Hansien Skrevet 16. august 2014 Rapporter Del Skrevet 16. august 2014 Noen med erfaring på å behandle folie her inne? Er det som å gikk og gnu på vanlig lakk eller er det ting man burde ha i baktankene når man driver på? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. august 2014 Rapporter Del Skrevet 18. august 2014 Ville ikke brukt maskin på folie... Mener det finnes en voks for folie, men utover dette tror jeg ikke det er så mye man skal gjøre med den. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 18. august 2014 Rapporter Del Skrevet 18. august 2014 Swissvax har en foilerens og voks. Å polere på folie med maskin går sikkert greit med lav hastighet og lite varme, men ville ikke foretatt noe rubbing. Og det skal sies at jeg ikke har polert noe på folie, men litt må den da tåle! Skal jo tross alt sitte på en bil dette, og den står i vær og vind, og blir helt sikkert ganske varm i solsteiken, så da burde vel en lett runde med maskin også gå greit. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 23. august 2014 Rapporter Del Skrevet 23. august 2014 Tror ikke jeg kommer til å forsøke å polere matt folie, men blir vel til å invistere i litt produkter for å gjøre hverdagen med foliert bil noe lettere. Og mens vi venter på folie så gnikker vi bilen blank! Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 24. august 2014 Rapporter Del Skrevet 24. august 2014 Alt som er matt blir blankt ved polering. det er ikke anbefalt, nei! Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 26. september 2014 Rapporter Del Skrevet 26. september 2014 Vasket grundig og polerte to biler kjapt forrige helg. Begge var mine. Godt å ha rene blanke biler som vannet preller av på igjen! Har ikke hatt tid til så mye bilpleie i sommer, så det var sårt nødvendig! Fikk fjernet litt klargjøringsholos på nybilen også! Lenke til kommentar
CFM Skrevet 26. september 2014 Rapporter Del Skrevet 26. september 2014 Samme her! Har brukt denne uka på en to-stegs på Audien, samt litt rustfjerning. Bare å vente en uke eller to slik at lakken får herdet såpass at jeg tør gå på med litt våtslip for å få vekk appelsinlakken fra sprayboks... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. september 2014 Rapporter Del Skrevet 29. september 2014 Flaut nok, men poloen fikk sin første (selv)vask på nesten 1 mnd. Passaten står enda skitten.. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 29. september 2014 Rapporter Del Skrevet 29. september 2014 Vi er flere i samme bås, ja.. Synd det må havne såpass langt ned på prioriteringslisten! Hadde jo så store planer om full overhaling på "konebilen" i sommer, men det ble bare forskjøvet frem til nå nylig. Hadde knapt med tid så det ble bare en glansheving med litt smått ripefjerning. Neste år blir vel samme regla tenker jeg. Husbygging gir vel lite rom for andre ting.. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 29. september 2014 Rapporter Del Skrevet 29. september 2014 Selv har jeg tatt meg et par dager fri den uka jeg har bursdag for å gjøre bilen klar for vinteren. Herlig måte å fylle 20-årsdagen på! Terapi 2 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. september 2014 Rapporter Del Skrevet 29. september 2014 Terskelen har blitt for stor nå som jeg ikke har tilgang vann utfor døren Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 29. september 2014 Rapporter Del Skrevet 29. september 2014 Jeg mangler HT, så må stikke til mine foreldre og låne vaskeplass.. Har også kun en carport med litt luguber belysning, så sliter litt om dagene jeg også. Forhåpentligvis blir det bedring på dette til neste år! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. september 2014 Rapporter Del Skrevet 29. september 2014 Jeg har ikke hageslange eller en plass å vaske. I garasjen må jeg kline bilen helt til høyre for å kunne snike meg inn og ut. Men det finnes selvvask, så at det går 1 mnd finnes det ikke unnskyldninger for. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 24. november 2014 Rapporter Del Skrevet 24. november 2014 Bestilte opp litt varer for vintersesongen og sommeren. Bilnerden kjører gruppekjøp på diverse bilt hamber-produkter nå, så man kan gjøre en fin handel om man mangler kjemi til vasken. Sjekk ut dcn! Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 26. november 2014 Rapporter Del Skrevet 26. november 2014 For å dra litt liv i denne tråden, noen som har tips til en roterende maskin jeg kan handle til meg selv i julegave? Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 26. november 2014 Rapporter Del Skrevet 26. november 2014 (endret) Flex sin har fått mye skryt. Har selv DA fra samme merke, og er temmelig godt fornøyd med den! Sterk, "stillegående" i den grad man kan kalle den det og letthåndterlig (ergonomisk og stødig). EDIT: Rupes sine også, for den saks skyld. Bilnerden selger disse, bl.a. Endret 26. november 2014 av Klykken- Lenke til kommentar
CFM Skrevet 26. november 2014 Rapporter Del Skrevet 26. november 2014 Eneste med Flex roterende er at de kan bli litt varme, men ellers nydelige maskiner. Makita er jo også verdt å sjekke ut, arbeidsjern til tusen, men veier litt mer enn Flexen. Lenke til kommentar
sungun Skrevet 26. november 2014 Rapporter Del Skrevet 26. november 2014 Flex pe 14-2-150 er konge, men ser mange som er fornøyd med rupes sin også Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 30. november 2014 Rapporter Del Skrevet 30. november 2014 Etter 9 år med lukking og åpning av førerdøren begynner den å bli litt tregere på å lukke, altså må bruke mer "makt" for å få igjen døra. Nå er det lite forskjell, men merkbart for meg. Noen tips til hva jeg kan bruke på å smøre dette opp igjen? Er det wd40 som gjelder her og, eller finnes det noen annet som er bedre? Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 30. november 2014 Rapporter Del Skrevet 30. november 2014 Grease, eller fett som det heter på norsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå