Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Blir nok heller riktigere å spørre om Autoglymmen og Swiss Wax(er) klarer å matche holdbarheten til Collinite... :) Glans er vel vanskeligere å vurdere - jeg tilhører de som mener at 90% av utseendet handler om grunnlag/preparering før voksen kommer på.

 

Det Collinite voksene kommer til kort på er duft og kanskje at de ikke er fullt så enkle å legge og buffe av som visse andre vokser. Synes selv den er enkel å legge og buffe. Legg tynt - den blir da også veldig drøy.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig. HD Waxen og Collinite er petroleumsbaserte så man bør helst ha god ventilasjon når man bruker dem.

 

Ellers er det ikke noe problem å tørke vekk voksen så lenge man legger tynt nok, men det krever litt trening. Swissvax er dog soleklart enklest i bruk og er absolutt verdt pengene om man har dem. :)

 

Merk forresten at holdbarheten kan variere mye mellom forskjellige biler og forskjellige lakktyper.

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Noen som har tips til hva slags voks jeg bør kjøpe fra scandicshine?

 

Har brukt meguairs nxt i årevis, og er godt fornøyd med den - ihvertfall på metalliclakken på de forrige bilene mine. Men GTC-en har rød glossy lakk. Bør jeg se meg om etter en carnuba-basert voks? CG5050 elns?

 

Har brukt Swissvax Shield på en mengde biler gjennom et par år, også rød. Blir blankt, og holdbart :)

Lenke til kommentar

Hei kjøpt meg ny (brukt) bil. Nå som sola står på ser jeg at poleringsjobben til bilbutikken er gjort så som så. Ser godt "sirklene"etter jobben. Hva burde brukes for å få bort dette?

 

Aldri hatt en bil av såpass ny dato at jeg har lagt veldig mye jobb i bilpleie så ønsker også litt tips og råd om produkter som er et must for å holde bilen så pen som mulig. Kom gjerne med både produkter og (nett) butikk det kan kjøpes.

 

Bilen er en svart ford mondeo om det har noe å si.

Lenke til kommentar

Du trenger følgende:

 

-En poleringsmaskin (kestrel, rupes etc)

-Slipemidler (menzerna, scholl etc)

-Puter (uber, scoll etc)

-Voks/forsegling (swissvax, collinite etc)

-Avfetting (surfex, prickbort etc)

-vaskeutstyr (bøtte, svamp/hanske etc)

 

Det er mange seriøse forhandlere som gjerne setter sammen en begynnerpakke hvis du spør. Søk på bilnerden, blankbil, exint, concours etc

 

Alt du trenger å vite om bilpleie finner du på dcn.no

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...