ChristR Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Jeg har testet HD wax ja. Den er grei, men ikke superimponerende. Men da har jo jeg ulike preferanser enn "hvermannsen". Jeg er ute etter sinnsykt glans og motstandsdyktighet mot vann. Mens andre vil ha en voks som holder lenge, og det virker som at HD har god holdbarhet! Rakk en kjapp test av AG HD og Pinnacle Souveran idag før jobb. Bilen ble først preppet med Optimum Polish. dessverre ikke 100% korreksjon. Ripene syns jammen bedre under sola enn under arbeidslampa! Før voks Så ble bilen satt i skyggen. Souveran kan påføres i sola, men ikke AG HD. Maskerte panseret i midten og begynte påføring. Begge voksene ble påført med medfølgende hjelpemidler. AG HD hadde du skumputer og MF. Souveran har en skumapplicator og MF. AG's voks var en tanke vanskeligere å bruke, både når det gjaldt påføring og fjerning. Støvet litt. I skyggen, under lampen. HD til høyre.. Souveran til venstre. Av med tapen og ut i sola. Den voksranden er AG HD. Av med voksranden: dessverre litt swirls. Etter omlakkeringen er klarlakken min sinnsykt myk. Jeg må innrømme at jeg nesten ikke så noe forskjell. Det eneste jeg merket av at AG HD føles glattere. Det kan hende at denne etterlater seg et tykkere lag med voks, eller at den fyller bedre. Dette viser jo tegn på at holdbarheten blir lengre. Imorgen tester vi beading/sheeting! Kort video! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Kor lang tid frå ein legg inn ordren tar det før Autogeek sender tilbod på totalpris og ein kan bestille det? Lenke til kommentar
jocborgen Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Kor lang tid frå ein legg inn ordren tar det før Autogeek sender tilbod på totalpris og ein kan bestille det? Husker ikke helt, men det var ikke lange tida. Noen dager kanskje? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Når jeg bestilte blei det trukket fra kontoen min med en gang.. Ikke hørt noe mer Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Før du fekk pris på frakt? Kor lenge er det sidan du bestillte? Endret 1. mai 2008 av Zeph Lenke til kommentar
jocborgen Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Jeg har mottatt godsakene fra Autogeek og har idag fått teste dem på ei skikkelig utfordring: Prosjekt Finne Igjen Rødfargen. En kompis' "røde" Opel Astra stasjonsvogn som var helt sinnsykt matt i lakken og listene var helt grå. Jeg lar bildene tale for seg. Jeg begynte med avfetting av bilen (Amazing Roll-Off), og rs125 har helt rett! Dette produktet er jammen amazing! Senere var det vask med svamp, og clay (Pinnacle Ultra Poly Clay med Turtle Wax It Wet) etterpå. Til de som ikke har prøvd clay enda: Dette MÅ prøves! Jeg fikk en skikkelig a-ha opplevelse av denne. Den er virkelig så effektiv som de sier. Deretter gikk jeg på hele bilen med de vekselsvis de grønne og orange Cyclo-padene (avhengig av hvor oksidert overflaten var) og brukte Wolfgang Ultimate Swirl Remover eller hva den het. Der jeg brukte orange (aggressive) pads gikk jeg etterpå over med Wolfgang Finishing Glaze på hvite (milde) pads. Deretter brukte jeg Autoglym Extra Gloss Protection og Poorboys Carnauba Wax. Begge påført for hand med skumgummiputer fra Turtle. I tillegg brukte jeg Autoglym Bumper Care (snørr) på alle lister, Autoglym Vinyl and Rubber Care på dekk og Autoglym Car Glass Polish på vinduer utvendig og innvendig. Autoglym Autofresh inni bilen. Jobben tok cirka syv timer. Morsomt refleksjonsportrett Jeg delte panseret i to med maskeringstape for å virkelig kunne se effekten. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Har en lik bil, bare litt mørkere blå, men denne var nesten hvit før jeg begynte på den.. Hel sinnsykt hva det gjorde med en skikkelig behandling Fjernet for øvrig listene på siden, veldig pent Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Hah, imponerende forskjell på panseret der ja. Godt jobbet! \\ Fikk bilen tilbake fra Bertel etter full pakke her om dagen. Endte med det siden det "bare" var 300kr mer fra 2700 for vask+rub&lakkrens+polering til motorvask og innvendig vask, og deretter "bare" 1000 kr mer inkuldert skikkelig lakkforsegling og voksing. Ballet seg på med andre ord. Videre vedlikehold og senere polering, forsegling, voksing osv skal gjøres selv. Skal se om jeg får ut noen før / etter bilder her... Bilen var ikke så gal i utgangspunktet, men hadde endel stygge riper og oksidasjonsflekker som nå er jevnt over helt borte, men unntak av én. Det lukter forresten "vasket" av bilen min nå, er litt koslig. Gleder meg til å stelle med bilen selv framover. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Jocborgen - Snakker om forskjell der ja, bra jobbet!! Lenke til kommentar
jocborgen Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Takk til alle. Jeg ble veldig fornøyd med resultatet, utgangspunktet tatt i betrakning. Det var en del rust og overlakkert (ikke superpent) rust mange steder på bilen, som Wolfgang guffa selvfølgelig ikke greide å ta. Synes spesielt godt over høyre lykt på "panser-bildet". Tror det er blitt fjernet rust og lakkert over med feil farge. Hele bilen ble tatt med Biltemas Cyclo-kopi. Putene var forøvrig helt mettet med rød lakk etter fullført arbeid. Har funnet ut at jeg trenger en maskin av "vinkelsliper-typen" til framtidige jobber av denne sorten. Da vil jeg også investere i noe Menzerna polish eller lignende. Kom gjerne med produkttips! Har forstått at Menzerna Nano/106FF er populær, men bør man også ha en mer aggressiv eller klarer denne det meste? Bør man ha en mindre aggressiv i tillegg? Har sikkert en stund av Wolfgang Finishing Glaze'en nå da men... Noen som har erfaring med Biltemas roterende maskin? Hvordan er det med putebytte på denne? Jeg vil gjerne bruke borrelåsputer fra Autogeek. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) 106FF er fin, men tar ikke alt. Egentlig mest beregnet som en fin swirl-fjerner \ finishpolish. Kjøpte selv Powergloss fra Menzerna, og den var det virkelig futt i. Bilder i spoiler (postet tidligere) https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=224975 Før Etter: https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=224976 Skal også kjøpe Super Intensive Polish (SIP), som en mellomsterk løsning Bruker forøvrig Oransje Pad. Her er de tre polishene fra Menzerna -> http://www.scandicshine.no/nettbutikk/inde...ha_filter_id=77 Endret 1. mai 2008 av Mompen Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Konge resultat jocborgen! Drømmejobb det der;) Jeg har 106, IP og Powergloss, og føler ikke at jeg mangler noe. Hadde jeg kjøpt igjen, ville jeg ha valgt SIP istedet for IP, da den egner seg bedre for fabrikklakk. Trenger ikkenoe finere polish enn 106 egentlig. Putebytte på Biltema maskin går greit. Men kjøp med backingplate fra Autogeek. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Ser Autoglym har kommet med en ny supervoks. Dyr som faen, men da har de visstnok ikke spart på noe heller. Noen som har testet den og kan bekrefte eller avkrefte hvor fantastisk den er?? http://butikk.naf.no/butik/default.asp?sidvarde=NO& Gå inn på bilpleie. Der finner man High definition wax. Tror krister har testet denne. Så langt jeg har forstått han, så ble han ikke veeeeldig imponert over denne. Tror han sa noe om at den "støvet" en del og at den ikke var like bra som tilsvarende vokser og påføre/fjerne. For det er AutoGlym High Definition Wax vi snakker om ikke sant? Tror han betalte i overkant av 700 kr. for denne.... Lenke til kommentar
jocborgen Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Så da bør jeg ha Menzerna Power Gloss Compound, Super Intensive Polish og Nano da, altså alle tre? Hva slags puter bør jeg velge, og hvilke størrelser og backing-plater til en roterende maskin? Bra resultat på den Power Gloss'en, mompen! Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Mener RS125 også har testet dette på Audien, og med svært bra resultat (etter en hit-and-run om jeg ikke husker feil )! Bruker selv 6,5" Oransje pad`er (Lake Country), holder fint med en pad til en hel bil. Greit å bruke disse på store flater slik som større dører, panser, tak, og bakluke etc, men ved dørhåndtak, skjørter, fangere etc blir de store. Så der skal jeg bruke 4" pad`er om jeg ikke husker feil. Bruker en 3,5" backingplate til pad`ene, og denne passer utmerket, både med polermaskin og pads Har tenkt å skaffe meg mindre pads selv (4"), til småskader og jobbing på mindre plasser. Påføring: * Masker evt dørhåndtak, vindusspylertut-ting, lykter, ruter, lister etc, om du er ekstra nøye. * Fukter paden med 1-3 sprut med en sprayflaske med rent vann. (trenger ikke gjøre dette hver gang man skal polere et nytt område) * Legger fire små klatter på størrelse med en femtiøring på fire punkter på pad`en. * Legger pad nedpå område som skal polerer og gnir det utover (unngår mye sprut, samt bedre fordeling av produkt) (ca 40x40cm område) (deler f.eks panser i 4 deler). (vil antakelig holde med SIP og Nano vil jeg tro, Powergloss er kraftige saker!) Endret 2. mai 2008 av Mompen Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Bra oppsumering Jeg har MG 83, 82. Menzerna 106FF og SIP . Bruker Lake Country pads, også en Porter Cable maskin. Vil jeg kunne fjerne swirls med denne maskinen? Og hvilken hastighet bør jeg kjøre den på? Det er jo hastighets regulering (1-5) Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 PC fjerner swirls ja. Du kan polere på DA på ca 5000-6000 OPM. Tror det er niva 5-6 på 7424. Lenke til kommentar
jocborgen Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Handlelisten min blir altså: Menzerna Super Intensive Polish Menzerna Nano 6,5" backing plate 3,5" backing plate 6,5" orange Lake Country pad (er denne aggressiv?) 4" Lake Country pad (farge?) Bør jeg ha flere aggressivitetsnivåer i padene, altså flere farger? Klarer det seg med to backing plates i 3,5" og 6,5"? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Fikk mail fra Autogeek med pris på shipping i går morges som lød på svimlende 179,50$, noe som er litt i drøyeste laget når jeg handlet for 199$.. Sendte mail tilbake om at det ikke blei lønnsomt i det hele tatt (toll og moms kommer jo også i tillegg), så spurte om de kunne gjøre noe for å gjøre shippinga billigere, men da fikk jeg følgende mail tilbake: Dear Daniel, We regret to inform you that the order you placed with us has been cancelled. The reason for this is listed below, marked by an "X": - - Credit card authorization not approved - x- Customer response not received - - Non-Receipt of PayPal Payment - x- Shipping charges declined - - Item(s) ordered is not available - - Order cancelled as per customer request. We thank you for shopping with us and although we could not serve your car care needs at this time, we look forward to doing so in the near future. We thank you for shopping with us. Regards, Customer Service Auto Geek [email protected] 800-869-3011 Har sendt mail tilbake siden pengene blei trukket fra konto med det samme bestillingen var gjort, men ikke noe svar.. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå