misvan Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) du må betale 25% på summen du betaler til autogeek i MVA (ikke toll. det er ingen toll på dette) og 89kr i fortollingsgebyr. det er allt... med mindre du bestiller for under 200kr da. Hadde vert fint å få pakken tilsendt som gave ja:) slipper vel all MVA...? får sende inn en bestilling og høre om det går fint;) Har og noen stygge riper i lakken som jeg skulle fått vekk, men har ikke polermaskin... Noen som har erfaring med europris sin? kan legge ut noen bilder når jeg kommer hjem om ikke så lenge. Edit: Legger til bilder av ripene: Noen av disse kan vel ikke fikses fullstendig selv med polermaskin? har lite lyst til å begynne å eksperimentere med polermaskin uansett:p men noen som evt kan fikses for hånd? enkelte er ikke så veldig dype. Spesielt den breie på sida hadde vert fint å fått vekk. Er ikke jeg som har laget de btw:p min bestemor/bestefar som hadde bilen før. Endret 25. mars 2008 av misvan Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Mange av de kan du fjerne ganske lett med polermaskin, men det er ikke sikkert du fjerner dem 100%. Men ripene under hovedlykta og ripene nederst på bakfangeren er verre. Hvorfor skal du ikke eksperimintere? Enten så funker det å polere, ellers så må du lakk om. Du kan prøve den fra Europris, tror ikke den er så altfor ille. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Hvor vanskelig er det egentlig å brenne lakken? Om man ikke bestemt legger maskinen nedpå, skal det vel litt til? Lenke til kommentar
misvan Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Mange av de kan du fjerne ganske lett med polermaskin, men det er ikke sikkert du fjerner dem 100%.Men ripene under hovedlykta og ripene nederst på bakfangeren er verre. Hvorfor skal du ikke eksperimintere? Enten så funker det å polere, ellers så må du lakk om. Du kan prøve den fra Europris, tror ikke den er så altfor ille. Har så og si aldri vert borti en polermaskin før, bortsett fra noen småprosjekt på mopeden Vil helst ikke svi lakken heller, er jo ikke akkurat pent:) og har ikke penger til lakkering nå, må først finansiere bilen;) men skader vel ikke å prøve på noen av de for hånd:) Har forresten laget en liten handlekurv hos cleanyourcar (som sa seg villige til å sende pakken som gave ) Var litt usikker på polishen... men ser den grei ut? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Det er ganske lett å svi lakken. Men som regel skal det en del til. Når man jobber med å rette riper, er det ofte man kjører på litt ekstra, og da tenker man: "Nå er jeg i faresonen for brenning" Og den tiden fra du begynner å tenke dette til brenningen er et faktum, er veldig kort. Er du heldig begynner det å ryke før du brenner, så du får stoppet det. Det er viktig å tenke på at under polering forandrer ting seg hele tiden. For hvert sekund blir lakken varmere og varmere, og for vær runde poleringsmaskinen går, blir det mindre og mindre produkt mellom lakken og poleringsputen. Og da igjen oppstår det mere friksjon og mer varme. Misvan: Du kan jo dra til en skraphandler og hente et panser eller lignende, så kan du øve deg på det, før du begynner på bilen. Når det gjelder handlekurven, så hadde jeg heller byttet ut Scratch X med rubbing. F.eks Menzerna Power Gloss eller Meguiar's MG #85. Nå har jeg jo selv sagt flere ganger at man bør velge mildest tenkelige kombinasjon først, men på de ripene må man bare gå hardt på. Finnish polishen er grei, men jeg ville valgt et steg mellom rubbing og finnish. F.eks Menzerna Intensive Polish, MG #83 eller 80, Sonus Enhance Polish. Hadde også byttet ut Natty's White med Blue, gjør seg bedre på de mørkere fargene. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Sitter og lurer på om jeg skal investere i en UDM når lønningen kommer. Ved bruk av DW-rabattkode på autotopia carcare så kommer den på rundt 1300-1400 ferdig med MVA. Noen innvenndinger mot det? Vet det er en 110V, men det er jo bare å skaffe seg omformer. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Omformer er ganske irriterende å dra rundt på hele tiden. Hvorfor ikke denne? Så og si identisk med UDM, men da trenger du bare overgang: http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing/po...r/prod_409.html Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Den kommer jo på endel mer òg. Vet ikke hva Cleanyourcar tar i frakt, jeg, men uten frakt, med mva kommer den på nærmere 2 000,-. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Den kommer jo på endel mer òg. Vet ikke hva Cleanyourcar tar i frakt, jeg, men uten frakt, med mva kommer den på nærmere 2 000,-. Cleanyourcar merker som gave. Jeg betalte 30gbp i frakt for lista jeg posta en side eller to tilbake. Endret 25. mars 2008 av Zevs. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Risikoen er jo likevel der for at pakken blir stoppet, under mistanke av at det ikke er gave. Uten at man må betale MVA på pakken, så kommer det på 1850,- med £30 som fraktkostnad. Skulle man være uheldig, og få pakken stoppet i tollen, blir det nærmere 2400,-. Da begynner det å bli dyrt. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Misvan: Du kan jo dra til en skraphandler og hente et panser eller lignende, så kan du øve deg på det, før du begynner på bilen. Konge tips, kunne likegreit kjøpt en dritbil som man kunne testet produkter på Lenke til kommentar
Javad Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Eg har fått med meg en del! Noen bruker noe ant og noen bruker noe ant. Eg fikk ikke med meg skikkelig...!!! Eg har vasket biler skikkelig og polert de bra. Men vil vite den beste og fineste måten. (PROFF) Om man skal, Vaske bilen (Beste måten) Polere (Beste måten). Hva utstyr trenger man... Eg vet at man trenger Poleringsmaskin og avfett og etc. Men det er så mangen, Kan ikke dere nevne hva utstyr dere bruker og hva dere gjør...Step 1/2/3. Begynn fra Vasking av bilen først værsåsnill... Takk på Forhånd Endret 26. mars 2008 av Javad Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Haha, les førstepost Javad Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Risikoen er jo likevel der for at pakken blir stoppet, under mistanke av at det ikke er gave. Uten at man må betale MVA på pakken, så kommer det på 1850,- med £30 som fraktkostnad. Skulle man være uheldig, og få pakken stoppet i tollen, blir det nærmere 2400,-. Da begynner det å bli dyrt. Be de merke sendingen som Electrical Tool Sample ellernoe. Tollen kan ikke si noe på det. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Må man bruke maskin for å fjerne en annen bil sin lakk? Kom ut fra jobb igår, og så den herlige parkeringen vist under. Tenkte at han umulig kunne ha kommet ut av bilen uten å ha vært borti bilen min, så jeg tok bilde, siden det var såpass mørkt at jeg ikke så noe. Er noen hvite striper på døra mi ser jeg i dag. Får se hva jeg gjør, kan jo ta kontakt med eieren, for man er jo rimelig dum, eller likegyldig, når man parkerer sånn. Er jo ikke tvil om at du ikke kommer ut døra til en svær Mercedes Vito så nær en annen bil. Er ikke store greier, men det er vel helst prinsippet i det òg. Bør ikke være min oppgave å ordne opp i. Endret 26. mars 2008 av fredrik Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Det er er White-Van-Man i et nøtteskall. Du må være utrolig uheldig med bilen din? Men hit-and-run's er aldri ok. Du trenger ikke maskin for å fjerne andres lakk, men noen ganger sitter den andres lakk så dypt at man må bruke maskin. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Har egentlig blitt litt for mange riper i det siste. Har fått skrapet opp bakfangeren i tillegg. Når jeg liksom imponerer meg selv ved å ikke treffe noe som helst med det som i grunn er en ganske stor bil, så passer andre på å treffe meg. Skal kontakte fyren først, og se. Det på bakfangeren vet jeg ikke hva jeg kan gjøre med, for det er, om jeg husker rett, ganske grovt. Kan virke som om det er plastlister som har skrapet mot lakken. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Slike folk skulle fått en halvtimes poleringsjobb midt i panna, med Menzerna Intensive Polish på en roterende maskin på full guffe. Her snakker vi om totalt likegyldige mennesker, som ikke engang gidder å stikke av. Dem parkerer bare bilen der alikevel, før dem spaserer bort som om ingenting er skjedd. Det du kan be han om er evt. en såkalt "full pakke" hos ett bilpleieverksted... Selv om kanskje ikke denne ene dørskaden forsvinner mer enn kanskje 90%, så blir jo resten av bilen ganske strøken! inni også. Hele bilens verdi stiger jo kanskje den summen han betaler i bilpleie. Vertfall hvis du leverer den ett sted hvor dem er flinke. Bare si at merkene er såpass dype at dem ikke kan fjernes ved hjelp av polish og rubbing. Men si at i steden for at han betaler for lakkering av hele døra + jobben det medfører, så be heller om feks. 2-4.000 kr. Da får du en såkalt full pakke mange steder. Hvis ikke, så kan du jo evt. kjøpe deg noe snacks selv og gjøre jobben hjemme i garasjen, hvis du synes bilpleie er morsomt. Uansett... se det positive i det Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Ringer i morgen eller noe, og hører om det er noe velvillighet. Er ikke det at jeg blir så sint på de som har et uhell, og skraper opp andres bil. Jeg kan til og med tåle at noen stikker av etter uhellet, i ren forfjamselse eller fordi de ikke har råd til å gjøre opp for seg. Problemet her er mer holdningen føreren tydelig har vist, man parkerer som en gris, og er fullt klar over at det blir problematisk å komme seg ut uten å være borti den andre bilen, men man gjør det likevel. Bilen sto der i dag òg, på samme sted. Kikket på døren for å se etter merker fra min bil, men var vanskelig å finne noe i virrvarret av andre merker. Ikke første gang tror jeg... Lenke til kommentar
picpac Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Er det noen som har erfaringer med denne polermaskinen fra Biltema? *Skulle vært bilde her, men det virket ikke* Det er snakk denne til 499,00-: Polermaskin 1200 WFor polering av bil, båt eller campingvogn. Venstre- eller høyremontert sidehåndtak. For tilkobling til 230 V/50 Hz. Motoreffekt: 1200 W. Turtall (ubelastet): 600-3000 rpm. Spindelgjenger: M14. Polerhettens diameter: Ø 180 mm, borrelåsfeste. Spindellås. Spindeldeksel i metall og motorhus i slagfast plast. 1,8 m kabel med støpsel. Lengde: 425 mm. Vekt: 3,3 kg. Er den brukende? Hvilken pads kan man bruke? får man noen annerkjente merker som passer, eller må man handle de på biltema? Endret 26. mars 2008 av picpac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå