El Matador Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 De vaskehanskene der har de begynt å selge i en leke/sopihopbutikk på Kvadrat i Stavanger nå! Koster 89,- Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=67243 Harr harr Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Det var jo en liten jobb :o Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Herregud, må nok gå over danskebåten med litt polish ja :!: bilde fra en annen bil på forumet Endret 25. april 2008 av Mompen Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Anbefaler du 2-hodet eller 1-hodet maskin? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Lurer på om jeg skal slenge inn en bestilling hos Autogeek snart. Tenke jeg skulle kjøpe Biltema sin DA-maskin, og trenger i den forbindelse skikkelig pads, lakkrens og polish. Har allerede NXT Wax, så trenger ikke wax. Lurer egentlig bare på hvor store puter jeg kan bruke på denne maskinen? Disse putene var jo utrolig billige, men kanskje litt små? Tenkte at MG #83 ville være fin. Fungerer denne både som lakkrens og polish? Eller trenger jeg lakkrens eller polish utenom? I så fall, noen som har noen gode, ikke alt for dyre å anbefale? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Elektroboy: Jeg vil annbefale enkelthodet med trinnløs hastighet (justerbart turtall) for rens, og dobbelthodet til polering, voksing Zevs: Vil annbefale deg 2 produkter i stedet for å kjøpe et "multiprodukt". Hva med f.eks #85 om du har litt over snittet sliten lakk eller #4 for litt småflekker og medium riper. #3 er en allright polish å jobbe med og gir et godt grunnlag for voksingeg Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 (endret) Vaskedag i dag! Fikk tak i en Nilfisk høyttrykkspyler på tilbud til litt over tusenlappen, og da måtte den testes, samt at det dukket opp en pakke fra Scandicshine med noe småtteri.. 1: Spyling 2: Håndvask, Citrus Wash og Wash Mitt 3: Tørk (Meguiars Water Magnet og vannskrape) 4: Clay (Pinnacle med Wolfgang Clay lube) 5: Spyling 6: Tørk 7: Polering, Menzerna Powergloss på Oransje 6" Pad 8: Pinnacle Liquid Souveran Wax påført for hånd med pad. Har dessverre ikke noe bilde av bilen før \ under vask, men kan si at bilen har vært kjørt i vaskemaskin på Statoil i hele vinter, samt stått mye ute i vind og vær. Det var som å dra henda over svært grovt sandpapir når man kjente på lakken. Men etter noe jobb.. Polert venstre bak Polert siden av bilen. Maskerte halve lykta og polerte over, fungerte overraskende bra!! La litt maskeringsteip på midten av panseret, og polerte begge sidene av den. Fint skille Endret 26. april 2008 av Mompen Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Nice Mompen! Har du fått tak i powergloss nå? Fornøyd? Så ut som ripa ble så godt som historie, men kom du gjennom klarlakken? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 (endret) Tror ikke jeg kom gjennom klarlakken, ikke det jeg vet ihvertfall. Denne bilen jeg tok er ca 10 år gammel, og har aldri vært maskinpolert før, så det burde være igjen noe lakk der Powergloss er forøvrig virkelig elsk, kjempefornøyd med den!! Trengte noe kraftigere enn 106FF (Powergloss er jo nesten nederst på aggressitivitets-skalaen!) Konsistensen på den var mye hardere enn 106FF, og den er ikke spesielt "glatt" heller, virker som den sliper rimelig bra, også litt vrien og klemme ut av den store flasken Den ripa jeg postet bilde av var resultatet av en hit-and run-sak, ser at spesielt den ytterst til høyre (lang ripe), er svært dyp, men den ble borte) Tok hele bilen med Powergloss, tørket av hvert panel etter som det ble ferdig og vokset den etterpå (når jeg hadde tatt hele bilen). Småriper og slikt syntes ikke noe spesielt bra på Sølvfarget bil, men skal få tatt kompisen min sin 525i (som jeg har postet bilde av tidligere i tråden), og se hvordan Powergloss gjør seg der. Anbefales!! (er det mulig å få tak i mindre tuber til å ha polish \ voks \ etc i? Litt klønete å dytte middel på puter med så stor flaske Edit: Hva slags polish vil bli en mellomting mellom 106FF og Powergloss? Endret 26. april 2008 av Mompen Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 IP eller SIP blir mellom PG. Hvis padden din ble sølv aktig, kom du igjennom. Hvis ikke, er det nok bare illusjon;) Jupp, konsistensen var ikke å foretrekke kanskje nei:P Hehe. Autogeek selger små dispenser flasker, og disse egner seg godt. 1literen fra Menzerna er ikke så lett å håndtere nei. Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Noen som har noen formeninger om denne poleringsmaskinen? DeWalt DW849 Lenke til kommentar
jocborgen Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Idag har Posten forsøkt å levere Autogeek-varene på døren hjemme. Hvorfor sjekker de ikke om folk er hjemme før de gidder å dra ut med pakken tro (Som han greie karen fra UPS)? Hvor ofte er folk hjemme midt på dagen liksom? Hehe, henter dem imorgen etter jobben hvertfall. Bilde kommer. Problemet er at jeg allerede har litt lyst på noe Menzerna greier. Men jeg er litt usikker på hva... (Bestilte Wolfgang sist, fordi de var på tilbud). Jeg synes jeg bør ha i alle fall polish/glaze i to "aggressivitetsnivåer", dvs. en litt aggressiv for diverse korrigerende operasjoner og en mild til finish før forsegling og voks. Bør jeg ha flere steg? Vil den aggressive da fungere som alternativ til lakkrens fra for eksempel Megs Deep Crystal, eller har jeg misforstått helt? Trenger forøvrig ikke nødvendigvis være Menzerna hvis noen anbefaler noe annet/bedre. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Kor lang leveringstid var det frå Autogeek? Lenke til kommentar
jocborgen Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg tror jeg ventet i litt under tre uker (2,5 cirka) på mine varer fra Autogeek. Jeg brukte USPS til frakten. Du kan velge det selv i en mail du får fra Autogeek etter bestilling. De har en ikke-fungerende tracking nettside fant jeg ut, men samme det. Varene kom jo fram til slutt uansett. Posten leverte på døren, men jeg var ikke hjemme så jeg fikk et fraktbrev og dro på posthuset for å hente ut. Der betalte jeg tre hundre for frakten, men dette beløpet får du vite på forhand når du velger selskap i Autogeek-mailen. Til slutt kommer en faktura fra Tolldirektoratet antar jeg (etter cirka en måned har jeg hørt) hvor man betaler for avgifter. Regner med det blir rundt 25% av verdien du har kjøpt for... Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Velger du USPS, betaler du tollen på posten. FedEx ettersender faktura. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Noko forskjell på prisen? Eg veit at enkelte leverandørar tar veldig mykje i gebyr. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 FedEx har dyrere frakt, og tar et lite begyr på 120kr ellernoe, for å "legge ut" for tollen. Men FedEx er myyye raskere. Posten tar 90kr i gebyr tror jeg. Lenke til kommentar
Milde Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Ser Autoglym har kommet med en ny supervoks. Dyr som faen, men da har de visstnok ikke spart på noe heller. Noen som har testet den og kan bekrefte eller avkrefte hvor fantastisk den er?? http://butikk.naf.no/butik/default.asp?sidvarde=NO& Gå inn på bilpleie. Der finner man High definition wax. Endret 1. mai 2008 av Milde Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Ser Autoglym har kommet med en ny supervoks. Dyr som faen, men da har de visstnok ikke spart på noe heller. Noen som har testet den og kan bekrefte eller avkrefte hvor fantastisk den er?? http://butikk.naf.no/butik/default.asp?sidvarde=NO& Du linker til et brannslukningsapparat. Tror du mener Autoglym High Definition Wax. Mener å huske at Rs125 har testet denne. Husker dog ikke hvor jeg leste det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå