Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Sjekker du DCN-forumet og det BN skriver så ser du at det ikke skal være noe særlig forskjell på disse, kvalitetsmessig.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/19564-bn-lansering-av-ny-foam-lance/

 

Men vit at skum ikke utgjør det helt store i forbindelse med vask. Bruker skum sjeldnere og sjeldnere for hver skikkelige vask og bilen blir så og si like ren likevel, før berøringsvasken finner sted.. Til kjappvask (spyling uten berøring) er det derimot kjekt. :) Moro for tilskuere er det også. :p

Husk riktig overgangskobling til HTen din!

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar

Jeg bruker skum ved hver vask hjemme, men det er mest fordi bilen står i sola. Skum er kjempekjekt da siden det ikke tørker like fort.

 

Ellers er det like effektivt som Surfex HD i 1:20-1:40 blanding så lenge det ikke tørker. :)

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Hva tenker folket her om lakkherding før polering? Har fått lakkert en del ved hjulbuer og dør etter at rust har blitt fjernet på bilen min. Det er nå en uke siden. Kan bilen trygt jobbes med og poleres uten å skade den nye lakken?

Bilen har stått i sola alle dager, så har vært varmt og godt i hvert fall.

Lenke til kommentar

Lakkererne sier at man skal vente en mnd eller rundt der før man legger på voks eller forsegling, da dette kan tette porene og forhindre lakkens herdeprosess (avgassing). De aller fleste jeg vet om har gitt bæng i dette og kjørt på etter en uke, uten at det har gjort noe særlig. :)

 

Men lakken skal jo være temmelig grei og pen etter lakkering (ripefri og blank), så om du nå venter én måned før du legger på forsegling så skal vel det gå bra? Vask og slikt bør være null stress iallefall. Og da er du på den sikre siden. :)

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt inn litt mer stæsj til samlingen...:

- Krauss 900W DA maskin

- 470ml Swissvax Pneu

- Swissvax Pneu påføringskost

- Trakt til å skru på sprayflaske for ikke å søle når jeg heller fra 5L dunker

- Chemical Guys Green Clean

- Chemical Guys Miracle Dryer (alltid kjekt å ha flere tørkehåndklær)

- Scholl CF02 kontrollspray

- Scholl gul rubbingpute

- Scholl ullpute

 

Og 180 applikatorpads til 1kr stykk inkludert frakt fra Kina. inv_biggrin.gif

attachicon.gifIMAG0810.jpg

Hvor fikk du tak i disse ?

Lenke til kommentar

Kan ikke dere slenge ut noen linker til anbefalte produkter med gratis frakt ?

Kanskje det hadde vært en ide å lage en egen tråd for dette ?

Anbefaler deg å sjekke ut detailersclub.no. Mye gode tips å hente derifra. Er mange norske samarbeidspartnere som støtt og stadig kjører kampanjer. I tillegg får betalende medlemmer rabatter i disse butikkene. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...