Zeph Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Det er Dual Action, må jo ha to då. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Hehehe, en kompis som er med på bestilling. Han som skal ha mesteparten, faktisk. Jeg ville ikke ha Meg's såpe og slikt. Vil prøve litt Poorboys, samt ARO når det er tilbake på lager hos Scandicshine. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Gled deg til Poorboys, fantastisk voks som lukter sånn tuttifrutti Hva er forskjellen på vanlig roterende og DA-maskin? DA-maskin simulerer håndbevegelsene ved f.eks vokspåføring? Endret 8. mai 2008 av Mompen Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) En DA-maskin simulerer håndbevegelsen, ja. Utvikler ikke like mye varme mot overflaten, så unngår man å brenne seg gjennom lakk. Ser eksempel her: http://www.autopia-carcare.com/udm-1000-na.html Apropos godlukt, Quik Detailer og NXT Tech Glass Cleaner. Endret 8. mai 2008 av fredrik Lenke til kommentar
ailoen Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 HAr aldri fått lakkrens til skikkelig.. Det ender opp med at det blir veldig seigt og klumpete når man skal pollere det av igjen . Mulig at det er Colour Cleanern til Turtle og biltema som suger eller at jeg ikke duger :!:. Har pollert og voksa en del med proffmaskin og dette blir gull hver gang . <{POST_SNAPBACK}> Lakkrens skal da ikke poleres vekk. Bryt det ned i lakken og tørk av med en gang. Bruk et par min pr område. Hvis du bruker AutoGlym produkter og delvis også 3M(som jeg har testet), så kan du kjøre polish direkte over lakkrens OG rubbing. jøss den forskjellen det ble i motorrommet.bare avfetta eller? <{POST_SNAPBACK}> Brukte litt avfetting \ Autoglym felg-rens (ja, det fungerte faktisk utrolig bra på metalldeler). Brukte også en børste for å komme til på vanskelige steder, spylte av med høyttrykk (unngå det på elektriske deler) Tørket av med papir til slutt. edit: Brukte også Bumper shine på svarte plastdeler. Du kan også kjøre Super Resin Polish på plastdetaljer og tørke av, blir sort som aldri før Utrolig effektivt... Hadde tenkt å legge ut noen bilder, men fant liksom ikke noen spesielle bilder. Noen utvalgte biler jeg har tatt i år ligger på http://www.hansenogsiri.no under utvalgte kundebiler. Skal enda legge inn Mercedes GL420 CDI, men har ikke fått skrevet no info om den enda. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Fikk polert lyktene mine med en slags rubbing i dag, deretter våtslipt med 2000 og polert ferdig med høyglans. For et resultat! Lyktene ble blanke som aldri før, endelig kan jeg glede meg til mørket smyger på! Lenke til kommentar
jocborgen Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 De filmene du har lagt ut ovenfor, rs125, er dette fra A3'ens tak med Swissvax Shield voks? Hvordan fungerer denne i forhold til de andre du har prøvd? (tenker spesielt på Autoglym HD og Poorboys, men du har vel flere på "prøvelista" også...) Flott resultat uansett! Fikk ikke sett på din, Mompen, noe skjedde med nedlastingen Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) De filmene du har lagt ut ovenfor, rs125, er dette fra A3'ens tak med Swissvax Shield voks? Hvordan fungerer denne i forhold til de andre du har prøvd? (tenker spesielt på Autoglym HD og Poorboys, men du har vel flere på "prøvelista" også...) Flott resultat uansett! Fikk ikke sett på din, Mompen, noe skjedde med nedlastingen Swissvax Shield er på samme nivå som HD når det gjelder beading og sheeting. Poorboys sheeter jo greit, men det er stor forskjell fra denne og de litt dyrere. Poorboys er like god på dette området som Souveran syns jeg Søndag 11. Mai vil ScandicShine være representert på Utstillingstreffet til VW Audi Club Norwegen. Stedet er Fredriksten Festning i Halden. Ketil vil ta med seg produkter og Divine'ed A6 min A3 med litt "rimeligere" voks vil også stå der. Det vil også være stands fra andre firmaer. Hovedarrangementet vi jo være bilutstilling av VW og Audi, men ScandicShine kommer til å demonstrere produkter. Ketil, som er en meget erfaren detailer vil gi råd og tips til de som lurer på diverse ting. Inngang er 25kr pr Person. Dørene åpner klokka 12. Det er meldt meget bra vær, så kom en tur å se på flotte VAGs, skaffe produkter til gode priser, eller bare slå av en hyggelig bilpleieprat Endret 9. mai 2008 av Rs125 Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Det hørtes kjempeartig ut, synd at det er langt til Halden Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Polished Bliss sendte faktisk ordren allerede idag (vel, igår). Ikke dårlig. ^^ Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Ingen som har noen gode tips til roterende maskin, ca 1-2000 kronersklassen? edit: Har spurt før men spør igjen Endret 9. mai 2008 av Mompen Lenke til kommentar
Proxes Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Ingen som har noen gode tips til roterende maskin, ca 1-2000 kronersklassen? edit: Har spurt før men spør igjen Hitachi.. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 En skikkelig gladmelding dukket opp på telefonen min i dag, pakke fra Scandicshine! Bare så ekstremt kult at boksen er i tinn, signert og merket med serienummer, jeg har visst boks 863 av 2000 Synd jeg ikke har noe spesielt møkkete bil å vaske :/ Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) En skikkelig gladmelding dukket opp på telefonen min i dag, pakke fra Scandicshine! Bare så ekstremt kult at boksen er i tinn, signert og merket med serienummer, jeg har visst boks 863 av 2000 Synd jeg ikke har noe spesielt møkkete bil å vaske :/ Denne voksen har jeg selv, og den er knallbra! En av de bedre voksene jeg har testet. Blir snart tidenes største bestilling fra meg hos scandicshine.... Er like spent som gjøken til Rocco Endret 10. mai 2008 av Zeph Fjerna unødig sitat. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Så bra! Gleder meg som en unge til å teste den, har nesten ikke lyst til å ta den opp.. Hva har du planer fra Scandicshine GigaFlow? Masse godsaker? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Gratulerer med ny voks Mompen! Også "nye" Riccardo Clay også Microfiberen du har fått der er det ingenting å utsette på... Myyyyk ------------------------------------ Pirex spurte meg for lenge siden om jeg kunne tenke meg og stille ut bilen på VACN treff i Halden, noe jeg sa ja til. Har jo hatt god tid, men fikk ikke ut fingeren før idag (korrekt: Igår) Bilen er ikke i så dårlig stand, men har ikke gitt den ordentlig behandlig siden i høst, og da er det på høy tid, sol og sommer er ensbetydende med øyesmerter! Noen paneler var allerede tatt, siden jeg "lappeteppe" polerer:P Når den skal stå ved siden av en bil med Divne på, så bør den jo holde en viss klasse, så jeg startet opp, klokken 11.00. Rundt 11.30 kom Ketil også, han trengte vask, siden noen av måkene hadde fått "Mer til overs". Utrolig hvor mye Swissvax Car Bath faktisk hjelper! Tilfører goode oljer. Ketil la igjen PTG'en sin, sånn at jeg kunne sjekke lakken før våtslip. Jeg har egentlig bare gitt opp meg selv når det gjelder å ta bilder, men er her er i alle fall noen før-bilder. Venstre bakskjerm: Venstre dør: Paint overspray, venstre dør: Ble wetsandet ned litt, for å få vekk det aller verste fortest mulig. Produkter brukt: Vask: Optimum Car Wash Clay: Riccardo Clay og Meguiar's Speed Detailer Lakk: Optimum Compound med orange 4" på visse steder. Menzerna Intensive Polish på Sonus hvit. Menzerna 106 på Blå Sonus - Herlig kombo Menzera Top Inspection Swissvax Cleaner Fluid for hånd. Voks: Swissvax Mystery på panser, frontfanger, forskjermer og dører. Dodo Juice Banana Armor på høyre bakskjerm Dodo Juice Purple Haze på venstre bakskjerm Swissvax Shield på bakfanger, tak, bakluke. Takk til Pirex, som lot meg leke med hans Master Collection! Deretter ble jeg så opphengt i polering at jeg ikke fant frem kameraet før jeg var ferdig. Bakenden. Hele rumpen på bilen er i skikkelig dårlig stand. Såpass dårlig at ingen seriøs lakkerer vi omlakkere den igjen. Jeg tør heller ikke å gå på så veldig hardt her. Høyeste PTG målt var 1270!!! Laveste var 250. Er redd endel av laget er sparkel også, derfor er ikke alle ripene tatt: Panser: Av en eller annen grunn ble lakken veldig tåkete på dette bildet. Tilslutt, noen random shots! Tilslutt tilslutt, the Moneyshots! Solbilder: Jeg var selvfølgelig kledd for anledningen i Chemical Guys Tee Endret 11. mai 2008 av Rs125 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå