sungun Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Funker nesten like bra, men lager litt mer merker en mild/medium clay. Skal du maskinpolere er det helt greit. Bruk masse lube/såpevann Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Nanosvamp er også awesome på glass ifølge noen. Ikke prøvd selv, men... Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Sikkert greit å vite for noen.. Prickbort selges akkurat nå for 29,- pr flaske på Rusta. Jeg tror bilextra er med på samme kampanje også. 2 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Samme skrapen får man for keramiske ovnstopper også, ser det ut som. Aldri i livet om jeg hadde dratt det over frontruta mi, men det er meg! Ja, det var dette jeg reagerte på selv.Har sett og lest at folk har hatt gode resultater etter å ha brukt barberblad over frontruten, men dette er vel gjerne ruter med et litt dårligere utgangspunkt og. Har selv en del knupper/flekker (steinsprut/asfaltflekker?) jeg ikke får bort fra frontruta på Golfen og vurderer litt å sjanse på barberblad og se om det blir bedre. Alternativet er jo uansett nu frontrute. Jeg har brukt keramisk ovnstopp skrape på frontrutene på begge bilene flere ganger, ikke noe problem det Bare passe på å holde vinkel og ha smøring. 2 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 (endret) I morra starter detailingsesongen for min egen del med en svart BMW X6. Noe mer vet jeg ikke ennå, men eier sier at det er en del vaskeriper, så det kan jo bli spennende. Endret 12. mars 2015 av CFM Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 I morra starter detailingsesongen for min egen del med en svart BMW X6. Noe mer vet jeg ikke ennå, men eier sier at det er en del vaskeriper, så det kan jo bli spennende. Stor bil, også svart i tillegg Skal du ta på deg oppdrag for noen som kanskje har brukt maskinvask i flere år? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Den er nok vasket i maskin ja! Men den er heldigvis bare tre år gammel så det er ikke så ille faktisk. Da har jeg også brått ti oppdrag til før sommeren... Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Har de siste par årene brukt Meguiars NXT Tech Wax. I grunnen fornøyd med resultatet, men synes ikke holdbarheten er noe å skryte av. Noen tips till oppgradering, som er like enkelt å ta av og på bilen som NXT voksen? Fargen på bilen er Belize Blue. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Collinite #845 f.eks. lukter høgg, men er god. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Har de siste par årene brukt Meguiars NXT Tech Wax. I grunnen fornøyd med resultatet, men synes ikke holdbarheten er noe å skryte av. Noen tips till oppgradering, som er like enkelt å ta av og på bilen som NXT voksen? Fargen på bilen er Belize Blue. Hva bruker du den som? Det er en svært dårlig voks, men er en god sealer. Selv så bruker jeg to lag med NXT Tech Wax for så å legge på Svisswax (voks). Selv fornøyd med holdbarheten, glansen, og beadingen den gir. Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 (endret) Har de siste par årene brukt Meguiars NXT Tech Wax. I grunnen fornøyd med resultatet, men synes ikke holdbarheten er noe å skryte av. Noen tips till oppgradering, som er like enkelt å ta av og på bilen som NXT voksen? Fargen på bilen er Belize Blue. Hva bruker du den som? Det er en svært dårlig voks, men er en god sealer. Selv så bruker jeg to lag med NXT Tech Wax for så å legge på Svisswax (voks). Selv fornøyd med holdbarheten, glansen, og beadingen den gir. For tiden har jeg brukt den som steg 3 (voks/forsegling), etter å har brukt Meguiars steg 1 og steg 2. Endret 16. mars 2015 av StaBBer Lenke til kommentar
Niram Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Da var tiden kommet for å tenke på vår og etterhvert polering. Jeg ønsker å gjøre dette uten alt for mye arbeid, med et så godt resultat som mulig. Ser dette ut som en ok fremgangsmåte? 1. Avfetting med pricbort 2. Avspyling 3. Avfetting "vanlig avfetting" 4. Avspyling 5. Vask med bøtte og vaskehanske/bilnerdens svamp 6. Avspyling 7. Tørk med mikrofiber 8. Polering for hånd med autoglym super resin polish 9. Legge på collinite 845 voks til slutt Fullstendig klar over at man sikkert kunne gjort mer, men vil dette bli ok? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Ville kjørt over med clay før siste avspyling. Tar ikke lang tid, og får tatt siste rest med dritt Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 (endret) ^Blir vell etter siste avspyling for så en til avspyling til etterpå? Endret 25. mars 2015 av PerAndre123 Lenke til kommentar
sungun Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Ikke bruk clay hvis du ikke skal maskinpolere. Selv den fineste clay marrer og reduserer lakkens utseende. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 (endret) Går fint an å fjerne/skjule claymarring med håndpolish. Endret 26. mars 2015 av Klykken- Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Bare håndpolering er tidskrevende, men en god treningsøkt får man. Går fint an å toppe prickbort med surfex hd, også skum over uten å skylle mellom hver eneste steg. Da får kjemikaliene jobbe litt lenger på lakken. Trenger bare å passe på at det ikke tørker inn. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Da var tiden kommet for å tenke på vår og etterhvert polering. Hehe. Så feil kan man ta.. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Da var tiden kommet for å tenke på vår og etterhvert polering. Hehe. Så feil kan man ta.. Norge strekker jo seg lengre enn østlandet, sist jeg sjekket. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Haha, okey da. Snart vår får vi tro! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå