bIsk0p Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Supert! Noen som har vært borti bakskjermen min mens jeg var borte i helgen... Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Noen som har tips til utstyr og midler for å kunne gå skikkelig bananas på interiøret på bil? Hadde vært kos å hatt noe utstyr for å enkelt kunne fjerne støvlaget som dukker opp i mellom vaskerrundene samt noe for å kunne gå grundig til verks i kroker og trange plasser? Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Våtsuger til å ta tekstiler med, og støvsuger til å ta det som ligger i kriker og kroker. Ellers er Chemical Guys Green Clean noe som ofte brukes på interiør. Det er en APC (All purpose cleaner), som altså gjør den allsidig, og den er vannbasert, så den skal ikke skade noe som tåler litt vann. http://www.blankbil....products_id=692 Kan "skures" inn i tekstiler med egnet børste og suges opp igjen av f.eks en våtsuger og vann. Ellers er en lett fuktet microfiberklut kjekk og ha til å ta det groveste støvet på dæsjen og andre lett synlige steder. Endret 26. september 2012 av Klykken- 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Hvor får man kjøpt i film (soting) til siderutene forran på bilen? Er det Ebay man bør gå på, eller finnes det ferdigkuttet her til lands? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Jeg har kjøpt sotefilm fra ebay, har ikke fått prøvd det enda. Men det har virket veldig bra så langt, i pakken følger både kniv og presse (usikker på hva det heter). Men selvsagt, det er ikke noe 3M eller lignende merke. linky Lenke til kommentar
Merko Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Spurt litt rundt.. Ser ut som flere anbefaler at "profesjonelle" legger det på.. Finnes det vanlige verskteder eller noe slikt som gjør den jobben her til lands? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 mange som gjør det her til lands. Bare å søke på de fleste som tilbyr reklame på biler, soter også vinduer. I tillegg har man de som driver kun med det eller andre bil relaterte tjenester. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 (endret) Mange firma som driver med bilglass driver også med solfilm eller soting. Endret 1. oktober 2012 av untouch4ble Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 I går var det faktisk over 3 uker siden sist vask (tror jeg), aldri vært så skitten i mitt eie! Det ble høytrykksvask på 123-stasjonen, egentlig imponert over resultatet. Tok 8-10 min og brukte ikke hanske. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Skal polere en go`bil i morra: Svart Porsche 911 Turbo med rundt 510hk. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Oh! Lucky bastard! OG, for oss andre sin del, da glemmer du ikke kameraet! Håper på en S&S, også. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Det kan jeg vel alltids gjøre... Lenke til kommentar
6ykriss Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Trenger hjelp nå! Tok en poletings runde over en Skoda Octavia 2006 modell samt nanolex på frontruten, nå snakker han om at det er film på ruten nå viskerene går over! Hva er det beste valget med å fjerne det? Takker på forhånd! Lenke til kommentar
CFM Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Ser du har fått svar på DCN, men be han om å bytte vindusvisker først. Koster 100ish kr på Biltema. Oh! Lucky bastard! OG, for oss andre sin del, da glemmer du ikke kameraet! Håper på en S&S, også. S&S er på vei i skrivende stund Endret 14. oktober 2012 av CFM 1 Lenke til kommentar
6ykriss Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Ser du har fått svar på DCN, men be han om å bytte vindusvisker først. Koster 100ish kr på Biltema. Oh! Lucky bastard! OG, for oss andre sin del, da glemmer du ikke kameraet! Håper på en S&S, også. S&S er på vei i skrivende stund Jepp! Det skal jeg faktisk gjøre! Har påført på Volvoen for en mnd siden! Forsatt fornøyd, med ingen film på ruten! (Viskerne er nye) Lenke til kommentar
CFM Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Da vet du i hvertfall om det er det som er problemet. Mye mindre tiltak å bytte et par viskere enn å ta vekk forseglingen Lenke til kommentar
6ykriss Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Da vet du i hvertfall om det er det som er problemet. Mye mindre tiltak å bytte et par viskere enn å ta vekk forseglingen Ja.. Måtte nok polere det bort ja. Da var viskerne 1 år gammel, noe jeg syns han burde skiftet lenge før det! Lenke til kommentar
Niram Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Har handlet inn en del bilpleie-produkter til V50'n min nå. Hvordan bør disse produktene lagres for vinteren? Er det greit å ha det i utvendig bod med noen plussgrader, eller bør jeg ta det innendørs? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Har nettopp kjøpt meg "ny" bil, med en viss eim i. Spesielt kunstskinn rattet var det grei stank i. Har noen tips til fjerning av lukt fra kunstskinn? Vet de skal ozonbehandle hele innsiden før levering, men vil gjerne ha litt ekstra tips dersom dette ikke fjerner alt. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Har handlet inn en del bilpleie-produkter til V50'n min nå. Hvordan bør disse produktene lagres for vinteren? Er det greit å ha det i utvendig bod med noen plussgrader, eller bør jeg ta det innendørs? Innendørs, helt klart. Vannbaserte og organiske produkter bør ikke være så nærme 0 grader (eller under). Varmt og godt er helt klart best lagringsmåte! Har nettopp kjøpt meg "ny" bil, med en viss eim i. Spesielt kunstskinn rattet var det grei stank i. Har noen tips til fjerning av lukt fra kunstskinn? Vet de skal ozonbehandle hele innsiden før levering, men vil gjerne ha litt ekstra tips dersom dette ikke fjerner alt. Ikke helt mitt område dette, men du kan jo "erstatte" lukten med en annen? California scents er meget mye brukt som "luftfrisker" i bilen. http://www.blankbil.no/index.php?cPath=121_122 Sett en slik under førersetet f.eks., så får du iallefall en annen lukt som forhåpentligvis overdøver den skinnlukta. Ellers kan det kanskje fungere med skinnrens av noe slag, som f.eks swissvax sitt sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå