Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!

Anbefalte innlegg

Et speil som var speil! :O :D

Lurer på hva slags polering og slikt jeg skal velge. Vil fjerne alle swirlsene på min fars Hyundai, men må nok investere i ei maskin til det. Kommer til å kjøpe en Dual Action så noen produkter som passer til dette? Jeg trenger vel en lakkrens og en polish. Rubbing står jeg over i første omgang. Noen med noen gode produkttips?

Meguiar's MG # 83 er et fint sted å begynne, hvis du bruker DA.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du fornøyd med Autoglym Ultra Deep Shine, Zeph? Jeg har forsøkt å bruke den to ganger nå, men sliter med å få den av. Synes heller ikke resultatet blir helt rått sammenlignet med Autoglym Super Resin Polish. Har forøvrig bestilt Poorboy's voks med Carnauba, Cobra microfiber og en clay fra Pinnacle på Autogeek nu.

Har faktisk aldri prøvd den. :p

Det ser ut som Meguiar's er merket i vinden for tida, kvar kan ein få kjøpt sånt?

Lenke til kommentar

BilXtra er det du skal til. Hvor folk får det fra at det heter Bilextra vet jeg ikke.

BilXtra er en kjede med forhandlere, og i hvert fall enkelte av butikkene drives som et eget aksjeselskap. Her i Skien heter BilXtra egentlig Telemark Bilutstyr AS.

Av nettbutikker kan du prøve Jegard, på http://www.jegard.no/

Endret av fredrik
Lenke til kommentar

Men Jegard hadde ikkje alt eg treng? Hadde du adressa til nettbutikken i USA fredrik?

Har tatt nokre bilete, dårleg med fotografikunnskapene mine, men det hjelper kanskje litt.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

post-23219-1207819434_thumb.jpg

post-23219-1207819439_thumb.jpg

post-23219-1207819445_thumb.jpg

post-23219-1207819460_thumb.jpg

post-23219-1207819467_thumb.jpg

post-23219-1207819484_thumb.jpg

post-23219-1207819498_thumb.jpg

Så var det denne, eg trur eg veit kva som er årsaken, men er det noko å gjere med?

post-23219-1207819472_thumb.jpg

For to-tre år sidan vitja eg autovernet et lite augeblikk og måtte lakkere om eine sida, den gjekk fint, men det ser ut som klarlakken har byrja å sprekke. Eg trur dette er det einaste punktet der dei ikkje lakkerte heile karosseridelen, så dei avslutta liksom midt på. Det er rett før taket, over døra på eine sida.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Men Jegard hadde ikkje alt eg treng? Hadde du adressa til nettbutikken i USA fredrik?

Har tatt nokre bilete, dårleg med fotografikunnskapene mine, men det hjelper kanskje litt.

Det der skal du nok få fjernet. Det kan bli vanskelig å fjerne den lange, vertikale ripen over dørhåndtaket (?) Men det må maskinpolering til. Sprukket klarlakk får du ikke gjort noe med. dessverre. Må omlakkeres. Du kan jo prøve å flekklakke, men det kommer nok ikke til å bli bra.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

Det der skal du nok få fjernet. Det kan bli vanskelig å fjerne den lange, vertikale ripen over dørhåndtaket (?) Men det må maskinpolering til. Sprukket klarlakk får du ikke gjort noe med. dessverre. Må omlakkeres. Du kan jo prøve å flekklakke, men det kommer nok ikke til å bli bra.

Rekna med det, er gått litt djupt den ripa der. Resultatet av ein parkering i parkeringshus. :realmad:

Kva bør eg gjere med klarlakken? Eg antar det vil flasse meir når eg vasker og pusser området. Det er ikkje noko eg har tenkt å prøve meg på sjølv, men bør nokon som kan det gjere noko? Er kun det som du ser på biletet, men den delen går ned over heile sida.

Så, nokon som har tips til kva eg bør kjøpe frå lenka til fredrik, eventuelt andre nettbutikkar? Går for Meiguar's trur eg.

Nå er det bare å handle fra USA gutter, dollaren er nede i......4,9!

Vel, den er riktignok 4,99, og omregningskursen (som er den me må ta stilling til ved kjøp frå USA) er på 5.150 fram til den 14. april, så 5.07 fram til den 20. Bruk Tollvesenets omregningskurser. Uansett er det pengar å spare, kanskje eg skal gjere eit innkjøp frå USA. Er det noko holdbarhetsdato på noko av dette bilpleieutstyret? Er det dumt å ha ståande i eit år eller to? Sjølvsagt ikkje midt i sola, men i eit skap.

Prøvde eit par produkter, og ei flaske so kosta 175,- her i landet kosta 40 der borte, inkludert moms. Heilt vilt.

Det står dei ikkje kan sende aerosoler ut av USA, det er spraybokser det er snakk om då sant? Var i tillegg lista nokre andre produkter som dei ikkje kunne sende ut.

Problemet er at det er så veldig mange produkter å velge mellom der det sikkert er fire-fem som i praksis gjer same jobben. :p

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Har bestilt diverse fra Autogeek nå. Det ble noen flasker til slutt, så pakka veier nok litt. Jeg har ikke fått prisen på frakt fra Autogeek enda.

Hvor mye har dere som har kjøpt derfra måttet betale i frakt? Og hvordan fungerer det med Tollvesenet? Hvor mye tar de? Får man bare en faktura på momsen, eller betales den i luka på Posten når jeg henter pakka?

Lenke til kommentar
Har bestilt diverse fra Autogeek nå. Det ble noen flasker til slutt, så pakka veier nok litt. Jeg har ikke fått prisen på frakt fra Autogeek enda.

Hvor mye har dere som har kjøpt derfra måttet betale i frakt? Og hvordan fungerer det med Tollvesenet? Hvor mye tar de? Får man bare en faktura på momsen, eller betales den i luka på Posten når jeg henter pakka?

Frakten er ikke spesielt dyr egentlig. Betalte 275USD for 30 KG. Pakker under 5 kilo ligger på ca 60-70.

Tollvesenet tar 25% av varer og frakt. Bruker du USPS, må du betale på Posten. Bruker du FedEx sender de regning 1mnd etterpå. Anbefaler FedEx, MYE raskere.

Lenke til kommentar

Jaja, for all del, men med eit så enormt utval tenkte eg det var greit å ikkje rote meg bort i for mange merker. Det brukes sikkert forskjellige navn til like produkt. Om eg ikkje er forvirra frå før av blir eg iallefall det då.

Men om nokon har veldig lyst å hjelpe litt og lage ei liste går det bra.

Lenke til kommentar

Var ute og klargjorde vinterfelgene for lagring i dag. Vasket, brukte felgrens, Clayet, Vokset. Synes resultatet ble helt OK, med tanke på at felgene ikke er tatt vare på fra begynnelsen for fem-flate øre.

Før:

post-49565-1207858337_thumb.jpg post-49565-1207858356_thumb.jpg post-49565-1207858450_thumb.jpg

Etter:

post-49565-1207858491_thumb.jpg post-49565-1207858502_thumb.jpg post-49565-1207858521_thumb.jpg

Som dere ser på bildene, er felgene ganske heftig irrangrepet. Er det noen som har noen gode tips uten bruk av maskin? Brukte CG Citrus, AutoGlym Clean Wheels, Meguiars Quik Clay, Meguiars NXT Wax. Ble ikke noe bedre av det.

Ellers synes jeg resultatet ble ganske bra, men irringa ødelegger hele inntrykket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...