ChristR Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 En tråd er da meget kjedelig uten spørsmål;) Å si hvilken voks som er best er veldig vanskelig å avgjøre, da få av oss har mulighet til å prøve de dyreste. Etter prisen å dømme burde Zymöl Solaris være den aller beste. Den koster den nette sum av 30 000 GB Pund. Skal du ha god voks må du gå på merker som Swissvax og Zymöl. Billigere voks er Pinnacle Signature II og Souveran. Poorboy's Natty's Blue og Red er enda billigere alternativer som også leverer helt greie resultater. Etter min mening er det de naturlige carnubavoksene som gir den dypeste og våteste glansen, og det de som holder lengst. På såpefronten er det mye rart. Jeg liker Poorboy's SS&S, Duragloss #901, Optimum Car Wash og Meguiar's NXT Wash. Når jeg skal ha skum bruker jeg DP Foam og når jeg har nyvokset bil bruker jeg Poorboys SS&W. Lenke til kommentar
tanngarden Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) tenkte å ordne meg litt produkter til væreet blir litt bedre å penga er på konto, så lurte på om noen kan tilføye litt her på hva jeg trenger, første gang jeg polerer å den slags ordentlig(gjøre så god jeg kan ihvertfall) har finni meg disse produktene: (blitt nevnt mange steder så regner med dette er gode produkter) -Meguiar's NXT Car Wash -Meguiar's NXT Glass Cleaner -Meguiar's Scratch X -Meguiar's NXT Tech Wax -Meguiar's Quick Clay tenkte da også på no mikrofiber opplegg, usikker hva blir vasking for hånd, med unntak av tilgang på høytrykkspyler. noe mer jeg kan ha behov for her? (tenker først og frems utvendig fingjøring) ps:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...6858&st=260 er den subarun på denne siden, noe å si om det er tofarget? plast nederst med lakk over? eller er lakk lakk, samme ossen underlag? Endret 25. februar 2008 av tanngarden Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Finfin pakke der, var så og si det samme som jeg bestilte første gang jeg skulle prøve ut litt ordentlig bilpleie Kan se resultatene jeg fikk her. Ble veeldig bra! Ville anbefalt en Quick Detailer også, spray på etter voksing. Vasket tralla i dag gitt: Rent og pent Endret 25. februar 2008 av Mompen Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Ingen som vasker bil for tiden? Handlet litt i dag gitt.. 1 stk. Menzerna PO 106FF 1 stk. 4 ¾” Flexible Backing Plate 1 stk. Lake country smart css 6.5" Pads Orange 1 stk. Lake country smart css 6.5" Pads Blue Menzerna-polishen var dyr, så håper jeg blir fornøyd med den Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Litt kjølig nå Du kommer til å bil meget fornøyd med Menzerna. Verdt hver krone:) Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Håper jeg valgte riktig pads? Bruker oransje til polering og blå til voksing, har voks fra før av (digg med vaskehall ) Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Den orange er jo litt grov, så den bruker du til å fjerne riper. Men finnishen blir ikke alltid helt på topp. Jeg pleier å bruke Nano på svart pad til finnish polering. Blå til Voks osv ja. Du kan jo prøve å ta finnishen på poleringen med denne også. Endret 3. mars 2008 av Rs125 Lenke til kommentar
Proxes Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Jeg har nettopp handlet meg litt kos hos Scandicshine. Foam Cannon ++++hehe Lenke til kommentar
tanngarden Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) tenkte å handle meg dette fra http://www.mamut.net/jegardhandelas/shop/ : Meguiar's NXT Car Wash Meguiar's NXT Glass Cleaner Meguiar's Scratch X Meguiar's NXT Tech Wax ?? Meguiar's Quick Clay Meguiar's Quick(Speed) Detalier men lurte da på hva som er forskjellem på disse to: "Meguiar NXT Tech Spray Wax Spray. 750ml. NOK 175.00 Den raskeste måten å tilføre glans og beskyttelse med overlegen polymer teknologi. Denne spray-voksen er ekstremt allsidig og kan brukes både på våt og tørr lakk. Spray produktet på ren, avkjølt overflate. Fordel produktet jevnt. La produktet tørke og tørk av med mikrofiberklut." og "Meguiar Nxt Gener.Tech Wax 532 ml. NOK 295.00 Syntetisk, flytende voks basert på polymerteknologi. Dette er den mest avanserte syntetiske voksen noensinne. Eliminerer små riper og "sirkler" i lakken og gir en dyp glans. Kombiner dette produktet med Art. 68748 Meguiar Nxt Gener. Speed Detailer. 710ml. for optimal glans og beskyttelse!" er jo litt prisforskjell på dem, den ene ser jeg jo er spray, men hva er best? er jo mer innhold i den sprayen også så hva er så spesielt med den som ikke er spray? hva bør jeg velge av de to? her er det polering for hånd som gjelder! noen forslag til mikrofiber kluter produkter og? Endret 4. mars 2008 av tanngarden Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Er det liksom helt ut å polere bil for hånd nå? Roterende maskiner krever vel ofte litt innsikt for å brukes rett? Hva bruker dere? Lenke til kommentar
Proxes Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) tenkte å handle meg dette fra <a href="http://www.mamut.net/jegardhandelas/shop/" target="_blank">http://www.mamut.net/jegardhandelas/shop/</a> : Meguiar's NXT Car Wash Meguiar's NXT Glass Cleaner Meguiar's Scratch X Meguiar's NXT Tech Wax ?? Meguiar's Quick Clay Meguiar's Quick(Speed) Detalier men lurte da på hva som er forskjellem på disse to: "Meguiar NXT Tech Spray Wax Spray. 750ml. NOK 175.00 Den raskeste måten å tilføre glans og beskyttelse med overlegen polymer teknologi. Denne spray-voksen er ekstremt allsidig og kan brukes både på våt og tørr lakk. Spray produktet på ren, avkjølt overflate. Fordel produktet jevnt. La produktet tørke og tørk av med mikrofiberklut." og "Meguiar Nxt Gener.Tech Wax 532 ml. NOK 295.00 Syntetisk, flytende voks basert på polymerteknologi. Dette er den mest avanserte syntetiske voksen noensinne. Eliminerer små riper og "sirkler" i lakken og gir en dyp glans. Kombiner dette produktet med Art. 68748 Meguiar Nxt Gener. Speed Detailer. 710ml. for optimal glans og beskyttelse!" er jo litt prisforskjell på dem, den ene ser jeg jo er spray, men hva er best? er jo mer innhold i den sprayen også så hva er så spesielt med den som ikke er spray? hva bør jeg velge av de to? her er det polering for hånd som gjelder! noen forslag til mikrofiber kluter produkter og? Spray Wax'en er bare for vedlikehold av glansen mellom hver vask. Kjøp den flytende voksen! Også bør du kjøpe Water Magner til tørke av bilen, samt 3-4 MF-kluter til påføring av voks etc. Lykke til! Er det liksom helt ut å polere bil for hånd nå? Roterende maskiner krever vel ofte litt innsikt for å brukes rett? Hva bruker dere? Å polere for hånd er mest ideelt for nye biler, eller biler med mer eller mindre strøken lakk. Det er så å si umulig å fjerne swirls etc for hånd. Roterende maskiner er vanskelig å lære, anbefaler en DA-maskin som roterer rundt sin egen akse, og er myyyyye mindre sjanse for at du brenner lakken. Endret 4. mars 2008 av Proxes Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Tenkte jeg skulle bestille mitt første vaskemiddelpakkesett (or what to call it) fra autogeek... Har nogenlunde fulgt rådene her http://www.bilforumet.no/diverse-artikler/...-fortjener.html, og har endt opp med denne lista (se vedlagt bilde av handlelista) + vaskevotten, deep crystal paint cleaner og Next Gen Tech Wax (til blodpris) hos Jegard, da autogeek ikke har disse. Ser det ok ut? Noe som mangler, noe som bør byttes ut, noe som kan erstatte de dyre norske produktene? Jeg er helt noob på dette, og kommer sikkert til å ende opp med ei mærsje som ser ut som'n er dratt gjennom en spikersekk men.. man får vel prøve Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Du kan godt bytte ut Meg clay med Pinnacle. Gå heller for denne pakken, da får du litt mer for pengene: http://www.autogeek.net/piulpoclkit.html Men hva med interiør? Kan være kjekt med All Purpose Cleaner osv. Og gummi/plastfornyer. Ser også at du mangler applicator pads. Det kan være kjekt å ha. Autogeek har NXT Wax 2.0 forresten. Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Ok, takk, da bytter jeg clayen Interiøret.. bruker bare klut og vann tenker jeg, den er "ny" inni - nybillukt og greier enda den er fra 2005. Edit: jaja ok da, leste at dashbordet ville sprekke og bli falmet og himmelen ville falle ned om man ikke behandla det så la til en meg nex gen-sak. Noobisspørsmål, men hvor skal man ha på gummi/plastfornyer? (jeje på gummi og plast, men hvor er det? rundt vinduer ol? ) Applicator pads skal bli. Hadde ikke tenkt på hvordan jeg skulle få på støffet. Kan jeg bruke "Poly Foam Wax Applicators" til voks ol? Det settet her http://www.autogeek.net/app100.html så vel ok ut? Står "Item Temporarily On Back Order" åp nxt wax, så de får det vel inn snart. Kan spørre og event. vente. Sparer ca 150 kr på det :0 Hadde visst glemt glassvask, så hev med en sånn pakke og Endret 5. mars 2008 av Fløffi Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Der ja, nå begynner det å bli komplett;) Når du har nesten ny bil er det ikke så veldig nødvendig med såpe til Interiøret nei. Og vann og microfiberklut fungerer faktisk overraskende godt. Du bør ha ganske dårlig kvalitet i interiøret hvis det begynner å sprekke fordi du ikke bruker plastfornyer. Og siden du nevner MB, vet vi at dette ikke er tilfelle. Plast, gummi, vinyl fornyer kan du bruke overalt ja. Alt fra askebeger til dekksider. Jeg påfører med en fuktig microfiberklut. Sprayer på kluten og påfører. Noen plastfornyere kan nemlig lage flekker på vinduene.. Og vindusvask er kjeeedelig:P Poenget med fornyer er å tilføre oljer som frisker opp litt. Produktet etterlater seg også en skinnende flate. Vær obs på dette, da et skinnende dashboard kan være trafikkfarlig i sola. Derfor bruker jeg fuktig MF, for å forhindre gjennskinn. Det gir også en finnish som er veldig frisk og naturlig. Men jeg kan anbefale at du bytter ut Meg's Cockpit shine med Optimum Protectant http://www.autogeek.net/optimum-protectant-plus.html Grunnen til dette er at denne kommer til å lukte litt nybil-ish, ikke wunderbaum nybil, men ordentlig nybil. Også varer den lengre. Meguiar's pleier stort sett å lukte veldig søtt. Padsene du har kjøpt ser fine ut. De microfiber padsene fungerer bra til voks, det samme gjør foam padsene også egentlig. De finger-lommene er fine til felger, mens safescrub er bra på insekter ol. Apropos felger... Har du felgrens? P21's Gel er veldig bra. Amazing Roll Off er også utrolig bra, pluss at den er billig. Den fungerer også som dekkvask og avfetting. Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Hehe nei, ble kanskje litt blendet av beskrivelsen til den cockbit-fornyeren. Søt lukt vil jeg ikke ha, så bytta til den du foreslo. Kan jo bruke litt en skjelden gang Har du forslag til plast++fornyer? Tenkte jeg kunne gå for denne felgrenspakken http://autogeek.net/giovanna-wheel-tire-kit.html Siden jeg ikke har noe vaskegreier fra før tenkte jeg det var kjekt å gå for pakkesett.. (linker istedet for det bildet) 5 Gallon Professional Wash Bucket with Grit Guard Meguiars NXT Generation Car Wash Giovanna Tire & Wheel Kit Meguiars Water Magnet The Total Towel Kit Meguiars NXT All Metal Polysh Pinnacle Ultra Poly Clay Special Pinnacle Leather Cleaner & Conditioner Mega Applicator Combo Kit Diamondite Perfect Vision inShield Wiper® Combo Optimum Protectant Plus New Formula! (takk autogeek for å ha laget en nettbutikk som ikke timer ut, for jeg har jaggu hatt den åpen i hele dag :!: ) Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Optimum Protectant fungerer på gummi, plast og lær;) Så den er i boks;) Har ingen erfaringer med Giovanna, men regner med at Autogeek kan gå god for de. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Dette er en aldri så liten nyhet fra AutoGlym. Det er vel rimelig lenge siden AG hadde en ren forbruker voks? Vet ikke om den har kommet til Norge enda, men finner den ikke hos Krefting. Drøy pris, så denne bør leve opp til forventningene. Denne koster mer enn Pinnacle Souveran. Så kommer denne til Norge, får den nok utsalgspris på rundt 600kr. http://www.elitecarcare.co.uk/product_info...products_id=428 Endret 5. mars 2008 av Rs125 Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Spennende! Rimelig dyr til å være kun 150gram men Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Velkommen etter til AutoGlym. Man skulle tro at et kjent merke som AutoGlym hadde funnet opp dette for lengst... T.o.m. TurtleWax synes jeg har kommet lenger en Autoglym noen steder. Nei... takke meg til Chemical Guys/Pinnacle/Swissvax/Zymol/Optimum/Menzerna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå