Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!

Anbefalte innlegg

Okay, da trenger jeg litt hjelp..

Har en del Meguiar´s-produkter, men tenkte å fylle på med litt mer nå, å tenkte da å bestille fra Autogeek..

Noen erfaringer, pris på frakt og leveringstid som noen vil dele med meg?

Hva burde jeg ha, og er Meguiars NXT Generation Spray Wax bra?

Hva med Meguiars NXT Generation Speed Detailer, og hvordan bruke den skikkelig?

Er det ikke Hyper Wash som er beregnet for ubehandlede biler, og Shampoo Plus som er for behandlede biler? Litt dårlig husk bare :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv bestilt ei pakke fra Autogeek selv, og det ble en del dyrere enn jeg trodde.. Husk at det koster en del å få det fraktet helt fra USA, samt at toll og moms kommer på alle varer over 200 kr :)

Fikk regning på toll og moms i etterkant om jeg ikke husker feil)

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer, men hvor mye voks bruker dere på f.eks en dør? Jeg vokset bilen min for ett par dager siden meg NXG Wax, og måtte legge på 3-4 ganger (La voksen i kryss på padden). Gjorde jobben for hånd. Synes ikke den var så drøy i bruk som jeg hadde trodd.

En ting til. Bilen min blir utrolig fort full av støv. Bare timer etter jeg hadde lagt på voksen, var den full av støv. Bare sånn lett støv som man sveiper av med en MF-klut, men allikevel utrolig irriterende. Kunne faktisk skrive "Wash Me", noe som ikke er så utrolig kult. Skulle nesten tro bilen var elektrisk ladet, så mye støv den trekker til seg.

Ingen som vet noe?

Kan vise dere hvordan bilen min ser ut ca. 1 dag etter skikkelig vask og vokspåføring.

post-49565-1208885973_thumb.jpg post-49565-1208885978_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg bruker Autoglym Super Resin, og på en vanlig dør går det ei stripe på cirka fire cm på rund Turtle polishing pad.

Jeg bestilte nylig ei pakke fra Autogeek hvor frakten kom på 350,-. Ikke fått pakken enda, men erfaringsmessig blir pakken levert på døren av en grei kar fra UPS og toll/moms kommer på faktura en måneds tid senere. Det med gave har jeg aldri opplevd at de har vært villige til fra amerikanske nettbutikker, men fra Storbritannia er de litt mer liberale virker det som... Send en e-post først og hør, det koster dem jo egentlig ingenting. Med Autogeek så er det slik at de sender en e-post med prisen på frakten og hvis du synes det er for dyrt så annulerer de ordren og fører tilbake pengene.

Til det bildet over med "Wash Me": Nøyaktig samme problem som jeg har... Sjekk ut slik statisk støvkost da vel! Har tenkt på det selv. Feier over bilen på et minutt. Like greit med en tørr MF-klut kanskje...

Lenke til kommentar

Jeg tør faktisk ikke dra over bilen med verken støvkost eller MF-klut. Det suger ikke til seg pollen, og man ender opp med å dra det bortover før det fester seg til klut, og sånt blir det jo små riper av.

Inntil videre så får man heller bare spyle bilen hver dag da. Tar jo ikke lange tiden å spyle og eventuelt tørke.

Lenke til kommentar

Den var fin den der, men mer for de med et normalt forhold til bilpleie. Irriterer meg over alle biler som åpenbart ikke har gjennomgått vårpussen noensinne. Får tro den bildereportasjen når ut til noen i alle fall.

Hvor lenge må jeg vente på Autogeek varer? På trackingen på USPS sine nettsider sier de at pakken forlot Miami den 16. april... Mer enn det får jeg ikke vite, noen som vet cirka hvor lenge jeg må vente?

Lenke til kommentar
Hvor lenge må jeg vente på Autogeek varer? På trackingen på USPS sine nettsider sier de at pakken forlot Miami den 16. april... Mer enn det får jeg ikke vite, noen som vet cirka hvor lenge jeg må vente?

Når jeg bestiller saker og ting fra statene pleier det å gå omtrent tre uker etter at ordrestatusen er "shipped" før jeg får det jeg skal ha,. Dette er dog ikke fra Autogeek.

Lenke til kommentar
Gressklipperolje er et must! :thumbup:

Haha :blush:

Se forøvrig HELT bort ifra hylla ovenfor og hylla under. Der ligger den gamle Turtle Wax voksen, Biltema-engangsvamp og poleringsgarn... Stakkars bil.. Og pusseskinnet!!.. Og Turtle Wax bilsjampo

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...