Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja jeg mener det.

Prickbort tar asfalt. Spesielt på vinteren blir gjerne bilen og felgene fulle av små svarte nupper.

Surfex er en "all purpose cleaner". Den tar resten av møkka etter prickbort, trafikkfilm, insektsrester osv. Kan også brukes til det meste annet.

Korrosol/iron x etc tar metallpartikler. Burde brukes hvis man har lys farge på bilen og opplever små rustflekker og før polering. Funker også gull på felger da de ofte har fastbrent bremsestøv.

Lenke til kommentar

Iron X/korrosol og andre lignende avfettinger gjør mye av det samme som clay, også. Er ikke ofte jeg bruker denne. En eller to ganger i året på egen bil. Prickbort brukes også sjeldent, da mest i vinterhalvåret. To til fire ganger.

På felger brukes dedikerte felgrenser hos meg, som Scholl Rim 7 og P21s f.eks..

I grunnen blir det fire forskjellige avfettinger. hehe :p

Lenke til kommentar

Jeg har Rim7 fra før av, så bruker det på felger. Har også litt Prickbort, men tenkte å kjøpe dunk mens jeg først var i gang. Skal ta en motorvask snart (tok nettopp en, men CG sin grim reaper var ikke sterk nok for oljesølet og annet griseri rundt om) håper at prickbort gjør bedre nytte.

Korrosol brukte jeg når jeg skulle få bort drivfett fra felgene (gåen drivaksling) og var veldig fornøyd med det! :)

Lenke til kommentar

Ta et besøk til dcn.no og søk rundt. Da burde det dukke opp en del nyttig stoff.

Eller opprett en ny tråd hvor du spør om det du lurer på, det er nok av folk der (inkl meg) som gjerne hjelper andre i gang :)

Evt spør litt mer konkret her/send meg en pm så skal jeg gi en grundig innføring når jeg ikke sitter på mobilen og drikker :)

Lenke til kommentar

Ble maskinvask på madammens polo i dag :( Skulle innom selvvasken for å vaske poloen før jeg lånte den bort til et vennepar mens vi er på ferie, dessverre var selvvasken under opppussing. Det var halv pris og jeg hadde ikke tid til å kjøre rundt for å finne alternativ, fikk ikke undersøkt bilen nøye etterpå. Men er såpass stygg i lakken at d for gå.

Det positive er at den fikk en skikkelig underspyling! :)

Lenke til kommentar

Noen her som vet noen som sender rimlig til norge når det kommer til produkter fra "chemical Guys"

ser på ebay og amazon, men finner bare selgere som ikke sender til norge eller er svindyre i frakt.

og det er synd når jeg finner ting til halve prisen....

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...