Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!

Anbefalte innlegg

Har tenkt litt over det selv, om andre vil at du skal ta deres bil på samme måte som du tar din egen, så er det snakk om noen timer, og litt kostnader til midler og utstyr.

Litt skummelt å få seg en hobby som andre har nytte av, for det forventes på en måte at du skal synes det er fryktelig gøy, og at du gjerne gjør det gratis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har blitt et problem hos meg og. Mutters og fatters maser stadig, samt kolleger på jobben lurer også fælt på hvordan jeg får så ren bil. masmas :p

(og det er jo jævlig artig å drive med, brukt mange mange timer på en kompis sin bil, gratis! :)

Lenke til kommentar

Var innom BoS, fikk egen "møkashampoo" av de uten noe spesielt med kjemikalier jeg skulle bruke de første gangene. Står bare bilshampoo på flaska, som er på 150ml. Tenkte å bruke den opp først, men er den egentlig noe mer mild enn Meg's Gold Class Carwash da? Trodde ikke at den var så alt for gal jeg, var derfor jeg kjøpte den. Følte ikke at shampoen jeg fikk av dem skumma noe særlig heller.

EDIT:

Men resultatet må Mærsja ble jaggu bra og!

Jo takk. :)

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Den voksen så jammen ikke verst ut! Men den står som utsolgt på siden deres :( Er det carnauba? På siden står det at det er en av de to mest eksklusive, er de andre Swissvax modellene tro? Legg ut bilder når du får testa den.

Lenke til kommentar

Ja, det er skikkelig ønskelig! Du vet ikke om denne kommer inn igjen i framtiden? Jeg så på Chemical Guys' hjemmeside at den bare er laget i et begrenset opplag...

EDIT: En annen ting jeg kom på (tror jeg spurte om det for lenge siden) noen produkttips på en god og holdbar vinylfornyer? Jeg har brukt Autoglym Bumper Care (snørr) til nå. Fint resultat men litt vond å få jevnet ut.

Endret av jocborgen
Lenke til kommentar

Er på tide å få polert opp Volvoen litt igjen nå, så lurte på om jeg skulle prøve å få te litt bedre ressultat en tidligere når jeg først var igang. Har tidligere stort sett brukt polering fra Biltema eller TurtleWax, så hadde håpet å få til noe bedre glans. Hva trenger jeg? Har ikke allverdens med penger heller.

Ligger en slik poleringsmaskin hjemme, er denne grei nok å bruke?

Lurte på å kjøpe enten:

Meguiars Quik Clay Detailing System

Meguiars Deep Crystal 3 steps system (Lakkrens, polish og voks)

eller

Meguiars Quik Clay Detailing System

Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner

Meguiars NXT Tech wax

Noe jeg heller burde gå for en dette? Helst ikke noe mer enn 7 - 800 maks. Hva ville dere kjøpt? Har mye fra Autoglym stående hjemme også, så hvis de har noe som er like bra som Meguiars sitt hadde jo det vært bra..

Lenke til kommentar

Hmm...

post-31016-1210282096_thumb.jpg

Polished Bliss trekker fra VAT ved shipping til Norge. Prisene på bildet er eksludert britisk VAT.

Når du vokset bilen din for hånd med Natty's Blue, hvordan gikk du frem egentlig? Bare jobbet voksen inn som vanlig, bortsett fra at det ikke var så vanlig? ^^

Endret av fredrik
Lenke til kommentar

Brukte rett og slett henda istedetfor pads, ta en liten klump voks, gni den utover håndflaten til den blir varm og påfør. Fungerer bra :)

Forøvrig, prisen fra Polished bliss blir -25% iogmed at de trekker ifra Norsk moms? Eller får man bare tilbakebetalt det?

edit: Bestilte du to maskiner? :wow:

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...