Hotel Papa Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Så jazze på en omgang med wetcoaten nå, så en gang til i løpet av vintern og bilen burde være good? 1L burde holde til et par omganger? Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Er veldig avhengig av hvilken bruk du har og hva påkjenningene er, samt hvor ofte du vedlikeholdsvasker. To til fire påføringer kan du regne med ja. 1L holder fint til to-tre omganger hvis du benytter et annet sprayhode enn det som følger med flasken (som har alt for dårlig spredning). Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Vårshinen unnagjort og venter bare på et mer stabilt vær her oppe i høgd'n så jeg kan få slengt på sommersluffene nå. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Alternativer til Prickbort for dem som ikke vil bestille på nett? Har ikke sett noen forhandlere i mitt området som selger dette.... Hvilke mikrofiber kluter anbefaler dere? Kjøpte en hanske & klut fra Biltema, men skulle hatt noen fler til polering osv. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Hvor holder du til? BilXtra -butikker fører Prickbort, og lurer også på om noen Statoil/Circle K fører. Butikker som Bilnerden, Scandicshine osv tar seg svært godt betalt for mikrofiber. Selv de som er veldig tynne og ikke så gode å bruke. Bestiller mine alltid fra et selskap som heter The Rag Company. Disse for eksempel: https://www.theragcompany.com/eagle-edgeless-16-x-16-microfiber-towel/ Ypperlig til å buffe av voks, men funker også bra til Quick Detailer også. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 I Kristiansand. Var på BilXtra, men de hadde ikke såvidt jeg forsto. Hva er galt med biltema mikrofiber? Mikrofiber er mikrofiber? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Andre alternativer til prickbort kan jeg ikke svare for jeg har aldri brukt noe annet for dette bruket. Men det skal da bare være å sjekke innom mekonomen, bilxtra, biltema eller andre bilrekvesitta og se om de har asfaltfjerner også prøve. Kjøpte en 10-pack med microfiberkluter fra meguiars hos bilxtra for noen år tilbake, og disse har gjort jobben sin. Anbefaler deg uansett og bestille en skikkelig klut dedikert for voksing. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Ja det er klart man bør ha noe finere klut til voksing. Ser at de skal ha prickbort på BilXtra... Rart dem sa dem ikke hadde... Har bare den autoglym voksen som følger med Audi forøvrig, men den bør da være god nok. Lenke til kommentar
sungun Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 (endret) Syns bilnerden har veldig hyggelige priser på mf kluter sammenlignet med både norske og utenlandske forhandlere og kvaliteten er det ikke noe å si på. Edit: kjøper prickborten min på Rusta i Sørlandsparken. De har ofte tilbud på 29kr/l. Endret 21. april 2017 av sungun Lenke til kommentar
sungun Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Har bare den autoglym voksen som følger med Audi forøvrig, men den bør da være god nok. SRP/EGP? Den er bedre en ingenting, men ikke mye god desverre. Forvent et par-tre måneders holdbarhet. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 (endret) Stemmer. Hva anbefales da? Den fikk jo terningkast 6 her feks: http://www.dagbladet.no/2014/04/29/tema/bil/bilpleie/polering/32936933/ Endret 21. april 2017 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
sungun Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Kommer meg ikke inn på linken, men jeg hadde aldri stolt på en bilpleierelatert sak i db.. Skal du ha noe bra over disk, så er Autoglym HD wax veldig god. Jeg pleier å anbefale collonite 845, da den er billig, lett å påføre og har god holdbarhet (6-12 måneder). Evt Fusso coat som er litt mer vrien å legge, men gir litt lengre holdbarhet (10-12 mnd) og er også billig. Så har du jo masse deilige vokser fra Swissvax og ekstremt holdbare coatings, men det blir kanskje litt overkill? Men prøv gjerne EGP først og se om du blir fornøyd. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Jesus for en pris da! Over 1000kr for voks? Uff... Lenge varer en boks? Bør man ha sånn extra gloss protection over der igjen eller? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Svisswax er super drøy i bruken, men det er nok vokser til under halve prisen også. Personlig er jeg superfornøyd med min Svisswax voks, men når du betaler såpass mye, så ønsker man å bruke det opp også.. Tror dog ikke jeg hadde gått for Svisswax igjen neste gang, ettersom det er gøy å prøve noe annet Det vanlige er sealer, deretter voks. Men her er det mange forskjellige gjøremåter, mange bruker ditt, andre bruker datt. Er ikke noen fasit rett og slett Lenke til kommentar
Pop Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 (endret) Ta med en pakke eller to av disse http://bilnerden.no/north-detailing-premium-microfiber-buffing-towel. Jo flere du bestiller av dem, jo rimeligere pr klut. Husk å ha nok kluter. Du bør ikke buffe en hel bil med en klut. Har du brukt 5-6 kluter på alle 8 sider (brett til kvart størrelse og bytt pr halve panel, som en start) er du på rett vei. I tillegg en boks med slik http://bilnerden.no/fusso-coat-12-months-dark. Så slipper du tenke på annet enn rett bak hjulene gjennom vinteren. Testet denne på min egen bil i juni i fjor og den ligger fint fremdeles over det meste. Ingen grunn til å bruke mer penger enn dette som nybegynner (og mye lenger for den saks skyld). Endret 21. april 2017 av Pop Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Oi nice! Takk for tipset Lenke til kommentar
sungun Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Jesus for en pris da! Over 1000kr for voks? Uff... Lenge varer en boks? Bør man ha sånn extra gloss protection over der igjen eller? 1000 er ikke så galt, har brukt langt over det på en krukke voks. Men som sakt 845 eller fusso har bedre holdbarhet og koster bare noen få hundrelapper. Ikke bland sammen flere vokser/sealere, når porene i lakken er fulle, så vil alt resterende havne i kluten. Du risikerer også at du svekker det første laget ved å tilsette flere løsemidler. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Jesus for en pris da! Over 1000kr for voks? Uff... Lenge varer en boks? Bør man ha sånn extra gloss protection over der igjen eller? 1000 er ikke så galt, har brukt langt over det på en krukke voks. Men som sakt 845 eller fusso har bedre holdbarhet og koster bare noen få hundrelapper. Ikke bland sammen flere vokser/sealere, når porene i lakken er fulle, så vil alt resterende havne i kluten. Du risikerer også at du svekker det første laget ved å tilsette flere løsemidler. Hva mener du? Holder det å bruke en voks, eller bør man også ha på enda et beskyttende lag med slik Autoglym Extra Gloss protection, over Autoglym HD feks? Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Ingen poeng å legge voks over voks. Som oftest får du bare et dårligere resultat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå