Javisst Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 (endret) Må si meg meget fornøyd me voksen til Collinite! Bilen fikk full behandling i september-oktober, og beader veldig bra fortsatt! Bilen blir ikke fullt like blank som med sealing/voks kombo, men det er jaggu ikke langt ifra... Veldig god voks til vinterbruk! EDIT: Fikk akkurat brev nå om at bilen skal inn til understellsbehandling. Her er det owatrol som gjelder på min bil, men er det ikke slik at bilene vanligvis skal inn til understellsbehandling hvert 4 år? Nå er det 3 år siden sist... Endret 6. februar 2013 av Olimaen Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Fikk tatt årest første håndvask i egen oppkjørsel i går, herlig følelse som ble litt ødelagt når d frøs på i natt.. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Du sliter ikke med at låskassene fryser, og at du ikke får åpnet/stengt dørene på Passaten? Jeg slet såpass med det nå at jeg leverte inn bilen på verksted for å få de til å ta ut låskassen på førersiden, rense og smøre den. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Nope, har ikke slitt med det Men har i vinter vært påpasselig på å tørke lister og vinduene godt (tok vinduene litt ned for å ta det som er mot døren) i tillegg la kupevarmeren stå på mens og etter jeg vasker. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Aha, der har vi kanskje forskjellen. Ingen Defa eller Webasto her... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Jepp, hjelper litt på når det er 28 grader inni bilen EDIT: Med poloen har jeg en gang latt den stå på tom gang (selv om jeg er VELDIG i mot dette) mens jeg vasket Endret 20. februar 2013 av bIsk0p Lenke til kommentar
CFM Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 (endret) Endelig plussgrader, deilig å vaske hjemme igjen. Vasket konebilen i går og tar min i dag. Edit: Nyvaska Endret 2. mars 2013 av CFM Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Så man skal IKKE bruke Prickbort hele tiden? Hva spruter man på da; slik Surface hd? Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 (endret) Helt korrekt. Surfex HD, eller skum. edit: Prickbort bruker jeg kun når lakken har blitt nuppete av asfalt. Endret 8. mars 2013 av Adversary 1 Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 (endret) Så da kan man bruke PB før polering/voks og Surfex med blandingsforhold 1:10 ved vanlig vask? Jeg skal jo bare polere før og etter vinteren, og vil da selvfølgelig ikke skrelle bort det jeg har klønet meg til å påføre.. EDIT: Det kan kanskje brukes Prickbort i hjulbuer og lignende som ikke er lakkert? Endret 8. mars 2013 av toro3 Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 (endret) Alltid PB før polering/voks. Og PB tar generelt knekken på voksen raskere enn Surfex. 1:10 er motorrom-styrke i boka mi, bruk heller 1:20 til 1:30 for vedlikeholdsvask. PB på felg og hjulbuer er ikke dumt, nei. Endret 8. mars 2013 av Adversary 1 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Tenkte jeg skulle være effektiv i dag.. Tok selvvask uten avfettning, ikke noe bra resultat.. Får se om helga ikke tillater skikkelig vask og kanskje polering av en liten hvit stripe. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Takker, Adversary, da fikk jeg klarnet opp litt. Hehe, synd man ikke kan "prikke" hele tiden, det funker noe helt voldsomt. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Hei. Nå som vinteren snart er omme, så ønsker bilen min seg en vask.. Hvordan er disse automatiske vaskehallene på div. bensinstasjoner? Er det fare for at kostene kan ripe opp i lakken på bilen, eller gjøre andre synlige skader? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Selvsagt er en skikkelig håndvask mye bedre enn maskinvask, men en maskinvask vil tvilsomt sette tydelige spor i lakken. Dog ville jeg nok gått for en børsteløs hvis jeg først var tvunget til en maskinvask. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Hvis bilen ikke er særlig møkkete så er det nok ikke så ille som mange skal ha det til, men slik jeg forstår det du skriver så har du ikke vasket bilen i vinter? Da ville jeg heller avfettet bilen grundig og spylt godt med høytrykk før bøttevask med vaskehanske. Da får du også kommet til overalt på bilen. En vaskeautomat vil, på veldig møkkete biler, ikke klare å spyle vekk alt av møkkpartikler som sitter fast og kan bli revet løs av børstene og dermed skade lakken. Er derimot bilen bare støvete eller litt sprut på sidene om sommeren så kan det til nød gå greit med en børstevask. Har bilen hard lakk kan det gå greit, en gang i blant men har den myk lakk så ville jeg ikke kjørt i børstevask overhodet. Automatvask er uansett bedre enn Ola-nordmann som står med zalobøtta og gnikker på lakken uten å avfette og spyle først... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Takk for svar Da får jeg nok vaske bilen selv for hånd, mtp den er veldig møkkete etter alt det griseværet i vinter (snø,regn,sol,snø,regn,sol) Lenke til kommentar
CFM Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Husk å la avfetting virke i fem minutter eller mer - så lenge den ikke tørker. Prickbort er knallbra. Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Tenkte jeg skulle utvide detailinghobbyen min ved å gå til anskaffelse av en gammel folkevognsboble... Viser seg faktisk å være en rimelig stor utfordring å finne et brukbart eksemplar... Lenke til kommentar
CFM Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 (endret) Skyllet av støvet med Autofoam i skumkanon i dag. Etterfulgt av Nonolex WashCoat i skumkanon. Kanskje også sjansen byr seg med en runde Pneu på dekksidene. Skal bli godt med vår nå kjenner jeg. Vinter og selvvask uten mulighet til vask i DCN-stil setter sitt preg på lakken... Endret 25. mars 2013 av CFM 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå