Hansien Skrevet 17. april 2014 Rapporter Del Skrevet 17. april 2014 Har vel ikke skjedd noe annet enn vanlig bilpleie og vedlikehold, så har vel ikke engasjert meg så fryktelig mye i den tråden. Takker Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 18. april 2014 Rapporter Del Skrevet 18. april 2014 Felgringene får seg en vellfortjent puss de og Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. april 2014 Rapporter Del Skrevet 18. april 2014 Fikk tatt sommerfelgene på bilen her om dagen. Etter flere runder med Surface HD og Korrosol samt litt jobbing med felgbørsten, så fikk jeg bort drivleddfettet. De er nå vasket grundig og savner bare en runde med felgvoks og dekksideshine før de er klar for å komme på bilen. (knekt fot, så den står for tiden ubrukt..) Lenke til kommentar
Pop Skrevet 22. april 2014 Rapporter Del Skrevet 22. april 2014 Tips til bra produkt for å få dekkprofilen svart igjen, eller kan man bruke billigsaker der? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 22. april 2014 Rapporter Del Skrevet 22. april 2014 Svisswax Pneu. http://www.swissvax.no/art-305-swissvax-pneu-svart-matt-250-ml Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 22. april 2014 Rapporter Del Skrevet 22. april 2014 http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_51&products_id=178 Men pass på, denne må ikke svelges. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 22. april 2014 Rapporter Del Skrevet 22. april 2014 Noen som kan anbefale en billig DA-maskin? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 22. april 2014 Rapporter Del Skrevet 22. april 2014 Noen som kan anbefale en billig DA-maskin? En av de beste på markedet for under 1500. http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=37&products_id=203 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 22. april 2014 Rapporter Del Skrevet 22. april 2014 Denne også: http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=103&product_id=474 Men maskinene er vel like sier folk, bare andre farger og merke. Hadde denne tidligere før jeg solgte og kjøpte Flex DA. Hadde jeg tenkt litt lengre enn nesa hadde jeg beholdt begge. OG hadde jeg valget mellom Krauss og Kestrel ville jeg nok valgt Kestrel nå. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 23. april 2014 Rapporter Del Skrevet 23. april 2014 Har selv den Krauss-maskinen, og synte selv den er helt super. Polert 5 biler nå i påsken med den Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 28. april 2014 Rapporter Del Skrevet 28. april 2014 Noen tips til middel å bruke på ulakkert fangere for å få de mørkete/sortere? Er riktignok på en relativt ny bil, men synes alle andre som og har ulakkert fangere på samme bilen har mørkere/sortere farge enn hva jeg har. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 28. april 2014 Rapporter Del Skrevet 28. april 2014 Plast? Owatrol Polytrol 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 28. april 2014 Rapporter Del Skrevet 28. april 2014 Plast ja. Burde kanskje skrevet det og. Takker for tips. Tilfeldigvis noen plass man kan kjøpe dette i butikk eller er det noe som er mer forbehold butikker som fokuserer over gjennomsnittet på bilpleie produkter? Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 28. april 2014 Rapporter Del Skrevet 28. april 2014 (endret) Fargehandelen har Owatrol. Byggbutikker også. Jernia. Mange! Beholderen ser noe slik ut: Av nettbutikker har du scandicshine, bilnerden og autobua, Finnes andre produkter for plastfornying også, fra Gtechnic, nanolex, swissvax osv. Og disse er kanskje enklere i bruk. Polytrol må legges jevnt (bruk skumbørste) og på et tørt og støvfritt sted for å unngå skjolder og uønskede merker. Polytrol er forøvrig robust og varer lenge. Forutsetninger for alle plastfornyere og forseglinger forøvrig er at området det skal brukes på er RENT. Ellers blir resultatet dårlig.. Endret 28. april 2014 av Klykken- 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 28. april 2014 Rapporter Del Skrevet 28. april 2014 Takker for svar klykken. Siden dette er noe jernia/byggforetninger har så tror jeg at jeg handler der siden jeg da slipper å måtte vente på varene fra nettbutikken jeg eventuelt hadde bestilt i fra. Ja, jeg er fullstendig klar over hvor viktig rengjøring er før man bruker slike produkter som ikke er ment for å vaske av møkk o.l. Har sett div labre resultater fra andre som nylig har startet med bilpleie eller som bare har slurvet eller hoppet over viktige steg ved rengjøring. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 28. april 2014 Rapporter Del Skrevet 28. april 2014 Anbefaler å bruke Surfex HD i sterk blanding på plasten, som du jobber inn med en litt stiv kost før du spyler av. Dette løfter ut dritten temmelig bra. Merk at plasten sikkert vil bli "gråere" og mattere etter dette, men da skal det iallefall være så rent som du kan få det. Jobb inn Polytrolen i tynne og jevne lag, la det trekke i 5-10minutter før overflødig produkt tørkes av. Gjenta prosessen til fargen er tilbake. Jeg brukte en skumgummikost til maling kjøpt hos biltema. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 5. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2014 Da var endelig begge sett med sommerfelger vasket og vokset. Merket at den ene felgen til min bil ikke var helt glatt noen steder, så mulig jeg går over den en gang til før de blir montert, men får se. Hvor lenge skal egentlig en 50ml Autobahn vare? Er godt over halvtom nå etter to sett,17" og 19", er tatt på innsiden og utsiden. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 5. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2014 Smører du på tykt forsvinner krukken fort. TYNNE lag - så tynne at du nesten ikke ser at det er lagt. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 5. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2014 Du skal legge på rimelig tynt, så du bør nok klare 4-6 sett. Nå er det jo ikke store prisen for en 50ml, og den er rimelig drøy i bruk. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 5. mai 2014 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2014 Jeg går ut i fra at jeg har vært litt ivrig i bruken, satt i en litt mørk bod, så så ikke så godt Er Autobahn verd prisen kontra Smartwax Rimwax? http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&filter_name=felg&product_id=736 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå