Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Samme skrapen får man for keramiske ovnstopper også, ser det ut som. Aldri i livet om jeg hadde dratt det over frontruta mi, men det er meg!

 

Ja, det var dette jeg reagerte på selv.

Har sett og lest at folk har hatt gode resultater etter å ha brukt barberblad over frontruten, men dette er vel gjerne ruter med et litt dårligere utgangspunkt og.

Har selv en del knupper/flekker (steinsprut/asfaltflekker?) jeg ikke får bort fra frontruta på Golfen og vurderer litt å sjanse på barberblad og se om det blir bedre. Alternativet er jo uansett nu frontrute.

 

 

Jeg har brukt keramisk ovnstopp skrape på frontrutene på begge bilene flere ganger, ikke noe problem det :) Bare passe på å holde vinkel og ha smøring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I morra starter detailingsesongen for min egen del med en svart BMW X6. Noe mer vet jeg ikke ennå, men eier sier at det er en del vaskeriper, så det kan jo bli spennende. :p

 

Stor bil, også svart i tillegg :dremel:

 

Skal du ta på deg oppdrag for noen som kanskje har brukt maskinvask i flere år? :ph34r:

Lenke til kommentar

Har de siste par årene brukt Meguiars NXT Tech Wax. I grunnen fornøyd med resultatet, men synes ikke holdbarheten er noe å skryte av. Noen tips till oppgradering, som er like enkelt å ta av og på bilen som NXT voksen? Fargen på bilen er Belize Blue.

Hva bruker du den som? Det er en svært dårlig voks, men er en god sealer. Selv så bruker jeg to lag med NXT Tech Wax for så å legge på Svisswax (voks). Selv fornøyd med holdbarheten, glansen, og beadingen den gir.

Lenke til kommentar

 

Har de siste par årene brukt Meguiars NXT Tech Wax. I grunnen fornøyd med resultatet, men synes ikke holdbarheten er noe å skryte av. Noen tips till oppgradering, som er like enkelt å ta av og på bilen som NXT voksen? Fargen på bilen er Belize Blue.

Hva bruker du den som? Det er en svært dårlig voks, men er en god sealer. Selv så bruker jeg to lag med NXT Tech Wax for så å legge på Svisswax (voks). Selv fornøyd med holdbarheten, glansen, og beadingen den gir.

 

For tiden har jeg brukt den som steg 3 (voks/forsegling), etter å har brukt Meguiars steg 1 og steg 2.

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var tiden kommet for å tenke på vår og etterhvert polering.

 

Jeg ønsker å gjøre dette uten alt for mye arbeid, med et så godt resultat som mulig. Ser dette ut som en ok fremgangsmåte?

 

1. Avfetting med pricbort

2. Avspyling

3. Avfetting "vanlig avfetting"

4. Avspyling

5. Vask med bøtte og vaskehanske/bilnerdens svamp

6. Avspyling

7. Tørk med mikrofiber

8. Polering for hånd med autoglym super resin polish

9. Legge på collinite 845 voks til slutt

 

Fullstendig klar over at man sikkert kunne gjort mer, men vil dette bli ok?

Lenke til kommentar

Bare håndpolering er tidskrevende, men en god treningsøkt får man.

 

Går fint an å toppe prickbort med surfex hd, også skum over uten å skylle mellom hver eneste steg. Da får kjemikaliene jobbe litt lenger på lakken. Trenger bare å passe på at det ikke tørker inn. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...