Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja har brukt det før, så veit det er bra :) derfor jeg vil ha mer nå, da flaska med MR pink er tom og jeg vil ha en god motorvask og en hard voks.

drar også til med en vaskebøtte med engang. bare synd det skal koste så her..

som nevnt over er dem drøye, men må fremdeles ut med pengene da..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nok en gang ble gleden om å få prøve foam canon for første gang omgjort til en skuffelse.

 

Var innom SS og kjøpte utstyret da jeg uansett kjørte forbi. Dagen etter skulle bilen vaskes og jeg gleda meg sykt! Men fikk ikke dytta overgangen til Karcher langt nok inn til å få den i lås. Så vasken ble ikke som håpet. Ringte derfor SS og snakket med de, men de hadde ikke noe forslag og begynte med at det måtte sendes inn o.l. Men her i Trondheim har de en samarbeidspartner, ProGlazer, så jeg spurte om det var mulig å gå innom der og få byttet overgangen. Og det gikk det.

 

Var innom og fikk ny, testet den på en gammel lanse med samme kobling (OK), testet på lansen når jeg kom hjem (OK) og skrudde den på resten av skumkanonen. Når jeg i dag endelig skulle få gjort dette fikk jeg samme problemet. Fikk ikke trykket inn fjæren slik at jeg ikke fikk skrudd den i lås.

 

Sendt mail til SS, for se hva de svarer.

Lenke til kommentar

Dersom du ikke har gjort dette mye før vil jeg anbefale en DA maskin, spesielt til enkle jobber. Den du linker til er en roterende.

 

Greie DA maskiner som ikke koster skjorta er DA6 Pro eller Krauss sin. Disse finnes hos bilnerden.no og scandicshine.no :)

Lenke til kommentar

Ville holdt meg unna. Egentlig bare lest om dårlige erfaringer rundt de fra Biltema, Clash Ohlson, osv.

De klarer ikke å holde presset, og mister massivt turtall om du må trykke litt mot panelet. I tillegg skal visst kvaliteten være ekstremt dårlig, så det er en 3-4 jobber, og deretter død.

 

EDIT:

 

Stikk innom Detailersclub, og så Kjøp/Salg. Se om du kan finne en god DA til salgs der. Mange som selger din DAS6 osv, som er en god maskin.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Hva med K5 classic?

Meget bra maskin. Kjøpte den nettopp etter å ha hatt Nilfisk en 3-4 år. Forskjellen er betydelig i kvalitetsfølelse, favør Kärcher og ikke minst hva man får av tillegg. Nilfisk har i tillegg et ræva spylerstykke og slangene derfra er (var ihvertfall) som hentet fra søppelhaug for dårlig gummi, dvs hard som juling og uhåndterlig.

Skumleggeren til K5 er helt ok.

Trykkregulering på K5, som var savnet på Nilfisk 140 som jeg har nå parkert bakerst i garasjen.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle prøve meg på en hardvoks nå for å få litt mer varige produkt. På lokale BilXtra anbefalte han Autoglym HD Wax. Jeg sperret opp øya til prisen da, 900kr. Er dette er bra produkt som forsvarer den prisen? Har kun brukt flytende voks siste årene.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle prøve meg på en hardvoks nå for å få litt mer varige produkt. På lokale BilXtra anbefalte han Autoglym HD Wax. Jeg sperret opp øya til prisen da, 900kr. Er dette er bra produkt som forsvarer den prisen? Har kun brukt flytende voks siste årene.

Rimelig holdbar voks? Da er det Collinite som gjelder - 476s (paste) og 845 (flytende). Finner disse greit på Ebay for under kr 200,-

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

 

Tenkte jeg skulle prøve meg på en hardvoks nå for å få litt mer varige produkt. På lokale BilXtra anbefalte han Autoglym HD Wax. Jeg sperret opp øya til prisen da, 900kr. Er dette er bra produkt som forsvarer den prisen? Har kun brukt flytende voks siste årene.

Rimelig holdbar voks? Da er det Collinite som gjelder - 476s (paste) og 845 (flytende). Finner disse greit på Ebay for under kr 200,-

 

Det er jo bra vilt hvis denne er like bra, også på glans, som Autoglymmen til 900.

Til under 200 (kr 117 eks frakt faktisk) er det ingen tvil og bare å bestille. Takk for den. :)

Endret av Pop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...