CFM Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Før: p400: p1000: p2500: Rubbet med S3 Gold: Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Tenker å gjøre det samme med mine som jeg ved nærmere ettersyn ser at ikke ser så flotte alikevel... Lenke til kommentar
CFM Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Gogo! Tar ikke så lang tid heller så det er verdt det! De bildene over her er av en SAAB 9-5 fra 2004ish... Har akkurat tatt wipedown på resten av den nå og der ser godkjent ut. Heldigvis ikke noe hologram heller! Siste steget ble tatt med 3M Ultrafina SE med tilhørende blå 3M pad og DA maskin. Da er bilen klar for voks. Tenker det blir to lag med Collinite 476s denne gangen her. Endret 16. august 2012 av CFM 2 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Litt slitsom å buffe av 476s om du er litt uheldig å klare å legge litt tykt. og den lukter forjævlig! Så forøvrig råbra ut saaben! Tenker du har en knallfornøyd svigerfar! Lenke til kommentar
CFM Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Det håper jeg han blir, han kommer hjem fra ferie til lørdag så jeg tenkte å overraske han med å ta bilen skikkelig. Sant det med 476! Det gjelder å legge den tyyyyyyynt. Heldigvis er den ikke like ille å burde vekk som 915, den kan være et mareritt... Dessuten varer den lenge og har vannskrekk som fy! Og den er billig i innkjøp og drøy i bruk! Endret 16. august 2012 av CFM Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 (endret) Ja, effekten av 476 er helt fantastisk. La kun et lag for rundt to uker siden, og det ser ut som den har like mye vannskrekk som da den var nylagt enda. Til sammenligning holdt ikke CG Lava mer enn et par dager.. Har hørt mye bra ang 476s, og så langt virker det iallefall topp. Litt tidlig å trekke en konklusjon enda, men. Blir dog å polere over med S40 eller noe i den duren, og legge SV Shield om ikke så alt for lang tid, tror jeg. Jeg og min bror spleiser litt på utstyr, og han har gått til innkjøp av en del SV-produkter nå, og da klør det selvfølgelig noe helt hinsides i fingrene etter å prøve dette! Endret 17. august 2012 av Kongklykken Lenke til kommentar
CFM Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Endelig ferdig med SAABen!!! (Vel, det gjenstår bare å fjerne litt svetting fra voksen...). 476s er veldig grei å buffe av så lenge en ikke lar den haze alt for lenge. Jeg tok først panser, front og frontskjermer. Buffet av like etterpå. Fortsatte med høyre side av bilen og buffet av like etter. Og fortsatt slik rundt bilen. La to lag med 3-4 timer herdig i mellom. 2 Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 (endret) Har så lyst å få lakken finere, har ikke peiling på hva jeg skal gjøre... også har jeg lest så mye forskjellig. Ikke bruk ditt og ikke bruk datt, jeg blir helt forvirret. Der jeg kjøpte bilen ifra hadde polert veldig dårlig, var masse hvite prikker på bilen, og noen hvite streker som rett og slett så ut som maling. Har en svart bil, så det er lettere å se det da. Endret 19. august 2012 av aBaDmAn91 Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 (endret) Denne ripen irriterer veldig! PS: Ripene er fra forrige eier. Endret 19. august 2012 av aBaDmAn91 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Det finnes mange fine guider om hva du trenger. Men før du kan begynne på polering, så må du vaskebilen skikkelig med sterk avfetting og helst høyytrykkspyler. Vaskehanske og bøtte med grit guard er å anbefale. Etterpå må du sjekke overflate for nupper og se om det er nødvendig med clay. Når dette er gjort, så kan du begynne på poleringen. Det blir anbefalt DA til nybegynnere (f.eks biltema/clas sin) som e greit å bruke. Vil også anta at S03 er middelet du søker, men det må du nesten prøve deg fram til (teste på en lite synlig området først. Forstår at dette virker forvirrende, men det er ikke mulig å forklare alt i en post. Sjekk ut detailersclub.no, der finner du mye bra. For produkter, kan du sjekke ut Scandicshine.no eller bilnerden.no Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Clay er et must etter vask og før maskinpolering. Man vil helst ikke dra med seg drit i poleringspaden rundt om på bilen. Gjør bare vondt verre... Når det gjelder poleringsmiddel er det ikke bare scholl sine produkter som duger (som er produsent av rubbingen S03), da det finnes et hav av andre også. Her er det vel smak og behag som gjelder, og lommebok. Men man bør ha en grov type, en medium og muligens en til siste finish (høyglanspolish). Disse finner man ikke på bensinstasjonen! Maskin i første omgang bør være en DA (dual action), som bisk0p sier, da disse er mer tilgivende enn en roterende maskin. Større terskel for feil med en slik en, men har dertil mindre korrigeringsevne.. En DA oscillerer, eller etterligner håndbevegelser, slik at også produkter ment for håndarbeid kan brukes sammen med en slik maskin, og den genererer mindre varme på panelene man polerer. Dype riper, som den du har tatt bilde av ser ut til å være, må gjerne fylles, våtslipes og poleres for å forsvinne helt. Kjenner du den med neglen på fingeren er dette gjerne eneste utvei. Men man kan dempe slikt betraktelig med maskinpolering da.. Detailersclub.no er en fin plass og hente tips og inspirasjon fra! Lenke til kommentar
CFM Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Hvis ripene ikke har gått ned til grunninga så kan man våtslipe de og polere dem opp med maskin (helst roterende) etterpå. Hvis man ikke har gjort noe sånt selv før så ville jeg droppet det. Det er veldig fort gjort å ødelegge pakken helt... Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 (endret) Takk for svar. Jeg må nok gjøre litt mer research. ;p Endret 21. august 2012 av aBaDmAn91 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Da var 18stk omtrent ubrukte 145mm Lake Country-pads i hus. Mange forskjellig cut, så nå kan det bli litt testing til helgen! Kjøpt fra en bruker over hos DCN til ca halv pris! Regner med disse duger bra på DA-maskina. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Begynte på fruens bil, tror dere f*en ikke at det begynte å regne?!?! Lenke til kommentar
6ykriss Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Begynte på fruens bil, tror dere f*en ikke at det begynte å regne?!?! Hehe, sånn kan det gå uten garasje? Eller har dere? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Har garasje, men den er fylt opp med masse junk fra de andre leilighetene. Prøver å folk til å tømme den sånn jeg kan stå der heller Lenke til kommentar
6ykriss Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Har garasje, men den er fylt opp med masse junk fra de andre leilighetene. Prøver å folk til å tømme den sånn jeg kan stå der heller Mer fornuftig det. Ikke bilen står å fryser på vinteren. Hei! Vi har begynt å få et problem med viskerne at de begynner å hoppe på front ruten. Hva skyldes dette av? Vi fikk påført Nanolex Glassforsegling for 3 mnd ca, viskerne ble også kjøpt på den tid. Når jeg gjerne skal tørke av ruten med klut er det akkurat som den setter seg "fast"? Håper på positive svar! Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Så okei, jeg må velge mellom Dinitrol eller Tectylbehandling, hva er "best"? Det er til en Volvo S40 (2002). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå