Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har erfaring med Carpro Ceriglass eller lignende produkter? Har et par ruter som gjerne kunne ha fått en liten behandling om dette er noe som fungepolish :)

Vet ikke noe om det du nevner her.. men kan anbefale Autoglym's Fast Glas http://bilpleiekongen.no/produkt/autoglym-fastglass-500-ml/

 

og glass polish http://bilpleiekongen.no/produkt/autoglym-carglass-polish-glasspolish-325-ml/

Gi meg gjerne en tilbakemeld om du velger dette produktet, morro og høre hva andre synes :)

Jeg synes i hvertfall det er noe av det bedre.

Lenke til kommentar

Vasket arbeidsbilen med de produktene som var tilgjengelig på jobb. Ga rett og slett opp med å få bilen ren og bestemte meg for at nestegang tar jeg å vasker den hjemme eller tar med produkter hjemmefra.

Jeg merker at jeg ikke savner tiden hvor gul svamp og turtle såpe av noe slag var en grundig rengjøring. :p

Lenke til kommentar

RainX var en downer.

Eller... Jeg tror ruta mi er utslitt, full av hakk og riper.

Vaska den grundig med glassrens, gikk over den med barberblad og så leireklump før jeg la på RainX.

Det fungerer greit, men dråpene knuses så mot ruta at de blir pittesmå og det må regne en del før de samler seg og slipper.

 

Tips? Bytte rute? :p

 

Fulgte videoen til AMMO NYC:

Lenke til kommentar

Prøvde Collinite for litt siden. Det er den sjukaste dypda jeg har sett på lenge.

 

post-85775-0-42571100-1407836074_thumb.jpg

 

post-85775-0-01220000-1407836082_thumb.jpg

 

 

Nå hadde jeg noen uker i forveien kjørt på med lakkrens og clay så jeg hadde et godt utgangspunkt, men resultatet var mer enn hva jeg hadde håpa på. Litt spent på hvor lenge den beader så hinsides sykt som den gjør.

 

Kjøpte dette settet fra eBay.(kjapt og billig) som inneholdt både 476, 845 og 915.

 

 

Lenke til kommentar

Collinite er gode greier. Litt vrien å legge, iallefall 476s, men når man får det tynt nok så går det greit å buffe også. :)

 

Resultatet man får og det som er mest synlig, er totalt avhengig forarbeidet. Voksen/forseglingen skal jo beskytte dette arbeidet.

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar

Litt sent kanskje men fikk en pakke fra bilnerden med stuff i dag som består av.

Kestrel DAS-6 Pro, Auto Finesse komplett pakke og Victoria Mayhem Wax

Pluss noen andre småting som clay ovs.

 

Noe jeg la merke til med voksen var at den var som vann så jeg sendte mail til bilnerden og lurte på om den skulle være sånn.

Men det skulle den ikke være så får en ny boks med voks, takk til dem for god service.

post-198843-0-51079100-1408112667_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...