Mompen Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Handlelisten min blir altså:Menzerna Super Intensive Polish Menzerna Nano 6,5" backing plate 3,5" backing plate 6,5" orange Lake Country pad (er denne aggressiv?) 4" Lake Country pad (farge?) Bør jeg ha flere aggressivitetsnivåer i padene, altså flere farger? Klarer det seg med to backing plates i 3,5" og 6,5"? Ser flott ut Tenkte på det med backingplaten, er ikke sikker på om det er nødvendig å kjøpe to stk, bruker selv 3,5" plate til 6,5" puter. Det fungerer veldig bra Penger spart da en 3,5" passer fint til 4" puter! Med en 6,5" pad er også sjansen der for at du kan komme borti lakken med backingplaten (resultatet av det vil jeg ikke tenke på engang Altså: Hvit pute er for mild polering, altså for "siste finish (f.eks Nano" Oransje pute er for polering (mer cut (aggressiv) enn hvit pute) - brukes med f.eks SIP Gul - Brukes kun i svært ille tilfeller og svært ripete biler. Blå - Vokspåføring. Kjør maskinen på lav hastighet, trenger ikke "jobbe inn" produktet. Hvit = Mild polering (finish) Oransje = Vanlig polering Gul = Kraftig polering Blå = Vokspåføring Lenke til kommentar
jocborgen Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Har sendt mail tilbake siden pengene blei trukket fra konto med det samme bestillingen var gjort, men ikke noe svar.. Hva gjør jeg? De overfører pengene tilbake til deg etter noen virkedager, mener jeg det sto et sted på nettsidene deres... Lenke til kommentar
jocborgen Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Jeg var innom Autogeek inatt og leste litt om hva fargene representerer, takk for oversikten, Mompen! Den reviderte handlelisten: 3,5" backing plate 6,5" orange pad 4" orange pad 6,5" hvit pad 4" hvit pad 4" blå pad Menzerna Super Intensive Menzerna Nano Hva tror dere? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Hva slags voks har du tenkt å bruke? Selv hatt gode erfaringer med Poorboys Nattys Blue og Pinnacle Liquid Souveran. (spesielt Poorboys, den er rå!) Kan tipse deg om en bra norsk side som også selger bilpleieprodukter Scandicshine Koster vel 99kr per pad (de største), syntes det er veldig greit å handle der, bra service og kjapp sending av pakker! Husk at det både kommer frakt, moms og tollgebyr fra Autogeek, så det blir fort noen kroner! Tips: Kjøp heller en 6,5" blå pad, for de små områdene på bilen er det like greit å føre på for hånd, bruk en helt vanlig applicator. Endret 3. mai 2008 av Mompen Lenke til kommentar
Proxes Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Hva slags voks har du tenkt å bruke? Selv hatt gode erfaringer med Poorboys Nattys Blue og Pinnacle Liquid Souveran. (spesielt Poorboys, den er rå!) Kan tipse deg om en bra norsk side som også selger bilpleieprodukter Scandicshine Koster vel 99kr per pad (de største), syntes det er veldig greit å handle der, bra service og kjapp sending av pakker! Husk at det både kommer frakt, moms og tollgebyr fra Autogeek, så det blir fort noen kroner! Tips: Kjøp heller en 6,5" blå pad, for de små områdene på bilen er det like greit å føre på for hånd, bruk en helt vanlig applicator. Veldig greit å ha 4" pads til dørkarmen, ovre del av dørene, skjermer og slikt. Kommer selvfølgelig an på lakkens stand.. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Pusspuss, vask med Citrus Wash and Gloss og Wash Mitt, tørk med Water magnet og vannskrape toppet med Poorboys Nattys Blue Proxes - Ja, det er klart, men tenkte på vokspåføringspad jeg Like greit å ta smådeler for hånd. Lenke til kommentar
jocborgen Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Bruker du bare roterende maskin, Mompen? Siden du har voks-pads til den mener jeg... Jeg har Cyclo-kopien i tillegg, så kanskje jeg kan påføre voks og finishing glaze med den og dermed slippe unna med en blå 6,5" pad? På den annen side er det vel greit å ha mulighet til å jobbe hele registeret med hver maskin, i tilfelle en av de skjærer seg (tross alt Biltema-maskiner). Jeg bruker forøvrig Poorboys jeg også nå. Etter å ha prøvd den må jeg si meg enig med alle andre fans; Flott produkt! Også den deilige, deilige lukten da! Skulle tro den kom fra Body Shop eller noe (IKKE døm meg, dama handler mye der ). Ellers polerte jeg en sølv Mitsubishi Lancer idag. Den var aldri lakkrenset eller clayet. Hvor brun lar man clayen bli før man bytter den/kjøper ny? Har brukt min på to biler nå og har alt brukt opp cirka 20% av klossen. Har dessverre ikke eget kamera, så jeg fikk ikke lånt, og tatt bilder idag. Imorgen er det en nyere, sølv Mercedes E-klasse. Skal prøve å ordne kamera til det... Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Jepp, bruker kun roterende, en billig fra Best Tools til 299,- Har et bilde av en claybar jeg brukte for en stund siden. Venstre side er ubrukt, høyre er maksimalt møkknivå for meg ihvertfall Fin video fra Meguiars om bruk av clay her: Lenke til kommentar
jocborgen Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Jeg skal se over behovet for pads igjen imorgen. Trenger flere til Cyclo også. Blir vel så jeg tester Scandicshine på neste ordre. Så lenge ordren ikke er stor er det ikke verdt ventetiden fra Autogeek. Når jeg ser på ditt bilde av claybaren skjønner jeg at jeg har pushet min litt over grensen alt. Må si en slik en går fort unna på biler som aldri før er clayet ass! Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Tror nok ikke det er noen veldig stor fare å bruke claybaren litt til, kommer egentlig ann på hvor nøye man er Tok mutterns bil her om dagen (sølvgrå Skruzuki), brukte en halv claybar på den, og den ble ordentlig brun! Alltid brukt maskinvask på den, stakkars bil.. Ser så og si ikke swirls \ riper på sølvgrå lakk, så man har jo en fordel der.. Gikk over bilen med Powergloss etterpå, for å fjerne eventuelle riper som ble igjen etter claybaren. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 La inn en ny bestilling i stedet jeg Lurer på hvordan jeg best kan bruke denne, og hvor mye jeg skal dele den opp, hvis jeg skal dele den opp? Har brukt denne og den grove der jeg jobba før, men der var det bare å bruke hele klatten å hente ny når den var "oppbrukt".. Brukte forresten All Purpose Cleaner som "smøring" pga. det store forbruket (fungerte fint da) Har bestilt med Meguiar´s #34 Final Inspection, men lurer på om jeg skulle tatt Pinnacle Clay Lubricant? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Jobbet med bilen i halvannen dag nå, har selvsagt ikke klart å somle meg til noen før etter bilder... Men det er når man er ferdig og man får sånn "nyvasket og bonest svartbil følelse" av en bil som er sølvfarget at man skjønner hvorfor man bruker så lang tid på dette.... Resultatet ble fantastisk bra!!!! Så glinser det i tusener på tusener av små flakes også! Det er vakkert! Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Pluggen - "To begin you will need to make sure you have a high quality lubricant or a quick detailing spray. We recommend Pinnacle Clay Lubricant for a slick and easy work surface or Meguiar’s #34 Final Inspection for low friction cleaning." Du kan altså bruke enten clay luben til Pinnacle eller spare litt penger og bruke Meguiars Final Inspection (ettersom jeg har forstått det) Jotun - Ta noen "etter"-bilder av bilen da vel Endret 4. mai 2008 av Mompen Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Æsj, en måke hadde driti på bilen min mens jeg var på jobb. Har trengt gjennom klarlakk, så det synes litt i riktig lys. #¤%&%! Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Fuglebæsj er faktisk noe av det værste man kan få på lakken. Ser jeg noe slikt klikker jeg mentalt i vinkel og løper avgårde for å vaske det av. Et annet problem jeg kom over her for et par dager siden. En liten fugl fløy som en gal rundt omkring på bilen og over panseret, den satte seg ned på taket og begynte og flakse og skrike mens den så ned. Antakelig drev den og slåss med speilbildet sitt Endret 4. mai 2008 av Mompen Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Lakkrens på gang? Mompen: Bare lurer på hva som er best jeg Tenker ikke på sparing akkurat her, så hvis noen har noen mening om hva jeg bør bruke, så kom igjen Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Klikker mentalt selv, men her hadde det fått ligge for lenge... Er noe dritt (øh) det der. Om man oppdager fersk bæsj skal man jo spytte på det og gni det bort om du er redd for at det skal trenge gjennom lakken, siden spyttet ditt er syrenøytraliserende. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Er glad vi ikke har måker her jeg bor, bare småbæsj fra fuglene her Lenke til kommentar
Endre Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Husk at det både kommer frakt, moms og tollgebyr fra Autogeek, så det blir fort noen kroner! Jeg betalte ikke fortollingsgebyr til Posten på min nylige bestilling fra Autogeek. Dette er tydeligvis innbakt i fraktkostnaden. Betalte bare moms på varenes verdi og frakt (som var oppgitt til $20 mindre enn det jeg betalte) når jeg henta pakka. På en ordre til $205 ble frakten på overkommelige $86, men det var endel mikrofiber og pads og slikt. Blir frakten mye dyrere enn det bør jetcarrier.com vurderes, om du har god tid. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Hva er den store forskjellen på Meg's Quick Detailer og NXT Speed Detailer? Så på noen reklame/opplysningsfilmer for Meg's nå, og det virket som at de brukte Quick Detailer'n uten å vaske bilen først!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå