sungun Skrevet 24. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2014 Ser helt riktig ut det du har satt opp der. Alle såpene til cg skummer godt og har god glid, selv liker jeg cg citrus wash and gloss og cg maxi suds best, men mr pink er vel så god Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 24. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2014 er det behov for 3 forskjellige avfettinger? Hvilke forskjellige bruksområder har de? Lenke til kommentar
sungun Skrevet 24. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2014 Ja jeg mener det. Prickbort tar asfalt. Spesielt på vinteren blir gjerne bilen og felgene fulle av små svarte nupper. Surfex er en "all purpose cleaner". Den tar resten av møkka etter prickbort, trafikkfilm, insektsrester osv. Kan også brukes til det meste annet. Korrosol/iron x etc tar metallpartikler. Burde brukes hvis man har lys farge på bilen og opplever små rustflekker og før polering. Funker også gull på felger da de ofte har fastbrent bremsestøv. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 24. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2014 Iron X/korrosol og andre lignende avfettinger gjør mye av det samme som clay, også. Er ikke ofte jeg bruker denne. En eller to ganger i året på egen bil. Prickbort brukes også sjeldent, da mest i vinterhalvåret. To til fire ganger. På felger brukes dedikerte felgrenser hos meg, som Scholl Rim 7 og P21s f.eks.. I grunnen blir det fire forskjellige avfettinger. hehe Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 24. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2014 Jeg har Rim7 fra før av, så bruker det på felger. Har også litt Prickbort, men tenkte å kjøpe dunk mens jeg først var i gang. Skal ta en motorvask snart (tok nettopp en, men CG sin grim reaper var ikke sterk nok for oljesølet og annet griseri rundt om) håper at prickbort gjør bedre nytte. Korrosol brukte jeg når jeg skulle få bort drivfett fra felgene (gåen drivaksling) og var veldig fornøyd med det! Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 24. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2014 Skulle tro Prickbort gjorde en bedre jobb på grease/drivfett. Husk at rim 7 kan vannes ut. 1:1 eller 1:2 brukes til vedlikeholdsvask hos meg. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 28. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2014 Noen som kan linke til en tråd, diy, bok e.l. for hvordan man tar for seg en bil fra bunnen av? Lenke til kommentar
sungun Skrevet 28. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2014 Ta et besøk til dcn.no og søk rundt. Da burde det dukke opp en del nyttig stoff. Eller opprett en ny tråd hvor du spør om det du lurer på, det er nok av folk der (inkl meg) som gjerne hjelper andre i gang Evt spør litt mer konkret her/send meg en pm så skal jeg gi en grundig innføring når jeg ikke sitter på mobilen og drikker Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 28. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2014 Takker Sender en pm i morra ettermiddag, fikk selv lyst på en øl nå Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2014 Omnomnom, gikk tom for bilshampo idag og så måtte løpe meg en tur innom Mekonomen og endte opp med Meguiars Wax and Wash. For en nyyyydelig lukt det var fra den 1 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 28. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2014 Jeg har en shampoo and conditioner fra meguiars.. den er oransj.. Jeg kunne brukt den på meg selv i dusjen sånn som den lukter... 1 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2014 Haha, jepp! Denne er gul men er nok mye samme greiene. Gått å luktet på hendene i hele dag Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2014 Ble maskinvask på madammens polo i dag Skulle innom selvvasken for å vaske poloen før jeg lånte den bort til et vennepar mens vi er på ferie, dessverre var selvvasken under opppussing. Det var halv pris og jeg hadde ikke tid til å kjøre rundt for å finne alternativ, fikk ikke undersøkt bilen nøye etterpå. Men er såpass stygg i lakken at d for gå. Det positive er at den fikk en skikkelig underspyling! Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 29. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2014 Finnes det haller som tilbyr kun underspyling? Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 29. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2014 Du kan velge børsteløs vask iallefall, så skal det være understellsvask. Greit å gjøre på vinteren en gang i blant. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. juni 2014 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2014 k-2000 i Trondheim har underspyling på selvvasken sin! Ble ikke børsteløs, men er som sagt såpass mye småting som må fikses på den at litt vaskestriper ikke er på bekymrings listen atm Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 1. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2014 Noen her som vet noen som sender rimlig til norge når det kommer til produkter fra "chemical Guys" ser på ebay og amazon, men finner bare selgere som ikke sender til norge eller er svindyre i frakt. og det er synd når jeg finner ting til halve prisen.... Takker på forhånd Lenke til kommentar
sungun Skrevet 1. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2014 Du kan spare noen kroner på elitecarcare.co.uk, men ikke mye. Cg er jo ikke så dyrt i utgangspunktet da og har ganske drøye produkter. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 2. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2014 Tusen takk skal du ha litt billigere enn i Norge anyway.. ja dem er drøye, så ikke noe en kjøper hver mnd. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 2. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2014 Chemical Guys har mye bra - fikk denne pakken i posten for ikke så lenge siden: http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&product_id=371 Bra greier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå