CFM Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Før Polytrol: Etter Polytrol (tørker det ikke vekk etterpå, men lar det trekke skikkelig inn, blir det skjolder går jeg over en runde til): Pneu på dekksider som holder på å trekke seg inn: Motor (har tatt helligdagen som er på bildet): Lenke til kommentar
gxi Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Oppdaget nå en uke etter en omgang med Turtlewax sin hard wax at det har begynt å komme små hvite prikker på lakken. Vet ikke om det har noe med polering og vask, men er det lakken som såvidt har begynt og forsvinne? Mest sansynlig så er det bare rester av "voksmiddelet", og med "voksmiddelet" mener jeg silikonsuppa som er i Turtlewax sine flasker. Med noen få unntak vil jeg anbefale deg å holde deg unna disse produktene, siden de har svært mange ulemper av denne typen som ofte ødelegger fullstendig. Hvis du vil ha en billig og grei kombinasjon av forbrukergradprodukter som du lett får tak i, så bruk Autoglym sin serie istedet. Man bør vaske bilen i sterk avfetting etter polering, så forsvinner slikt som man har "glemt å tørke av" og evt produkt som har lagt seg i steinsprutskader o.l.. Oljer fra produkt forsvinner også. I tillegg gir det bedre heft for voks/sealer. .. men det må man ikke gjøre hvis man bruker forbrukerprodukter, fordi de legger igjen stoff som er ment for å fylle igjen ujevnheter i lakken. Hvis man vasker med harde produkter etter det så forsvinner disse, og alt man sitter igjen med er det man hadde i utgangspunktet før man startet. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Kan ikke si at det hjalp med avfetting heller gitt? Er fortsatt hvitt grums i steinspruthullene mine. Kan da ikke se ut som en klovn på Saab-treff heller! Endret 9. august 2012 av Wiciwato Lenke til kommentar
6ykriss Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Kan ikke si at det hjalp med avfetting heller gitt? Er fortsatt hvitt grums i steinspruthullene mine. Kan da ikke se ut som en klovn på Saab-treff heller! Har du prøvd noe som rubbing? Jeg hadde tidligere skjolder i lakken etter at avfetting hadde tørket inn i lakken, men rubbing gjorde jobben. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Skal prøve clay imorgen tidlig før jeg reiser på saab-treff. Har aldri vasket bilen så tidlig før (0600!), så det blir en artig opplevelse. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Skal prøve clay imorgen tidlig før jeg reiser på saab-treff. Har aldri vasket bilen så tidlig før (0600!), så det blir en artig opplevelse. En mild clay håper jeg? Husk også å legge biten i varmt vann slik at den blir myk og god og bruk mye smøring. Blir veldig lett "marring" etter clay... Prøv på et lite område først. Kjipt å måtte polere igjen... Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Ble til at jeg bare vasket bilen. Rakk ikke mer. Var derimot storartig på treff på Lista! Herlig og nesten følelsesladet øyeblikk da vi kjørte med mer enn 50 Saaber på rekke og rad forbi det flate kystlandskap på vei ut til Lista fyrtårn. Etter det var turen tilbake til flystripa hvor det var slalåm-løype (eller dragrace slik de to i Saab 900 turbo tolket det). Var spennende! Ikke minst da jeg stoppet for å feste eksosanlegget med strips (!) etter en hard runde og en saab-eier kom bort til meg og sa at det stod en metallsplint ut av høyre bakdekk. Etter litt nøling valgte jeg å dra den sakte ut, og så var det tilbake på veien igjen. Saab. Tar meg friheten til å legge med noen bilder. Var grei fart i denne. Og noen som kikket på bilen min Lenke til kommentar
CFM Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Blir ikke så halvgæli dette her (sort SAAB 9-5 fra rundt '04 så lakken er myyyyyyyyyyyyyyyk): Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Ser temmelig speil ut, ja! Hvilken kombo bruker du på slik lakk da? EDIT: Skriveleif Endret 15. august 2012 av Kongklykken Lenke til kommentar
CFM Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 (endret) S17+ med blå pad og DA maskin tar det aller meste her uten noe særlig press... Det blir spennende å se hvor mye holos og mikroswirls det blir av dette. Gruer meg til finpoleringa........ Endret 15. august 2012 av CFM Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Vaske innsiden av frontruta på poloen til madammen er f*** ikke noe enkel sak for en på 190!! Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Hehe. Hva bruker du til å vaske innsiden av ruta med? Sliter litt med at det blir merker/produktrester av f.eks Jif vindusrens (som er ment til å bruke på hus), og MF ment for vindusvask. Tenkte forøvrig å ta muttern sin X-trail fra 2004 en dag, og når jeg testet litt på den for et par dager siden fikk jeg meg et lite sjokk. Brukte S17 og orange pad fra samme produsent. Mild som få den komboen, etter min mening. Vaskestriper o.l. forsvant greit så det ut som, men når jeg skulle tørke av overflødig polish med MF strøk merkelappen borti lakken og det ble laget noen fine riper. Ble litt forfjamset av dette, da jeg aldri har opplevd at det å lage riper aldri har vært såpass lett. Så.. Vil tro dette er en pekepinn på at lakken er temmelig myk, og at man må trø varsomt?? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Akkurat nå bruker jeg Invisible Glass med disse klutene En til å fjerne middel og en til å pusse etterpå. Ikke helt fornøyd med resultatet, synes det krever litt mer gnikking for å få det helt rett. Virker som det blir litt rester som må jobber mye med for å få bort. Forresten, kan jeg bruke UC på vindu? Ser at det er masse prikker og striper på frontruten på poloen, litt plagsomt. Det er også merke etter bakhviskeren jeg gjerne skulle hatt bort. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Man kan fint bruke poleringsmidler på vindu, men ikke for hånd. Man bør ha maskin og ser de anbefaler at man bruker roterende og ullpad. Dog, man må være forsiktig fordi vinduet KAN eksplodere pga varmgang og vibrasjoner, står det. Tråd ang dette: http://www.detailers...lere-frontrute/ Clay kan også være verdt å prøve. Endret 16. august 2012 av Kongklykken Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Ja, skal se hva jeg får til. Noen som vet hvor jeg finner ull i 96mm pads? Eller generell 96mm pads.. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) http://www.scandicsh...&product_id=220 Denne kan du få i 85mm iallefall 80mm http://www.exint.no/...or-maskin-str-s 125mm: http://bsbildeler.no/?pno=224144 EDIT: Denne er vel ca 100mm http://rbtuning.no/new/index.php?route=product/product&path=59_87&product_id=109 Endret 16. august 2012 av Kongklykken Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Men om det er 96mm eller 100mm spiller ingen rolle på maskin da. Bakplaten på min maskin er 125mm, mens padsene er 140mm og 150mm. Man er tryggere med for store pads, enn pads som passer akkurat pga bakplaten som kan treffe lakken i visse tilfeller. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Joda, men jeg har DA maskin, så forståre vil bety at de går borti hverandre.. 100mm burde nok gå uten problem. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Åja, du har den tohodete fra Clas/biltema? Da er det litt verre med store pads, ja! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå