Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle prøve meg på Biltema sin vokssjampo til 23kr for 50ml. Har ikke hatt tid til å dra på Bilextra for å kjøpe skikkelig sjampo og vaskehanske, så tenkte det var bedre enn ingenting. Må si jeg ble positivt overrasket over resultatet. Biltema sjampoen duger helt klart om man ikke har veldig skitten bil eller mye asfaltflekker.

Før:

post-49565-1205695367_thumb.jpg post-49565-1205695379_thumb.jpg

post-49565-1205695394_thumb.jpg post-49565-1205695403_thumb.jpg

Etter:

post-49565-1205695531_thumb.jpg post-49565-1205695538_thumb.jpg

post-49565-1205695547_thumb.jpg post-49565-1205695569_thumb.jpg

post-49565-1205695581_thumb.jpg post-49565-1205695592_thumb.jpg

post-49565-1205695599_thumb.jpg post-49565-1205695608_thumb.jpg

Bilen er totalt ubehandlet med voks eller andre produktet. Kun vask. Synes ikke resultatet ble dårlig. Kunne sikkert fått ett litt bedre resultat med en sjampo for 10x prisen, men absolutt godkjent til 23kr.

Endret av Zevs.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ble fint det :)

Selv var jeg helt nødt til å vaske denne helgen også, prøvde for en gangs skyld noe helt nytt, Poorboys Nattys Blue voks, påført for hånd, bokstavelig talt.

1: Avfetting på nederste del av bilen

2: Spyl

3: Vask for hånd (Meguiars NXT Gen Wash + 2x Wash Mitt (en for øvre del av bil, en for nedre del av bil)

4: Tørk (vannskrape og Meguiars Water Magnet)

5: Poorboys Nattys blue for hånd, dvs uten påføringspads. (tok litt voks i hånda og varmet den opp og gnei alt utover, ble faktisk utrolig bra, brukte svært lite voks, faktisk mindre enn om jeg skulle brukt pads, veldig enkelt, samt lett å komme til på vanskelige steder (speil etc). Lett å tørke av :)

Før

post-53560-1205739293_thumb.jpg

Og etter

post-53560-1205739309_thumb.jpg

post-53560-1205739318_thumb.jpg

Potta fikk også litt krisehjelp :ermm:

post-53560-1205739342_thumb.jpg

post-53560-1205739352_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jepp, kjempeålreit :love:

Ordentlig digg å bruke henda (:p), virker som jeg sparte en del på voksen, i og med at det da ikke "forsvinner" middel som når man bruker pads (da vil jo noe av det trekke seg inn i padden). Veldig lett å påføre samt tørke av.

Sleng opp noen bilder etter test av Poorboys Red ;)

Lenke til kommentar
Finnes det noe bra alternativ til Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0? Autogeek får den jo aldri inn, og jeg får ikke årna bilen før jeg har fått varene hehe. Har en sort metallic bil..

Liquid Souveran som Mompen nevner er uten den lille rensen som er i NXT 2.0, men denne er veldig god.

Andre voks med rens er Klasse AIO, DuraGloss TPP. Det nærmeste NXT 2.0 er vel vanlig NXT egentlig.

Selv er jeg mer fan av voks uten rens som, Liquid Souveran, Paste Souveran, Poorboys Natty's osv.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

post-49565-1205941949_thumb.png

Noe å utsette på den lista der? Lurer veldig på om jeg heller skal gå for Meguiars three-steps program, i stedet for NXT Generation Liquid Wax.

Meguiars Deep Crystal Step 1 - Paint Cleaner

Meguiars Deep Crystal Step 2 - Polish

Meguiars Deep Crystal Step 3 - Carnauba Wax

Er egentlig bare ute etter ett resultat som holder lenge. Har det noe for seg å gå for three-steps programmet? Blir jo ganske mye dyrere også. Skal jeg heller satse på Carnuba voks når vinteren nærmer seg igjen? Kommer sikkert til å vaske bilen en gang eller to i uka gjennom sommeren uansett.

Edit: Har allerede Meguiars Water Magnet og Meguiars Gold Class Trim Detailer. Har nok av microfiberkluter og til dekk og felg har jeg autoglym-produkter.

Endret av Zevs.
Lenke til kommentar

Hadde droppet NXT Wax og tatt en flakse med MG #83 og en lakkforsegling/carnuba voks. Skal du ha langvarig resultat bør du absolutt velge en lakkforseling og voks oppå der igjen.

MG #83

Klasse High Gloss Sealant/Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant

Carnuba Wax (Dojo Juice, Souveran, Signature)

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

Tror jeg satser på NXT Wax til å begynne med. Orker ikke bestille fra mange forskjellige sider. De hadde mye av det jeg ville ha på www.cleanyourcar.co.uk

De tok 34gbp i frakt for hele pakka. Ble 108gbp totalt. Det er vel ikke så galt det?

Jeg betalte 400kr for bare Meguiars Water Magnet og Meguiars Gold Class Trim Detailer hos før i dag :hm:

Endret av Zevs.
Lenke til kommentar
Bra det, men fy søren for en stygg bil Volvo 360 er :p

Hvis noen vil se skikkelig forandring ta en titt på denne Astra-en.

1.jpg

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=60574

Hehe.. Ja, 360 er ikke akkurat noen bil for øyet. Jeg arvet den av en tante av min far. En 88 mod med bare 72000 km på telleren. Jeg hadde den bare i noen måneder før jeg solgte den. Planen var å fikse den opp, selv om den var særdeles lite pen. Men det ble for mye til at jeg gadd. Ser kanskje grei ut i første øyekast. Måtte ha 2 nye kanaler, traversen var i ferd med å dette ned, hull i bensintanken ++ Var vel bare motoren som hadde noen verdi der.

Den astraen ble helt rå. Kjempegøy!! Digger Astra F. Hadde selv en slik sedan som det er bilder av på forrige side. Kongebil!!

Lenke til kommentar

Blitt inspirert av bra resultater her nå, og er klar for å ta en skikkelig vårvask på bilen snart:)

Men lurte på om det blir billigere å bestille fra autogeek enn en norsk forhandler?

Hvordan er det med fortolling og moms når en bestiller fra autogeek?

Noen som har bedt om å få pakker tilsendt som "gave", eller få dem til å sette ned prisen på lappen de sender med for å slippe så mye moms osv?:p

Kjedlig å måtte betale store fortollings og momsutgifter :roll:

Lenke til kommentar

Prisene på mange produkter ligger ca. 1/3 under hva produktene koster på f.eks Bilextra. Ta Meguiars NXT Wax som ett eksempel. Den koster 135kr hos Cleanyourcar, mens den koster ca. 370kr hos Bilextra.

Anbefaler Cleanyourcar, kanskje en smule dyrere enn Autogeek, men på en annen side var det ikke noe problem for dem å merke som gave for under 1000kr. Da går de jo opp i opp uansett. Dessuten har de godt utvalg, og bra forum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...