Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

http://vgd.no/forbru...trol-eller-olje

http://ing.dk/debat/9613

http://www.diskusjon...owtopic=1219533

 

De aller fleste sier "tectyl på ny bil", Dinitrol/olje whatever på gammel bil.

 

Vurderingssak dette, vil jeg tro. Er det rust under bilen bør man uansett få det utbedret før man "kapsler det inn" med noe som helst.

 

EDIT:

Blir forøvrig en Flex DA i innbytte for en dodgy Krauss-maskin etter hvert. Krauss-maskinen sliter med å holde turtallet på de laveste hastighetene og går opp og ned som en yoyo, så noe er galt... Uansett, med Flex blir det nok en del bedre korrigeringsevne! :) Det gledes!

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan oppdatere litt her jeg da.

 

Har fått testet ut Swissvax-produkter på bilen nå, og lagt et lag Shield oppå Collinite-laget som var der fra før, Lagt Autobahn på felger og Pneu på gummien. Dette er good shit, altså. Og HIMMELSK lukt! :D

 

Pneu/Autobahn:

r5pIg.jpg

 

Effekten av vann på Shield:

Sj0DC.jpg

 

So far so good! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gifteplaner på gang hos deg, CFM? :D Gratulerer!

 

Tok en personlig tur bort til Scandicshine i Verdal i helgen for å skifte ut Krauss-maskinen som ikke ville jobbe med meg lengre, etter avtale gjort på forhånd.

 

Møtte på ildsjelen som driver sjappa, Ketil Falstad, som egentlig holdt stengt i helgen, men skulle åpne opp likevel.

 

Kan skrive under på at behandlingen som blir gitt per mail og telefon også gies face to face. Makan til god service som man får der borte tror jeg ikke er mulig å oppdrive andre steder altså! Han viste meg rundt i sjappa hvor alle godsakene var linet opp på rekke og rad (måtte virkelig gå i meg selv for ikke å gå bananas og blakke meg helt), og i tillegg viste han meg garasjen han har hvor det tas kundebiler og private kjøretøy, og maskiner linet opp på rekke og rad. Mektig imponert!

 

Stod forøvrig en relativt ny og fet sølvgrå audi A4 Quattro som han hadde gått til innkjøp av klar til korrigering der inne.

 

I tillegg til en Flex DA som jeg fikk til 1000kr mindre enn utsalgspris (i innbytte for Krauss-maskinen), fikk jeg med en ekstra bakplate til 4 3/8" pads (selges for 229kr i nettbutikken), free of charge. :D

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar

Hei!

 

 

Er ute etter nye park og skilt lys til Volvo V50, men er usikker på som er tillat, vil ikke ha noen "bot" :(

 

Men tenker litt på DealExtreme.com. Hvordan er de? Tenker da på at det ikke går fyr i de!!!

Også er jo det dette med E-merket?

 

 

Men hvordan er disse? Å hvor stor sjanse er det for å bli tatt i slike pærer?

 

Park lys: LINK

 

Skilt lys: LINK

 

Kom gjerne med tips! ;) Ikke alt for dyre! :) LED er ikke akkurat den billigste, men det beste! :p

Lenke til kommentar

Jeg har LED i både park, tåke og skiltlysene (samt hele kupeen). Tror ikke det er noen regler for dette da park kun er ment for å vise at det er en bil der (dvs minimumsbelysning, kanskje også maksimum) og skiltlysene er bare til å lyse opp skiltet. Tåke er ikke påkrevd, så her er det vel ganske frie tøyler.

Lenke til kommentar

Lest at det må være E-merket, men er de virkelig så nøye når det gjelder dette? Så lenge de lyser hvit så kan det ikke være noe problem?

 

Hvor kan jeg evt få kjøpt E-merket?

 

Ser på noen andre som lyser hvit! Disse ser ut som kan fungere.

 

Leser litt av brukerne der de skriver de er mer hvit en de andre som jeg linket til.

 

Disse

Endret av 6ykriss
Lenke til kommentar

Vurderer faktisk led parklys jeg og! Må ha noe sterkere. Etter at jeg monterte lysforsterkning og nye 90% pærer på hovedlyktene, så blir parklysene helt latterlig svake, og når da selve frontlyset på bilen er designet slik at 60% av lampen er hovedlys og 40% er parklys, så blir dette veldig tydelig... Må bare finne noen pærer som avgir samme farge som resten av lysene...

Lenke til kommentar

Jeje. Da har jeg solgt min E92 BMW. Den forsvinner på fredag, hvis nå ikke kjøper plutselig forandrer mening. Per nå har jeg lånt meg en 04 mod Passat highline 4m med meget lav km-stand. Er norsk bil og garantert km-stand fra forhandler (som jeg evt kjøper fra). Spørs om jeg faktisk slår til på denne.

 

Er noen sår i lakken i form av noen dype riper, samt noen parkeringsbulker. Ser for meg at dette kan bli noen morsomme prosjekter for min del! :) Bilder og finn-annonse kommer så snart jeg får overtatt den (slik at evt ingen av dere stikker av med den foran nesa mi) :p

 

Bil er nå kjøpt og overtatt av meg: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37124734

:p

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar

Er vel like fint å kjøpe på ebay som noe som helst annet sted uttafor norge. :) bare pass på at de shipper til norge og at selgeren har okay reviews, noe de som oftes har. Er sikkert penger å spare på det.

 

ellers kan jeg jo anbefale shinearama.co.uk har bare hørt gode ord om de. Billig, bra service, utvalg etc.

 

Takker! :D

 

Tenker litt på å få "fake" produkter... Det er ikke spesielt gøy. :)

Lenke til kommentar

Skal ta en vintershine på min nyinnkjøpte Passat idag. En god vask etter kunstens regler etterfulgt av en kjapp runde DA-maskin og S40 rundt bilen, og til slutt et lag Shield eller 476s. Om nå været holder seg noenlunde greit.

 

EDIT:

Vant også en konkurranse Scandicshine hadde på sin FB-side, ser jeg. Scholl Concepts The Rock-voks er på vei! :D

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar

I kveld skal bilen vaskes i DCN stil før den settes inn i garasje frem til lørdag da den skal brukes i bryllupet! :D

 

Planen i dag er skånsom vask etterfulgt med en runde quick detailer på lakk, Polytrol på plastdetaljer, Swissvax Pneu på dekksider, Swissvax Seal Feed på gummilister, CG BareBones i hjulbuer og metalpolish på kromdetaljer. Samt bytte til nye og blanke hjulbolter. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...