ChristR Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Kanskje du får pusset vekk irringa med fint papir.. 3000 våtslip Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Ser at Coop Obs! Bygg selger en Karcher 4.84MD til 1590,-. 130 bar, 440 liter i timen. Hva tror dere? Er så lei av den teite høytrykksspyleren vi har her hjemme, så lurer på å tvinge pappa til å skaffe seg en ny. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Kongespyler til utrolig god pris. Ifjor kjøpte jeg K3.99 til 1500kr på høstsalget til Jernia. Føler meg lurt nå som jeg ser prisene på nå om dagen Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Gikk over alle dørene mine med Meguiars Hyper Dressing nå, ble knallresultat! Dessverre kom regnet og satte en stopper for å fortsette på resten av interiørpussen Lenke til kommentar
jocborgen Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Idag har jeg kjøpt den dobbelhodede Cyclo-kopien til Biltema. Den virker som en helt grei starter-maskin. Har en roterende maskin fra Best Tools fra før av, men denne er uten justerbar hastighet og det er ikke noe særlig. Da hastigheten er 3000o/m uten belastning, og motoren i tillegg er kjempesvak. Har ikke prøvd Cyclo kopien "in action" enda, men gleder meg til å gjøre det. Lurer på hva slags pads det er smart å begynne med å bestille? Og fra hvor? Edit: Nå var jeg innom scandicshine på et surf og han hadde jammen de originale Cyclo pads. Vurderer å kjøpe et par grønne og et par oransje pads. Disse brukes til polish og swirl-fjerning. Grovere rubbing er forhåpentligvis ikke nødvendig enda, og voksing og forsegling regner jeg med å gjøre for hånd så den hvite er vel heller ikke nødvendig... Hvordan er grovheten i Turtle påføringsputer for hånd? Er de kanskje for grove for å oppnå optimalt resultat med voks? Hittil har jeg egentlig brukt disse til alt jeg påfører bilene. Disse Cyclo padsene fungerer vel også til å brukes med handa så kanskje ikke et sett med hvite er noen dum idè likevel? Endret 11. april 2008 av jocborgen Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Trenger noen poleringstips (Rs125? ) Brukte Menzerna PO 106FF på min BMW her om dagen med oransje pad, la ut noen bilder av den for litt siden, ser fortsatt at det er igjen noe swirls. Tok på 4 flekker (på størrelse med en 50-øring \ 1-kroning) med poleringsmiddel, la padden nedpå lakken og smurte den fint utover et område på ca 40x40 cm. Satte så på hastighet 2 av 6 og polerte i overlappende bevegelser over området. Brukte vel ikke mer enn ca ett minutt per del. Burde jeg brukt lenger tid? Evt mer press? Ble imponert av resultatet uansett. Presset lite på, grunnet at maskinen ble jævlig varm og begynte å ryke.. Kunne vært greit med noen tips iomed at jeg skal ta en kamerat sin BMW nå på Søndag. Kjører selvfølgelig på med vask / tørk / clay før polering. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Idag har jeg kjøpt den dobbelhodede Cyclo-kopien til Biltema. Den virker som en helt grei starter-maskin. Har en roterende maskin fra Best Tools fra før av, men denne er uten justerbar hastighet og det er ikke noe særlig. Da hastigheten er 3000o/m uten belastning, og motoren i tillegg er kjempesvak. Har ikke prøvd Cyclo kopien "in action" enda, men gleder meg til å gjøre det. Lurer på hva slags pads det er smart å begynne med å bestille? Og fra hvor? Edit: Nå var jeg innom scandicshine på et surf og han hadde jammen de originale Cyclo pads. Vurderer å kjøpe et par grønne og et par oransje pads. Disse brukes til polish og swirl-fjerning. Grovere rubbing er forhåpentligvis ikke nødvendig enda, og voksing og forsegling regner jeg med å gjøre for hånd så den hvite er vel heller ikke nødvendig... Hvordan er grovheten i Turtle påføringsputer for hånd? Er de kanskje for grove for å oppnå optimalt resultat med voks? Hittil har jeg egentlig brukt disse til alt jeg påfører bilene. Disse Cyclo padsene fungerer vel også til å brukes med handa så kanskje ikke et sett med hvite er noen dum idè likevel? Grønn og orange pad er bra ja. Du får et meget pent resultat hvis du bruker hvit pad og en fin polish også, men Grønn pad gir ok resultat. Det lønner seg å kjøpe orginale cyclo pads i alle fall. De padene som de selger på Clas O er skikkelig dårlige. Trenger noen poleringstips (Rs125? ) Brukte Menzerna PO 106FF på min BMW her om dagen med oransje pad, la ut noen bilder av den for litt siden, ser fortsatt at det er igjen noe swirls. Tok på 4 flekker (på størrelse med en 50-øring \ 1-kroning) med poleringsmiddel, la padden nedpå lakken og smurte den fint utover et område på ca 40x40 cm. Satte så på hastighet 2 av 6 og polerte i overlappende bevegelser over området. Brukte vel ikke mer enn ca ett minutt per del. Burde jeg brukt lenger tid? Evt mer press? Ble imponert av resultatet uansett. Presset lite på, grunnet at maskinen ble jævlig varm og begynte å ryke.. Kunne vært greit med noen tips iomed at jeg skal ta en kamerat sin BMW nå på Søndag. Kjører selvfølgelig på med vask / tørk / clay før polering. 106 tar ikke alt, så det kan hende swirlsene er for grove for 106. Å gå på en grovere pad er nok ikke nødvendig på denne polishen, da det er grenser for hvor mye cut den kan lage. Du kan bruke medium press. Hastigheten bør være ca 1300-1800 rpm. Forklaring på hvilken hastighet det er for hvert trinn bør stå på maskinen, eller i bruksanvisningen. Påføringen høres bra ut, men prøv å fukte paden litt. En sprut med vann eller QD kan myke opp padden. Tørr pad kan skape swirls. Du kan også gå over flere ganger. Det pleier jeg å gjøre når jeg ikke gidder å bytte polish og pad Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Raska kjapt saman ei liste på Sparke Auto Kva mangler eg, kva treng eg ikkje? Er og interessert i tips til pads samt maskin. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor G13600 Quick Interior Detailer Wipes - 25 wipes $6.99 1 $6.99 G10307 ScratchX 7 oz. Tube $8.49 2 $16.98 G12664 NXT Generation Car Wash 64 oz. $7.49 2 $14.98 A3332 Quik Detailer 32 oz. $8.29 2 $16.58 G12718 NXT Generation Tech Wax 18 oz. $16.49 2 $32.98 G10810 Gold Class Trim Detailer 10 oz. $3.59 2 $7.18 G12711 NXT Generation Tech Wax Paste 11 oz. $14.98 2 $29.96 X2000 Water Management Drying Towel $7.27 1 $7.27 X2070 Microfiber Super Suede Drying Cloth $8.07 1 $8.07 85-632 Wire Wheel Spoke Brush $4.89 2 $9.78 C2000 Detailing Clay 200 grams Mild $25.99 1 $25.99 A3016 Deep Crystal System Paint Cleaner 16 oz. capacity $7.39 2 $14.78 X2050 Ultra Plush Super Terry - 2 pack $7.27 1 $7.27 A2116 Deep Crystal System Polish 16 oz. $7.19 2 $14.38 X2020 Supreme Shine Microfiber - 3 pack $8.07 1 $8.07 85-340 - Genuine Sheepswool Professional Wash Mitt $6.07 2 $12.14 Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Du trenger bare en type NXT Wax. Det eneste produktet du har der som går til swirlfjerning er Scratch X. Det er veldig mye jobb. Begynn pent med en Cyclo kopi fra Clas Ohlson eller Biltema og 4" light cutting pads. Jeg hadde gått for MG #83. Denne kan erstatte DC Paint Cleaner, DC Polish og Scratch X. NXT Wax påfører du for hånd med foam applicator. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) 106 tar ikke alt, så det kan hende swirlsene er for grove for 106. Å gå på en grovere pad er nok ikke nødvendig på denne polishen, da det er grenser for hvor mye cut den kan lage. Du kan bruke medium press. Hastigheten bør være ca 1300-1800 rpm. Forklaring på hvilken hastighet det er for hvert trinn bør stå på maskinen, eller i bruksanvisningen. Påføringen høres bra ut, men prøv å fukte paden litt. En sprut med vann eller QD kan myke opp padden. Tørr pad kan skape swirls. Du kan også gå over flere ganger. Det pleier jeg å gjøre når jeg ikke gidder å bytte polish og pad Takker for flott svar. Hva slags polering er evt et par hakk kraftigere enn 106? Endret 12. april 2008 av Mompen Lenke til kommentar
Proxes Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 106 tar ikke alt, så det kan hende swirlsene er for grove for 106. Å gå på en grovere pad er nok ikke nødvendig på denne polishen, da det er grenser for hvor mye cut den kan lage. Du kan bruke medium press. Hastigheten bør være ca 1300-1800 rpm. Forklaring på hvilken hastighet det er for hvert trinn bør stå på maskinen, eller i bruksanvisningen. Påføringen høres bra ut, men prøv å fukte paden litt. En sprut med vann eller QD kan myke opp padden. Tørr pad kan skape swirls. Du kan også gå over flere ganger. Det pleier jeg å gjøre når jeg ikke gidder å bytte polish og pad Takker for flott svar. Hva slags polering er evt et par hakk kraftigere enn 106? Fra Menzerna: Intensive Polish og Super Intensive Polish. Power Gloss Compound er den kraftigste. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Byrjar å likne på noko no. Må eg ha noko avfetting eller liknande eller tar NXT Car Wash heile dritten (bokstavelig talt )? Var snakk om backplate elns. til poleringsmaskina ein plass her, er det noko eg bør få med? Edit: La til Amazon Roll Off. Endret 12. april 2008 av Zeph Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Bestiller du fra Autogeek, pick up some Amazing Roll Off! Fantastisk produkt, or shall I say... Amazing? Lenke til kommentar
jocborgen Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Bør man bruke en pumpeflaske på disse gallions med Amazing roll off eller følger det med noe slikt? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Må kjøpes ved siden av. Lenke til kommentar
jocborgen Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Så dersom jeg bestiller en så finner jeg en pumpedyse (type Jif...) som passer til i nettbutikken til scandicshine? Det er vel kanskje standard på de gjengene på flasketuter...(?) Noen som har prøvd noe av Swissvax voksene? Er de så rå som prisen tilsier, eller er det ingen synlig/merkbar forskjell? Når kommer våren til Østlandet egentlig? Idag har det f.... meg snødd hele dagen! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Vinteren har endelig gitt slepp på vestlandet, men det hjelp lite når eg ikkje har vaskemidlene på plass. Dei som har erfaring med kjøp frå USA (Autogeek): Kva fraktpris kan ein forvente seg på 10-20 varer? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Vinteren har endelig gitt slepp på vestlandet, men det hjelp lite når eg ikkje har vaskemidlene på plass. Dei som har erfaring med kjøp frå USA (Autogeek): Kva fraktpris kan ein forvente seg på 10-20 varer? Spørs på vekten det. Du kan nok regne med en 100USD tenker jeg, hvis du ikke har alt for mange tunge ting. Så dersom jeg bestiller en så finner jeg en pumpedyse (type Jif...) som passer til i nettbutikken til scandicshine? Det er vel kanskje standard på de gjengene på flasketuter...(?) Noen som har prøvd noe av Swissvax voksene? Er de så rå som prisen tilsier, eller er det ingen synlig/merkbar forskjell? Når kommer våren til Østlandet egentlig? Idag har det f.... meg snødd hele dagen! Gallon kanner har store korker. Type Snapple. Du får nok ikke på noe sprayhode der, og dessuten er det rimelig tungvindt å spray med en flaske som veier 3,8kg. Bare bruk en annen sprayflaske eller en brukt en. Da kan du også blande i den. Lenke til kommentar
jocborgen Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Går det an å blande ut denne Amazing Roll Off noe særlig eller? Jeg likte det resultatet du fikk på dekkene dine, rs125, kunne tenke meg å få til et blandingsforhold som oppnår slikt resultat. Jeg har nettopp handlet en god del fra Autogeek og frakt kom på 350kr cirka. Fraktfirmaet het da Global et eller annet. De var det eneste alternativet. Det er så deilig med lav dollar! Får man andre puteprodusenter enn Cyclo til Cyclo-maskinen? Har bestilt Cyclo, men er bare nysgjerrig... Endret 12. april 2008 av jocborgen Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Blandingsforhold ARO: Blandet i en 0.5L flaske. Tok ca: 2 DL Aro 0,5 DL Meguiar's NXT Wash 2,5 DL Vann. ARO kan blandes godt ut ja, fordi den er sterk, men du kan også bruke den "ren" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå