jetseal 109. Etter innkjøp av dette, ligger du nok ikke langt fra prisen av det det koster å sette bort bilen til ett bilpleiefirma. Men hvis du absolutt vil prøve deg på egenhånd, (noe som jo er ganske morsomt spør du meg:) ) så regn med å bruke rundt 2-3.000 kr. for en poleringsmaskin/Menzerna 106FF/Carnuba-voks/Jetseal 109. Det som drar opp prisen her er poleringsmaskinen. Hvis ikke du har erfaring ved bruk av maskin, så lær deg dette først. Du kan fort "brenne" lakken hvis du gjør det på feil måte. Nå koster jo poleringsmaskinene alt fra 199 kr. og opp til nærmere 10.000 kr. Men holder du deg rundt 1-1500 kr. så burde du få en god maskin. En maskin til 199 kr. vil med stor sannsynlighet bryte sammen før bilen din er ferdig, da 106FF skal jobbes inn i lakken helt til poleringsmiddelet er borte. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Bare som et tips, Best Tools maskinen min til 399 bruker å ryke og lage rare lyder etter ca halve bilen. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Det der så ikke bra ut Maso. Har oljen herdet over lakken? Isåfall må du nok våtslipe bort det verste, for så å rubbe ned det gjensittende. Den gode nyheten er at dette mest sannsynelig vil få bukt med ripene dine også Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Er det ikke slik at Autogeek skal gi melding på fraktkostnadene for godkjenning før de faktisk sender det ut? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Jo, har vore vanleg praksis det. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 De har trukket penger og sendt med en kopi av orderen. Skal de komme med godkjenningsmail senere da? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Eg sjekka aldri kontoen, men fekk ordrebekreftelse på Wednesday, April 30, 2008 2:00:46 PM E-post om fraktkostnader på Friday, May 02, 2008 4:43:24 PM som eg besvarte. Fekk tilbakemelding på at ordren vil bli sendt innan 72 timar på Monday, May 05, 2008 9:27:54 PM Fekk leveringsbekreftelse på Wednesday, May 07, 2008 8:49:10 PM Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 RS! Har scandicshine vanlige butikker også? I bergens området? Gidder ikke betale like mye i porto som varen koster... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå