Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser meget bra ut Hansien! Godt å se en slik fin 7-serie få riktig stell.

 

Fikk selv en pakke fra Concours som jeg hentet i dag. Inneholdt 10l Prickbort, Bilthamber Clay og en helt ny polish fra Rupes (UHS) med tilhørende pad som jeg gleder meg stort til å teste. Skal visstnok være en meget god 1-step polish :dremel:

Lenke til kommentar

Ser bra ut! :D Har du sett på bilen i sollys? Blir ofte hologrammer/kjørespor med roterende maskin, så kan være kjekt å kontrollere med det.

Det har jeg ikke gjort. Men vil ikke godt innelys være med på å avsløre slikt da? Til nød en kraftig lommelykt?

 

Ser meget bra ut Hansien! Godt å se en slik fin 7-serie få riktig stell.

Bilen er av et godt eksemplar så denne fortjener intet mindre. Har polert bilen før så med unntak av noe korrigering som ble gjort i denne omgang så var det ikke mye forskjell på før og etter polering. Eneste å utsette på er rust på panser og bakluke, festene til nyrene er ødelagte og at lyktene har falmet litt. Men eieren har intensjoner om å rette på dette med tid og stunder.

Endret av Hansien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En kraftig lommelykt som for eksempel en sterk LED lykt med lite spredning er veldig fint til å se hologrammer med. Da lønner det seg å gå noen skritt tilbake og føre lykta sideveis for å se etter hologrammer og kjørespor.

En vanlig arbeidslampe er fin til å se generelle defekter, men kommer til kort når man skal se etter holos.

 

Før du kontrollerer med lykt bør du få vekk oljene fra polishen med en kontrollspray. Disse oljene skjuler holos og kjørespor veldig bra dessverre. Trenger ikke ta hele bilen, men man kontrollerer gjerne underveis.

 

Dette gjør man selvfølgelig før man legger voks eller syntetisk forsegling, da det også vil skjule slik ugang fra maskinen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Samme skrapen får man for keramiske ovnstopper også, ser det ut som. Aldri i livet om jeg hadde dratt det over frontruta mi, men det er meg!

 

Dyrt sett da. RainX er jo forferdelig dårlig med tanke på holdbarhet i tillegg.

 

Dette ville jeg kjøpt:

Glassrens til 90kr: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_26&products_id=321

Glasspolish til 110kr: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_26&products_id=68

Glassforsegling til 110kr: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_26&products_id=79

Clay (ikke nødvendig) 145kr: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_36&products_id=151

 

Til å tørke av produkt på glass kan man benytte lofritt papir (torky f.eks). Trenger ingen fancy klut til det formålet, bare den er lofri.

 

Glasspolish fordrer at du har maskin fra før, med noenlunde hard rubbingpute. Vær oppmerksom på at høy varme (maskin) kan få glasset til å sprekke.

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar

Samme skrapen får man for keramiske ovnstopper også, ser det ut som. Aldri i livet om jeg hadde dratt det over frontruta mi, men det er meg!

 

Ja, det var dette jeg reagerte på selv.

Har sett og lest at folk har hatt gode resultater etter å ha brukt barberblad over frontruten, men dette er vel gjerne ruter med et litt dårligere utgangspunkt og.

Har selv en del knupper/flekker (steinsprut/asfaltflekker?) jeg ikke får bort fra frontruta på Golfen og vurderer litt å sjanse på barberblad og se om det blir bedre. Alternativet er jo uansett nu frontrute.

Lenke til kommentar

Har prøvd med forskjellige midler til vask av ruta, diverse avsetning jeg vet tar asfaltflekker ellers på bilen i tillegg til forsøkt å bruke poleringsmaskin uten noe nevnerdige resultater. Skal sies at jeg ikke har hatt produkter men for rutepolish, så det gjenstår å prøve.

 

Merk spørsmålstegnet etter asfaltflekker, jeg er ikke sikker på om det er dette jeg har med å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...