Mompen Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Veldig bra jobbet, spesielt det med at du fikk frem metallic-kornene også, samt ripen under lykta! Ser at vi har samme plastkasse til å ha ting i Lenke til kommentar
jocborgen Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Takk De plastkassene er utrolig praktiske! I alle fall når man flytter med seg sakene hit og dit. Drømmen er jo en fast, oppvarmet garasje med plass til to biler hvor alle tingene kan være permanent, men det blir vel med drømmen foreløpig. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Nice flaking der ja! Bra resultat! Er det Cleaner Fluid Medium du bruker? Jeg lovte dere bilder idag jeg Men jeg ble ikke ferdig med bilen, så da er det ikke så mye å vise. Men noen har jeg. Her er etter et pass med 106 og polishing pad. Etter IP og polishing pad. Bakdøra... Bilen er ikke eid av Edvard Saksehånd heller! Lenke til kommentar
jocborgen Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Ser ut som en skikkelig utfordring der ja, rs125. Hehe. Jeg brukte den "vanlige" Cleaner Fluid. Altså den mildeste de har. Fungerte ganske greit den. Litt mer jobb å få på og av enn Megs'en fra tidligere, men den var muligens litt mer effektiv også. Synd jeg ikke prøvde de to på samme bilen! Gleder meg til å se avslutningen på den svarte Mercedesen. I neste uke (hvis jeg får pakken fra Autogeek da) skal jeg ta en nyere sølv Mercedes E-klasse sedan. Og en Mitsubishi Lancer (type gammel) som jeg gleder meg litt til, den kan by på utfordringer... Det blir vel noen bilder tenker jeg. Lenke til kommentar
tanngarden Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 i går tok jeg storvasken, ble forsåvidt fornøyd med ossen det ble, den ble blankere og mer shini enn den var.. men et par ting lurer jeg på, brukte clay, og den tok det meste av asfaltflekkene, men har små rustflekker(etter sånn metallstøv som kommer fra biler med piggdekk), fikk bort det verste men sitter fortsatt en del igjen, hvordan bli kvitt alt sammen? også lurer jeg på hvordan fremgangsmåten på scratch x er? takker for svar Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 For asfalt rester og sånne metallrester pleier jeg å bruke avfettning, men er ganske nabs på bilpleie ( vasker bilen og polerer med shell/biltema produkter ) Men avfettning funker bra her såfall.. :-) Lenke til kommentar
jocborgen Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Til asfaltrester og gjenstridig drit fungerer Autoglym Intesive Tar Remover utrolig bra synes jeg. Dette er et sterkt løsemiddel som ikke ødelegger lakken, men fjerner voks og forsegling da. Bruker den ofte på nederste delen av biler som ikke er blitt pleiet noe særlig før. Jeg bruker den på spesielt stygge steder, FØR lakkrens fordi denne er mer effektiv og da sparer jeg armene litt neste runde. Framgangsmåten slik jeg har forstått det på Scratch X er å påføre den på en polishing pad og gni så det ljomer etter på ripen. Gni til produktet forsvinner og gjenta seansen til ripa er borte. Fjern rester med microfiberklut. Har du kamera, tanngarden så er det morsomt å se hvordan resultatet blir! Legg de ut her også gjerne! Jeg ble vedlig fan av før og etter bilder i alle fall. Gøy å se hvor stor forskjellen på jobben blir etterpå. Når man er midt oppi det så kan man fort se seg litt blind... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jeg hadde en blå Vectra A som ikke har blitt behandlet på 8 år før jeg bestemte meg for å gi den en skikkelig behandling.. Etter skikkelig vask, så var det å bruke grovkitt fra Meguiar´s. Dette tok det meste, men gikk for sikkerhets skyld over hele bilen med finkitt før lakkrens, polering og voksing, og VIPS, bilen glattere enn en ny bil Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Bilen min skal en tur til Bertel til uka, men har allikevel handlet inn så jeg klarer meg selv neste gang bilen skal få "full pakke" av meg personlig. Ble ikke rare prisforskjellen mellom rub + polering og rub + polering + lakkforsegling, så tok full pakke. Trengs visstnok ikke å lakkforsegles før til neste år eller noe i den duren, var 12 mnd garanti eller hva han karen sa. Har endel noe grovere riper jeg ikke tør gå løs på selv, samt noen veldig stygge oksidasjonsflekker i panseret som også er ganske leie å få bort. Uansett, poenget mitt, over på "vanlig" vedlikehold: Meg's NXT Speed detailer, er det egnet som en "ekstra shine" etter vasken om jeg føler at bilen har mistet litt av glansen, uten at det tærer spesielt på lakkforsegling? Hvor lang tid (veldig omtrentlig) tar det før jeg trenger å vokse bilen etter full proffpakke hos Bertel? Ellers begynner alt å falle på plass nå, men god hjelp fra dere. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Den trenger strengt tatt ikke noe mer behandling av bilen før vinteren, men kan være allright å gi den en polering og voksing om tre måneders tid da 4 ganger i året i hvertfall Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Har tenkt til idag siden jeg har fri fra jobb og det er så knall vær å ta en god behandling av bilen til muttern.. Hu har en Skoda Superb 2005, bilen blir vasket alt ifra 1-3 ganger i uka og polert 2 ganger i året.. Har lest guiden på første side som hjalp meget, og har satt opp en liste med Meg's produkter ifra Jegard Handel AS, vet ikke om jeg har fått med det meste som trengs, men kan prøve å forklare litt om hvordan bilen ser ut i lakken idag.. Det er asfalt-rester langs nedre del på dørene og kanalene, gode spor etter solriper, og har skrubbet opp en rund sirkel på ca. 15 cm på bakfangeren.. Det jeg regnet med at jeg trengte da for å få et litt bedre resultat såfall, er: Meguiar Scratch X Ripefjerner. Meguiar Gold Class Liquid Wax 473ml. Meguiar Quik Clay Detailing System. Meguiar Nxt Gener. Car Wash 1,9 liter. Meguiar Water Magnet Drying Towel. Meguiar Supreme Mikrofiberklut. Meguiar Polish Applicator. Pk. 4 stk. Og evnt. avfettning ifra Shell eller noe som har funket utmerket før.. =) Er det noe mer som jeg trenger som jeg ikke har fått med meg da? Håper på raskt svar :-D Edit: La til sånn polish applicator som det kalles.. Endret 22. april 2008 av _Daniel_ Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Husk også NXT Tech Wax, evt en Quik Detailer for vedlikehold av arbeidet Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Husk også NXT Tech Wax, evt en Quik Detailer for vedlikehold av arbeidet OKey, slengt den opp på lista.. Blir mye rart å bruke på bilen ja, håper jeg husker rekkefølgene, om ikke så har jeg dere... =P Drar om noen timer for å kjøpe.. Regner da med at Jegard Handel AS har en butikk hvor dem selger dette over disk?? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Forresten, kjøp med minst to mikrofiberkluter, får egentlig aldri nok av de En til fintørk av vann, en til å fjerne voks og en til å tørke av Detailern. Og et par til litt annet rusk Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Speed detailer...... Er det tingen å bruke etter vask mellom storpussene? Tok bilen i høst, og har egentlig tenkt å ta den høst og vår! Det får holde. Bruker tech wash til å vaske med, men siste gangen eg bare skulle skeine over og vaske bilen så holdt ikke dette.... Må nok til med litt kraftigere saker.... Hvis eg hadde brukt speed detailer etter hver vask, kunne eg sluppet billigere unna da? Hva anbefaler dere til å vaske foran neste store puss? Vanlig naturavfetting? Tror ikke det er så heftig det som sitter fast, men nok til at det ikke var lett å få bort med tech wash... Endret 22. april 2008 av Jotun Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hei Har fått noen småriper i lakken min, slik jeg ser litt av det hvite under min srte metallic lakk. Hva anbefaler dere for å fjerne dekke over dette? På forhånd takk. Lenke til kommentar
tanngarden Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Husk også NXT Tech Wax, evt en Quik Detailer for vedlikehold av arbeidet det følger med quik detailer i quik clay pakka, den som blir brukt for å spraye på for så å gnikke over med leire.. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Quick detailer kan brukes som clay lube, ja. Uten lubricant stiller man rimelig svakt med clay. Spørs hvor fort man bruker opp den flasken om man skal bruke både til clay, og som quick detailer da. Kan sikkert være greit å sikre seg litt. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Min Quik Detailer har holdt LENGE. Brukt den mange ganger, nesten litt rart, den går jo aldri tom Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Hei Har fått noen småriper i lakken min, slik jeg ser litt av det hvite under min srte metallic lakk. Hva anbefaler dere for å fjerne dekke over dette? På forhånd takk. Du ser grunninga altså? Da er nok ripene for dype. Det er mulig å rubbe den hardt, slik at lakken "flyter" ut og dekker over, men dette anbefales ikke, da du lett kan brenne lakken. Til alle QD fans kan jeg anbefale Optimum No Rinse Wash. Da har du mye QD! Endret 22. april 2008 av Rs125 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå