Klykken- Skrevet 5. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2014 Aldri prøvd smartwax, selv. Men autobahn fungerer godt iallefall. Collinite sine vokser også, og de er mye billigere (og lukter parafin) Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 5. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2014 Hmm.. Får se om jeg ikke klarer å være litt mer sparsom neste gang felgene skal få litt voks, kanskje kjøpe litt større krukke neste gang. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 5. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2014 Swissvax er ikke løsningen bestandig, spør du meg. Er mange billigere alternativer som er like god med tanke på holdbarhet, som nevnt over. Men eksklusivt er det, Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 5. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2014 Mulig jeg tester smartwax neste gang da Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 6. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2014 Jepp. Du får ytre noen ord om hvordan du synes det fungerer i forhold. Nå er jo SV meget behagelig i bruk, både med lukt, enkelthet og ytelse. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2014 Ja, synes det er litt skummelt hvor godt noen produkter lukter, må jo låse dem inn hvis jeg noen gang får barn Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 6. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2014 Haha, jepp! Lukter premiumgodteri! Men spiser man dette blir man fryktelig syk, tror jeg. Er jo bl.a. teflon i noen av disse voksene.. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2014 For ikke å snakke om Korrosol, kan ikke være godt for magen Lenke til kommentar
Pop Skrevet 6. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2014 Tjener jeg noe på ha en sugeslange til høytrykksspyleren med varmt vann i en bøtte, kontra å bare spyle med kaldt vann? Tenker på at midlene kanskje er gode nok allerede, men varme pleier å hjelpe på å løse skitten... Har dessverre ikke varmtvannskran utendørs. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 6. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2014 Er det ikke fryktelig arbeidsomt? Og om du får vannet varmt hjelper det nok på litt, mener det bare en lett lunk så har det nok lite å si vil jeg tippe. Viktigste er uansett forvasken, og hva du bruker der. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 6. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2014 (endret) Tjener jeg noe på ha en sugeslange til høytrykksspyleren med varmt vann i en bøtte, kontra å bare spyle med kaldt vann? Tenker på at midlene kanskje er gode nok allerede, men varme pleier å hjelpe på å løse skitten... Har dessverre ikke varmtvannskran utendørs. Kjøp en tappetank(campingdusj f.eks) å fyll med varmt vann. Heng den 1-2meter over bakken, og vips, så har du varmt vann med trykk nok til å mate høytrykkspyleren. Men det er viktig å passe på at varm vann over 50-60 grader kan ødelegge en høytrykkspyler. Endret 6. mai 2014 av GLN Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2014 Jeg har liten tro på at varmt vann vil gjøre store forskjellen, tror mer det er en gimmick for de "high class" detailerne som vil ha millionærene sine biler. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 6. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2014 (endret) Prøv å spyle av matrester med kaldt og varmt vann så er det lett å se forskjell. Det er riktignok 70-80 grader, men jeg tror allikevel det har noe for seg. Varmt vann løser jo opp fett mye bedre enn kaldt vann. Eneste man bør tenke på er at pakninger kan ryke fortere i lengden ved bruk at 60 grader varmt vann. Kjølinga til pumpa er jeg heller ikke sikker på, men det står jo på mange spylere at de skal takle opptil 60 grader. Endret 6. mai 2014 av CFM Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2014 Joda, men man har ikke tatt en runde (eller to) med avfetting på matrestene Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 6. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2014 Avfetting er noe herk - som jo sliter på den fine vokshinnen som sørger for at dritten ikke setter seg fast. Greit på det verste på vinteren men ikke ellers. Varmtvann er suverent, har brukt det noen ganger på jobben og det renser bort møkk mye bedre enn kaldt vann fra høytrykkspyleren. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 6. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2014 Om først bilen er så grisete at kaldtvann(Og varmtvann for den saks skyld) sliter med å fjerne flekker som har kommet så er det, i mitt tilfelle,på høy tid å legge på ny voks. Så da forsvarer bruken av avfetting seg ganske bra. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 6. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2014 Avfetting er noe herk - som jo sliter på den fine vokshinnen som sørger for at dritten ikke setter seg fast. Greit på det verste på vinteren men ikke ellers. Varmtvann er suverent, har brukt det noen ganger på jobben og det renser bort møkk mye bedre enn kaldt vann fra høytrykkspyleren. Det sliter mer på lakken å berøringsvaske når bilen er møkkete. Den blir ikke ren av spyling, uansett om vannet er varmt. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 7. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2014 (endret) Avfetting er noe herk - som jo sliter på den fine vokshinnen som sørger for at dritten ikke setter seg fast. Greit på det verste på vinteren men ikke ellers. Varmtvann er suverent, har brukt det noen ganger på jobben og det renser bort møkk mye bedre enn kaldt vann fra høytrykkspyleren. Det sliter mer på lakken å berøringsvaske når bilen er møkkete. Den blir ikke ren av spyling, uansett om vannet er varmt. Et usvekket vokslag sørger for mindre møkk. Bilen blir heller ikke helt ren av at du bruker avfetting. Og vokslaget sørger for at du sliter mindre på lakken når du vasker. Du havner litt i en ond sirkel ved bruk av avfetting. Plastdetaljer, understellsmasse, smurte hengsler osv - er heller ikke særlig glad i dette. Er bilen skikkelig møkkete er det jo greit, men liker du å holde bilen ren og vasker den regelmessig er det unødvendig i det varme halvåret. Endret 7. mai 2014 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 7. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2014 Når det kommer til avfetting så er det jo bare å vanne det ut i mildere versjoner? Er da flere avfettinger som takler akkurat det. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 7. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2014 Avfetting som f.eks surfex "tar opp" møkka fra lakken slik at det renner av. Den er dugende selv om den er blandet til 1:100 og enda mildere. Bruker selv 1:40 på sommerhalvåret og 1:20 om vinteren, med prickbort i ny og ned. Forseglingen holder et halvår på et minimum, før jeg anser den som "død". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå