Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk takk! :)

Blir nok ikkenoe A3 reklame nei. Er nok 12år for seint ute! :p

 

Litt flere bilder av hva jeg har gjort i helgen. A6'en er kledd i Swissvax Divine. NordEuropas første.

 

SS-Stand:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

DSC_2075.jpg

DSC_2076.jpg

DSC_2094.jpg

DSC_2077.jpg

DSC_2095.jpg

DSC_2162.jpg

DSC_2160.jpg

DSC_2161.jpg

 

IMG_2746.jpg

IMG_2747.jpg

IMG_2748.jpg

IMG_2749.jpg

 

Vi ville lage litt "show" så vi fikk eieren av en rød Audi S2 til å rulle bort. Rosa panser..

Ble fort og galt men...

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Først vask

Div0045Medium.jpg

 

Så clay

Div0046Medium.jpg

 

Så var det igang med maskinen, og resultatet så man umiddelbart!!

Div0047Medium.jpg

Div0048Medium.jpg

Div0050Medium.jpg

 

Her er hele panseret tatt med Menzerna 106

Div0054Medium.jpg

 

Og før og etter voks, Swissvax Mystery

Div0055Medium.jpg

Div0056Medium.jpg

 

Sheeting:

DSC_2126.jpg

 

Video:

Endret av überGoliath
Satt bildene i skjul pga treg nedlastning av forumssiden
Lenke til kommentar

Har et par spm. ang Scratch X fra Meg's..

Er det bare jeg som ikke får det til, eller er den oppskrytt??

 

Jeg har hørt man skal ta små mengder på en pads, og jobbe dette inn i lakken, forså og tørke bort så det blir rent, og gjenta dette flere ganger med små mengder..

 

Stemmer dette eller er det feil? Har et par små riper som ikke er dype, som den ikke tar...

 

Så lurte på om noen kunne fortelle meg måten man påfører Scratch X?

 

Hilsen en naab..

Lenke til kommentar
Scratch X er ikke der wunderprodukten nei.

 

Du har forstått det rett, bruk lite, og gni HARDT til det ser gjennomsiktig ut (som olje). Gjenta flere ganger. Hvor dypt er ikke så dypt?

Gjenner du de med negelen? Er de til grunninga?

Vil bare informere om at jeg har en liten ripe i døra på bilen min som jeg selv synes er relativt liten. Den synes godt i solskinn hvis lyset er riktig, men er ikke sjenerende ellers. (annet en at jeg VET at den er der... noe som er fryktelig irriterende!)

 

Hos Iseveien Bilpleie i Sarpsborg, så klarte de ikke å fjerne denne ripen, da denne var gått akkurat gjennom klarlakken.

 

Derfor så spiller det lite om du bruker ScratchX eller annet poleringsmiddel for å fjerne ripen.

 

Men hvis den IKKE er gjennom klarlakken så skal den i teorien være en grei sak å fjerne for ett proffesjonelt bilpleiefirma.

 

Men hvor dyp akkurat din ripe er er jo umulig å vite....

Lenke til kommentar

\\ Flott bil Rs125!

 

Enda jeg er skånsom med både to vaskebøtter (en med såpe og en uten), Meg's Wash Mitt og det hele later det til at det danner seg noen vaskeriper. Problemet er ikke så stort enda, de få som er kan jeg leve med.

 

Min lettvask:

1. Spyle godt av bilen med høytrykkspyler, fra taket og ned. Deretter en lett "overspyling" til slutt.

2. Vask med to bøtter; en med og en uten såpe. Bruker Meg's Wash Mitt, syns den fungerer godt. Er sjeldent synlig møkk i overflaten på votten da jeg kun har tatt bilen to ganger i løpet av noen uker nå pga pollen. Begynner å vaske de største og reneste overflatene først (tak, panser, bagasjelokk) før jeg jobber med rundt og nedover.

3. Spyle lett over bilen

4. Tørke av med et pusseskinn (The Absorber)

 

Selv syns jeg vasken virker logisk og grei, men er det noe jeg har misforstått?

Lenke til kommentar

Føler ikke at stripene har fulgt mine "pusseskinnbaner", tror ikke det stammer derifra... Jeg skulle egentlig ha Meg's Waffle MF sak, men fikk anbefalt dette pusseskinnet i stedet. Ikke var det billigere heller, men det tørker bra. Pusseskinnet er alltid rent før og etter vask, om jeg ser at jeg har fått en mørk flekk på det (som jeg egentlig ikke skal få, da har jeg jo vasket for dårlig et sted ^^) bruker jeg ikke området med flekken.

 

Kan jo alltids kjøpe Waffle MF'n også, men da har jeg brukt alt for mye penger på tørkemidler. :wee:

Lenke til kommentar
Noen her som har noen gode tips til hvordan man kan ta av emblemer og klistremerker, samt hvordan man kan gjøre småriper i lakken litt penere? :)

 

Bruk hårføner til å varme opp limet, også pirker du litt, for så å bruke fiskesnøre til å ta av. Bruk Citrus Rens til å ta av limrester.

Etter klistremerkene er borte, bør du polere opp, siden det blir skille. Polere må du også gjøre for å få vekk vaskeripene.

Lenke til kommentar
Noen her som har noen gode tips til hvordan man kan ta av emblemer og klistremerker, samt hvordan man kan gjøre småriper i lakken litt penere? :)

 

Bruk hårføner til å varme opp limet, også pirker du litt, for så å bruke fiskesnøre til å ta av. Bruk Citrus Rens til å ta av limrester.

Etter klistremerkene er borte, bør du polere opp, siden det blir skille. Polere må du også gjøre for å få vekk vaskeripene.

 

Hvor får man tak i produktene som trengs? Og vet du om det finnes en guide for god polering?

Lenke til kommentar

Status på min pakke frå AutoGeek: We attempted to deliver your item in NORWAY at 12:42 PM on May 13, 2008.

 

Fekk leveringsbekreftelse den 7. mai, ganske kjapp levering, riktignok med Express Mail International.

 

Er ikkje heime so eg har ikkje fått fatt i den endå. :(

Lenke til kommentar
Noen her som har noen gode tips til hvordan man kan ta av emblemer og klistremerker, samt hvordan man kan gjøre småriper i lakken litt penere? :)

 

Bruk hårføner til å varme opp limet, også pirker du litt, for så å bruke fiskesnøre til å ta av. Bruk Citrus Rens til å ta av limrester.

Etter klistremerkene er borte, bør du polere opp, siden det blir skille. Polere må du også gjøre for å få vekk vaskeripene.

 

Hvor får man tak i produktene som trengs? Og vet du om det finnes en guide for god polering?

 

 

Les rs125's første innlegg i denne tråden. Dette er en flott guide til flott resultat. Der har du også liste over mye av produktene du trenger, og hvor du får tak i mye av det. På limrestene har jeg ofte brukt Autoglym Intensive Tar Remover jeg da, godt fornøyd med denne (bare for å gi noen alternativer :). Fåes hos velutstyrte Statoil stasjoner, Torshov Bilrekvisita og NAF for å nevne noen muligheter. Surf deg rundt på scandicshine.no og autogeek.net så blir du nok bitt av basillen ganske kjapt...

Lenke til kommentar

Den boksen er boks nr 863/2000, spesiell :love:

 

Og litt forelsket i tyggisnattys, vil spise den :p

 

Men, skal gjøres ordentlig når CG`en skal på, da er det først vask (med clay og hele pakka), 106FF polish, CG Cream Glaze, Jetseal 109, også skal verket toppes med CG 5050 og avsluttes med Pinnacle QD-sprayting :)

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Høres ut som det blir noen bra bilder da... Hehe. Noen som har sett Chemical Guys XXX Hard Core bilvoks? Denne inneholder visst 47% carnauba (hvorav 90% hvit og 10% gul). Virker veldig høyt. Prisen var slettes ikke ille heller (17,95 USD = godt under hundrelappen i NOK). Er vel ikke nødvendigvis en god voks selv om den har stor mengde carnauba, men dette kjøpet frister litt likevel. Det samme gjør fremdeles 5050.

 

Er forresten 5050 en rent syntetisk voks?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...