Fredrik Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Har tenkt litt over det selv, om andre vil at du skal ta deres bil på samme måte som du tar din egen, så er det snakk om noen timer, og litt kostnader til midler og utstyr. Litt skummelt å få seg en hobby som andre har nytte av, for det forventes på en måte at du skal synes det er fryktelig gøy, og at du gjerne gjør det gratis. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Det har blitt et problem hos meg og. Mutters og fatters maser stadig, samt kolleger på jobben lurer også fælt på hvordan jeg får så ren bil. masmas (og det er jo jævlig artig å drive med, brukt mange mange timer på en kompis sin bil, gratis! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Joda, er gøy, sånn før det blir en fulltidsjobb ut av hobbyen din. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Tok motet til meg og bestilte denne voksen. Skal bli artig å teste! edit: Vi bilpleiere er ikke helt normale Endret 7. mai 2008 av Mompen Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Var innom BoS, fikk egen "møkashampoo" av de uten noe spesielt med kjemikalier jeg skulle bruke de første gangene. Står bare bilshampoo på flaska, som er på 150ml. Tenkte å bruke den opp først, men er den egentlig noe mer mild enn Meg's Gold Class Carwash da? Trodde ikke at den var så alt for gal jeg, var derfor jeg kjøpte den. Følte ikke at shampoen jeg fikk av dem skumma noe særlig heller. EDIT: Men resultatet må Mærsja ble jaggu bra og! Jo takk. Endret 7. mai 2008 av -Teddy- Lenke til kommentar
jocborgen Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Den voksen så jammen ikke verst ut! Men den står som utsolgt på siden deres Er det carnauba? På siden står det at det er en av de to mest eksklusive, er de andre Swissvax modellene tro? Legg ut bilder når du får testa den. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Jepp, er nok Swissvax som er den andre som er eksklusiv Og den jeg kjøpte inneholder ikke carnauba, skal bli spennende å prøve! Sjekket voksen etter at jeg hadde bestilt, og da stod det utsolgt. Lenke til kommentar
jocborgen Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Ja, dæven det blir spennende! Legg ut bilder (kanskje beading bilder?) når du har testa den da! Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Kan mekke en video om ønskelig Lenke til kommentar
jocborgen Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Ja, det er skikkelig ønskelig! Du vet ikke om denne kommer inn igjen i framtiden? Jeg så på Chemical Guys' hjemmeside at den bare er laget i et begrenset opplag... EDIT: En annen ting jeg kom på (tror jeg spurte om det for lenge siden) noen produkttips på en god og holdbar vinylfornyer? Jeg har brukt Autoglym Bumper Care (snørr) til nå. Fint resultat men litt vond å få jevnet ut. Endret 7. mai 2008 av jocborgen Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Er på tide å få polert opp Volvoen litt igjen nå, så lurte på om jeg skulle prøve å få te litt bedre ressultat en tidligere når jeg først var igang. Har tidligere stort sett brukt polering fra Biltema eller TurtleWax, så hadde håpet å få til noe bedre glans. Hva trenger jeg? Har ikke allverdens med penger heller. Ligger en slik poleringsmaskin hjemme, er denne grei nok å bruke? Lurte på å kjøpe enten: Meguiars Quik Clay Detailing System Meguiars Deep Crystal 3 steps system (Lakkrens, polish og voks) eller Meguiars Quik Clay Detailing System Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner Meguiars NXT Tech wax Noe jeg heller burde gå for en dette? Helst ikke noe mer enn 7 - 800 maks. Hva ville dere kjøpt? Har mye fra Autoglym stående hjemme også, så hvis de har noe som er like bra som Meguiars sitt hadde jo det vært bra.. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Laget en beading-video hvor jeg har brukt Poorboys Nattys Blue. Ca en uke etter påføring. Kan lastes ned *her* <- klikk. Renner bra av Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Laget en beading-video hvor jeg har brukt Poorboys Nattys Blue. Ca en uke etter påføring. Kan lastes ned *her* <- klikk. Renner bra av Nice! Men legg de ut på Youtube, så kan du legge de ut slik: Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Najs! Er det din bil? Hvilken voks har du brukt der? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Najs! Er det din bil? Hvilken voks har du brukt der? Denne? Edit: Ikke på min bil men RS125 sin. Endret 8. mai 2008 av Mompen Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Riktig og riktig Mompen! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Da har man bestilt G220 med 1 polishing og 1 glazing LC-pad, Meg's #83, Poorboys Natty's Blue Wax, Meguiar's triple duty detailing brush () og en pakke mikrofiberkluter. *vente* Endret 8. mai 2008 av fredrik Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Hmm... Polished Bliss trekker fra VAT ved shipping til Norge. Prisene på bildet er eksludert britisk VAT. Når du vokset bilen din for hånd med Natty's Blue, hvordan gikk du frem egentlig? Bare jobbet voksen inn som vanlig, bortsett fra at det ikke var så vanlig? ^^ Endret 8. mai 2008 av fredrik Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Brukte rett og slett henda istedetfor pads, ta en liten klump voks, gni den utover håndflaten til den blir varm og påfør. Fungerer bra Forøvrig, prisen fra Polished bliss blir -25% iogmed at de trekker ifra Norsk moms? Eller får man bare tilbakebetalt det? edit: Bestilte du to maskiner? Endret 8. mai 2008 av Mompen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå