Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Våtsuger til å ta tekstiler med, og støvsuger til å ta det som ligger i kriker og kroker.

 

Ellers er Chemical Guys Green Clean noe som ofte brukes på interiør. Det er en APC (All purpose cleaner), som altså gjør den allsidig, og den er vannbasert, så den skal ikke skade noe som tåler litt vann. http://www.blankbil....products_id=692

Kan "skures" inn i tekstiler med egnet børste og suges opp igjen av f.eks en våtsuger og vann.

 

Ellers er en lett fuktet microfiberklut kjekk og ha til å ta det groveste støvet på dæsjen og andre lett synlige steder.

Endret av Klykken-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser du har fått svar på DCN, men be han om å bytte vindusvisker først. Koster 100ish kr på Biltema. :)

 

Oh! Lucky bastard! :D

OG, for oss andre sin del, da glemmer du ikke kameraet! Håper på en S&S, også. :p

 

S&S er på vei i skrivende stund :)

post-141082-0-77944300-1350217688_thumb.jpg

 

post-141082-0-77531600-1350217689_thumb.jpg

Endret av CFM
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser du har fått svar på DCN, men be han om å bytte vindusvisker først. Koster 100ish kr på Biltema. :)

 

Oh! Lucky bastard! :D

OG, for oss andre sin del, da glemmer du ikke kameraet! Håper på en S&S, også. :p

 

S&S er på vei i skrivende stund :)

post-141082-0-77944300-1350217688_thumb.jpg

 

post-141082-0-77531600-1350217689_thumb.jpg

 

Jepp! Det skal jeg faktisk gjøre! Har påført på Volvoen for en mnd siden! Forsatt fornøyd, med ingen film på ruten! (Viskerne er nye)

Lenke til kommentar

Har handlet inn en del bilpleie-produkter til V50'n min nå. Hvordan bør disse produktene lagres for vinteren? Er det greit å ha det i utvendig bod med noen plussgrader, eller bør jeg ta det innendørs?

Innendørs, helt klart. Vannbaserte og organiske produkter bør ikke være så nærme 0 grader (eller under). Varmt og godt er helt klart best lagringsmåte! :)

 

Har nettopp kjøpt meg "ny" bil, med en viss eim i. Spesielt kunstskinn rattet var det grei stank i. Har noen tips til fjerning av lukt fra kunstskinn? Vet de skal ozonbehandle hele innsiden før levering, men vil gjerne ha litt ekstra tips dersom dette ikke fjerner alt.

Ikke helt mitt område dette, men du kan jo "erstatte" lukten med en annen? California scents er meget mye brukt som "luftfrisker" i bilen. http://www.blankbil.no/index.php?cPath=121_122

Sett en slik under førersetet f.eks., så får du iallefall en annen lukt som forhåpentligvis overdøver den skinnlukta.

 

Ellers kan det kanskje fungere med skinnrens av noe slag, som f.eks swissvax sitt sett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...