Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blank Porsche! Fant killercomboen, altså?? :D

Jepp! Fjernet det meste av ugagn med S17+ på svart Schollpad med DA maskin og gikk så over med 3M sin UFSE og tilhørende blå 3M pad uten å tørke av med mikrofiber, men istedet ta wipedown med Surfex HD 1:5 og spyle av. Det ble blankt! :D

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Jepp! Fjernet det meste av ugagn med S17+ på svart Schollpad med DA maskin og gikk så over med 3M sin UFSE og tilhørende blå 3M pad uten å tørke av med mikrofiber, men istedet ta wipedown med Surfex HD 1:5 og spyle av. Det ble blankt! :D

Aldri brukt surfex og/eller wipedown fremfor buffing jeg. Er det effektivt, eller?

Lenke til kommentar

Aldri brukt surfex og/eller wipedown fremfor buffing jeg. Er det effektivt, eller?

På supermyke lakker ja, men ellers så trengs det ikke. Her så jeg at mikrofiberkluten lagde noen små riper så jeg valgte å heller avfette hele bilen. Det er bare for å minimere risikoen for mikroriper. :)

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Så.. Noen i norges land som har lyst til å ta for seg en subaru forester som har sett sine bedre dager lakkmessig ? (Om den ever blir startet igjen da :p )

Så lenge du betaler så, hehe :p
Hvor i landet og hvor mye snakker man?

Detailere finner du i hele landet. Du kan legge ut "jobb ønskes utført" på dcn.no.

Jeg holder til i sør norge og tar 5000-15 000 for "full pakke" innvendig og utvendig. Kommer an på bilens tilstand og kundens ønske. Kan ikke svare på hva andre tar, men det ligger nok i det området da det fort er 20-50 timers arbeid involvert.

Lenke til kommentar

Så.. Noen i norges land som har lyst til å ta for seg en subaru forester som har sett sine bedre dager lakkmessig ? (Om den ever blir startet igjen da :p )

Så lenge du betaler så, hehe :p
Hvor i landet og hvor mye snakker man?

Detailere finner du i hele landet. Du kan legge ut "jobb ønskes utført" på dcn.no.

Jeg holder til i sør norge og tar 5000-15 000 for "full pakke" innvendig og utvendig. Kommer an på bilens tilstand og kundens ønske. Kan ikke svare på hva andre tar, men det ligger nok i det området da det fort er 20-50 timers arbeid involvert.

Ok. takk for svar.

Lenke til kommentar

Tenker å ta en bestilling fra Scandicshine nå. Tenker å kjøpe litt spann med avfetting og såpe. Men er usikker på hvilken(evt hvilke) avfettinger jeg trenger. Har Prickbort 10L, Korrosol 5L og Surfex HD 5L. Har disse så forskjellig bruksområdet at alle er nødvendig.

Har nå JIF sin bilshampoo, men synes den skummer litt lite (må ha mye middel i). Tenkte da på Mr. Pink fra CG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...