Hansien Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 (endret) Har allerede vært hos lakkerer med akkurat dette, og han mener det er liten vits å fikse flekken, da det er så lite. Ifølge han så burde jeg bare bruke lakkstift over, noe jeg allerede har gjort. Men dersom rusta ikke stoppet og ble veldig tydelig, så skulle jeg bare komme tilbake, og så ville de fikse det! Men veldig kjedelig alikevel... Å bare bruke lakkstift vil ikke fjerne rusta. Rusta må fysisk bort før man bruker en lakkstift eller lakkerer opp igjen området. Kanskje spørre på www.dcn.no så får du sikkert svar i fra noen som har vært bort i lignende situasjon. Endret 28. desember 2012 av Hansien Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Kan prøve det! Er sikkert verdt et forsøk! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Jeg var på K2000 i Trondheim i dag, snakker om bilvaskehimmel! Stor garasje med 5 selvvask båser hvor det er lov å bruke svamp samt er underspyling! Savner virkelig noe sånt i Stavanger! Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Burde vært tilgjengelig i alle byer, spør du meg. 1 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Da er Nilfisk E145.2, Foam Lance og Bilt-Hamber Autofoam på vei i posten. 1 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Skumparty? Autofoam gir ikke det beste skummet, men det virker veldig bra. Skjønt bilen var ikke så veldig møkkete nå da. Tydeligvis lenge siden jeg har brukt IronX... Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Hehe, plussgrader i trondheim for tiden? Savner å bruke skumkanonen jeg! Eller det å vaske bil, generelt. Siden oktober/november har det stort sett gått i avfetting og avspyling (og frosne dørlåser). Kanskje jeg skal nytte på litt i helgen, nå som det ser ut til å være plussgrader her også! Og å legge nytt lag med voks... Endret 4. januar 2013 av Klykken- Lenke til kommentar
CFM Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Hei! Jeg er fra Halden!!!!!!!11!1!! Du kall'ærnte meg for trønder! (Eller særping for den saks skyld...) Endret 4. januar 2013 av CFM Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 haha, ops. Kunne sverge på at du var trondhjemsramp! My bad! hehe Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Fysj og fy, her anbefales billister å bruke vaskehall, samt påstår at de kan utføre en polering ved å spyle litt middel på bilen.. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Vaskehall er det jo ingenting i veien med, såfremt du får kontrollere spyleren selv. Altså en såkalt selvvaskehall. Ser han ene kommentatoren på artikkelen har understreket og forklart godt at ingen vaskeautomater kan polere noe som helst. Her er shells "polering": Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Jeg brukte selvvasken i går, ble litt bekymret når jeg så at avfettingen hadde begynt å fryse allerede etter en runde rundt bilen.. Meeeen, den ble iallefall ren etterpå (dog litt ekstra isete..) Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 skeptisk til avfetting som jeg ikke vet hva er.. Pleier å dra på brix og vaske. Litt usikker på skummet der også, men voksen beader fortsatt etter 4 mnd. Trur ikke skummet går alt for hardt på voksen Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Er stort sett avfettingen som dreper LSP hos meg. Skal temmelig sterk bilshampoo til for å kvele LSP, etter min erfaring. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Fikk tatt en vask med såpe og hanske/felgbørste i går, god følelse jeg ikke har hatt på lenge! Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Bestandig godfølelse å vaske en skitten bil ren! Avfetting som er skånsom mot LSP er forøvrig Prickbort (asfalt/tjæreløsende, brukes på tørr bil) og Surfex HD (Trafikkfilm og skitt). Dette kombinert med en god såpe (JIF Bilshampoo, CG Glossworkz etc) burde gjøre susen. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Jeg bruker prickbort og surfex. Føler annen avfetting går hardt utover plastikk og gummi. Bruker iron x og i ny og ne. Jif bilshampo har jeg hatt gode erfaringer med, men har stort sett brukt det til skum. Kjøpte det når de hadde introduksjonstilbud i fjor en gang. Den har ihvertfall god omtale på detailersclub Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Ja, har stortsett gått i JIF både i skumkannon og bøtta. Good shit, med gode rengjøringsegenskaper og glid! Og ikke minst veldig prisvennlig og lett tilgjengelig for oss som ikke bor særlig sentralt (FK-butikkene f.eks.). Iron-X er vel LSP-dreper mener jeg. Er lite som sitter igjen etter en runde med det iallefall. For sterk blanding av Surfex også (1:10 og lavere)... Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Ja, har stortsett gått i JIF både i skumkannon og bøtta. Good shit, med gode rengjøringsegenskaper og glid! Og ikke minst veldig prisvennlig og lett tilgjengelig for oss som ikke bor særlig sentralt (FK-butikkene f.eks.). Iron-X er vel LSP-dreper mener jeg. Er lite som sitter igjen etter en runde med det iallefall. For sterk blanding av Surfex også (1:10 og lavere)... Er helt enig. Har samme erfaringer med Jif. Iron x bruker jeg bare når jeg skal polere og legge på voks etterpå. Etter prickbort og sterk blanding av surfex seff Lenke til kommentar
CFM Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 IronX tar ca. halve vokslaget og Prickbort er det delte meninger om. Surfex 1:20 eller svakere blanding er relativt trygt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå