Mr_Spock Skrevet 14. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2014 (endret) Blir nok heller riktigere å spørre om Autoglymmen og Swiss Wax(er) klarer å matche holdbarheten til Collinite... Glans er vel vanskeligere å vurdere - jeg tilhører de som mener at 90% av utseendet handler om grunnlag/preparering før voksen kommer på. Det Collinite voksene kommer til kort på er duft og kanskje at de ikke er fullt så enkle å legge og buffe av som visse andre vokser. Synes selv den er enkel å legge og buffe. Legg tynt - den blir da også veldig drøy. Endret 14. juli 2014 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 14. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2014 Noen som har tips til hva slags voks jeg bør kjøpe fra scandicshine? Har brukt meguairs nxt i årevis, og er godt fornøyd med den - ihvertfall på metalliclakken på de forrige bilene mine. Men GTC-en har rød glossy lakk. Bør jeg se meg om etter en carnuba-basert voks? CG5050 elns? Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 14. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2014 Synes PolishAngel No. 1 så fin ut, kommer i en skattekiste av eik, med gullmetall hengsler og detaljer - samt stoff av silke på innsiden for å gi den riktige luksusfølelsen. Selvsagt tar man på findressen når man bruker denne voksen. http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=71_85&product_id=628 Lenke til kommentar
sungun Skrevet 14. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2014 Collinite, Autoglym HD og f.eks Swissvax Shield er ganske like på holdbarhet, Men av de tre velger jeg som regel Swissvax da de er desidert best å jobbe med. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 14. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2014 (endret) Enig. HD Waxen og Collinite er petroleumsbaserte så man bør helst ha god ventilasjon når man bruker dem. Ellers er det ikke noe problem å tørke vekk voksen så lenge man legger tynt nok, men det krever litt trening. Swissvax er dog soleklart enklest i bruk og er absolutt verdt pengene om man har dem. Merk forresten at holdbarheten kan variere mye mellom forskjellige biler og forskjellige lakktyper. Endret 14. juli 2014 av CFM Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 14. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2014 Skal ta en liten test til høsten mellom et par vokser jeg ikke har brukt før - Autoglym HD Wax og Collinite 915 Marque D'Elegance. Som jeg har skaffet for ikke så lenge siden. Legge en på hver side av bilen og se hvilken som holder best over vinteren. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 14. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2014 Det er delte meninger om slike sammenligninger da siden som "ikke vender mot motgående trafikk", altså høyre side, ikke får samme slitasjen og dermed kan gi et skjevt bilde av situasjonen. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 14. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2014 Ja, det stemmer jo det - får ta samme testen året etterpå - men snu på voksene Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 15. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2014 Heder og ære til deg om du gidder. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 20. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2014 Da står det en svart metallic Jaguar XJ med 4.2l V8 i garasjen og venter på å bli behandlet til uka. Er 2006 modell. Lekker bil! Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 20. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2014 Noen som har tips til hva slags voks jeg bør kjøpe fra scandicshine? Har brukt meguairs nxt i årevis, og er godt fornøyd med den - ihvertfall på metalliclakken på de forrige bilene mine. Men GTC-en har rød glossy lakk. Bør jeg se meg om etter en carnuba-basert voks? CG5050 elns? Har brukt Swissvax Shield på en mengde biler gjennom et par år, også rød. Blir blankt, og holdbart Lenke til kommentar
M-J Skrevet 21. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2014 Hei kjøpt meg ny (brukt) bil. Nå som sola står på ser jeg at poleringsjobben til bilbutikken er gjort så som så. Ser godt "sirklene"etter jobben. Hva burde brukes for å få bort dette? Aldri hatt en bil av såpass ny dato at jeg har lagt veldig mye jobb i bilpleie så ønsker også litt tips og råd om produkter som er et must for å holde bilen så pen som mulig. Kom gjerne med både produkter og (nett) butikk det kan kjøpes. Bilen er en svart ford mondeo om det har noe å si. Lenke til kommentar
sungun Skrevet 21. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2014 Du trenger følgende: -En poleringsmaskin (kestrel, rupes etc) -Slipemidler (menzerna, scholl etc) -Puter (uber, scoll etc) -Voks/forsegling (swissvax, collinite etc) -Avfetting (surfex, prickbort etc) -vaskeutstyr (bøtte, svamp/hanske etc) Det er mange seriøse forhandlere som gjerne setter sammen en begynnerpakke hvis du spør. Søk på bilnerden, blankbil, exint, concours etc Alt du trenger å vite om bilpleie finner du på dcn.no Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 21. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2014 Masse info her og: https://www.facebook.com/groups/Detailingfordummies/?fref=ts Lenke til kommentar
M-J Skrevet 21. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2014 Hei takk for det da skal jeg gå inn å se litt. Er det mye å spare på å handle fra utlandet? Har hytte/hus i sverige og kan evt sende ditt for å spare toll osv. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 21. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2014 Er mye å spare, helt klart. Spesielt på småting som mikrofiber og ting det går mye av. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 28. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2014 Finnes ikke RainX for salg i Norge lengre? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 28. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2014 Finnes ikke RainX for salg i Norge lengre? http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&filter_name=rain-x&product_id=491 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 28. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2014 Finnes ikke RainX for salg i Norge lengre? http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&filter_name=rain-x&product_id=491 Åh Takk for linken. Klarer ikke finne det i biltilbehørbutikker lengre... Rain repellent fra Biltema er så som så. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 28. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2014 Bilxtra som har litt utvalg av bilpleie produkter pleier å ha rainx. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå