Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble den første håndvasken på over et år på passaten i dag. Tok også motorvask, fjernet alt av deksler, dekte over kupefilter, luft inntak og dynamo. Spraya godt med CG Grim Reaper i litt under 1:1 blanding, men ble ikke sterkt nok for oljen og dritten som lå rundt motorblokken. Prøver å få til en ny rundt med Pickbort eller egen motorvask snart!

 

Blien ble ikke spess bra, dessverre sterk sol der vi stod og hadde ikke håndkle, så mye vannflekker etterpå.

Lenke til kommentar

Har gjort ferdig svensken over de to siste helgene. Var mye mer arbeid en det jeg forutså. Trodde jeg ville klare det på en helg, men var ikke nubbsjans. Var tydelig at den aldri har blitt maskinpolert i sin levetid på 12 år, så var virkelig mye arbeid. Og som at ikke det var nok, så er Saab notorisk kjent for veldig vanskelig lakk å jobbe med, men ble veldig fornøyd over resultatet :)

 

post-128368-0-08026300-1402863730_thumb.jpg

post-128368-0-50152800-1402863739_thumb.jpg

post-128368-0-51775700-1402863747_thumb.jpg

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gjør meg klar for å ta en svart Porsche 911 nå. Blir veteran neste år. Blir spennende siden siste svarte Porsche jeg tok hadde rimelig vanskelig lakk... Denbe skal være lakkert opp mange steder så jeg håper denne er bedre... :p

 

Edit, det er veteranbil, er 1978mod. :)

Endret av CFM
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt mulig at dette er fy-fy! Men på avfetting bruker jeg trykksprøytene fra biltema. Men det virker ikke som at munningen tåler kjemikalene og spruten blir dårlig og tynn (dvs dårlig spredning)

 

Ser at SS har sprøyter til over 4 ganger prisen, er det verd prisen?

 

Har testet Biltema sin 2 liters, og det gikk ikke mange bilene før det sprutet overalt fra dysa.. Helt ubrukelig til Prickbort fant jeg ut ;)

Lenke til kommentar

Sett på de forskjellige Porsche-s&sene hos dcn?

Litt begrenset hva jeg har av produkter akkurat for øyeblikket, men jeg ser at S30+ med oransje eller litt grovere pute fungerer bra for noen, men da jeg prøvde det i stad så tok det akkurat ikke nok til at jeg ble fornøyd...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...