Proxes Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Ketil hos scandicshine får inn nye UDM snart.. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 En liten kjapp før og etter. Spylt over dagen før på Statoil Amazing Roll Off Chemical Guys Citrus Wash & Gloss DuraGloss #951 AquaWax Før: Etter vask og 1 times kjøring. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Ble bra det! Lite snø der du bor Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Neida, han har bare manipulert vekk all snøen på bildet, Mompen. (Jeg kunne faktisk ikke la være) Så bra ut det, Rs125. Må få tatt en ordentlig kontaktvask snart selv. Får prøve å få disponert en høytrykk med varmtvann (innendørs) en dag snart. Spyler av bilen noen dager i uka, men det blir liksom ikke de helt råe resultatene av sånt. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Naturen har nok manipulert vekk det meste av snøen for flere uker siden. Ligger noen flekker igjen i skogen ellernoe, men jeg trives best på tørt føre. Når jeg vasket igår begynte det å fryse på, og gammelt skum blir som ny snø! Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Første innlegg oppdatert. Mere på vask, motorvask, lakkrens og polering. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Første innlegg oppdatert. Mere på vask, motorvask, lakkrens og polering. Kjempebra! Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Ett spørsmål Rs125: Hvilken A3 har du? modell, motor osv... Ser litt på disse selv for tiden! Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) 1997 Modell Ambition, men med full 2001 facelift i front. Facelift lykter bak. 1.8L uten turbo, 125hk. Se egen topic: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=772817 Endret 15. februar 2008 av Rs125 Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Tøff bil Rs125 Puss puss: *gnikke og gnu* 1: Avfetting på den værste møkka 2: Vente litt 3: Spyle av med høyttrykk 4: Tørk 5: ScratchX 6: Pinnacle Souveran Liquid Wax 7: Pinnacle Crystal Mist Detailing Spray 8: Innvendig rengjøring (støvsuging, banking av stoffmatter, vinyl-serviett-ting ) Oppvarmet vaskehall er elsk, drev på i ca 4 timer i dag Endret 16. februar 2008 av Mompen Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Ble veldig pent det:) Oppvarmet vaskehall er luksus ja! Vi har en ledig på jobben, men den koster 160 000kr pr mnd pluss strøm, så jeg drøyer litt:P Lenke til kommentar
tanngarden Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 har lest igjennom denne tråden nå i håp om å lære meg noe mer med tanke på vask og vedlikehold av bilen,. er absolutt ikke flink til å ta vare på lakken, sikkert noe med at jeg føler ikke at det blir så bra resultat når jeg har voksa den, brukte da biltema produkter, så det er nok fy fy her inne tenker jeg.. legger ved noen bilder av bilen, jeg syns den har blitt matt, dårlig med glans i den nå i forhold til hva det var før, blitt noen riper som jeg lurer på om det går ann å gjøre noe med uten lakkering, samt at det også er kommet piggdekk rust(ihvertfall det jeg har blitt fortalt at det er), finns det noe håp her, for en som har null peiling og hva trenger jeg av utstyr(har ingen ting) trenger ikke koste mer en maks 1500. bor i drammen om det gjør noe lettere med tanke på produkter i butikker. noen som kan hjelpe en stakkar med bilen her? Lenke til kommentar
Proxes Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 De ripene du snakker om må du bruke maskin for å få bort. Hvis du kan kjenne ripen med negelen, må det til med våtsliping og lakkrens. Om ikke, får du de trygt fjernet med en DA-maskin. Er du ny i bilpleie-verdenen altså? Da må du lese denne: http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=33 Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Den guiden er kjempefin, du får kjøpt de fleste produktene på Autogeek.net, har selv handlet en del derfra og de sender kjapt og svarer rask på mail om det er noe spesielt. Bra butikk! Lenke til kommentar
tanngarden Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Den guiden er kjempefin, du får kjøpt de fleste produktene på Autogeek.net, har selv handlet en del derfra og de sender kjapt og svarer rask på mail om det er noe spesielt. Bra butikk! er det noen god norsk butikk da, gjerne nettbutikk? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Den guiden er kjempefin, du får kjøpt de fleste produktene på Autogeek.net, har selv handlet en del derfra og de sender kjapt og svarer rask på mail om det er noe spesielt. Bra butikk! er det noen god norsk butikk da, gjerne nettbutikk? Jegard - klikk på Nettbutikk - Bil \ Båt klikk videre til Meguiars Ellers så har du også Scandicshine.no, veldig bra utvalg! Endret 17. februar 2008 av Mompen Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Av en eller annen grunn får bilen min ekstremt mye kos. dessverre er det snakk om hit-and-run-kos. Her er ripene fra den tredje hit-and-run'en på bilen min. Optimum Compund + Menzerna 91 IP + Menzerna Nano På noen av bildene ser dere lange striper, det er sprukket lakk fra da jeg tok av frontfangeren min. Jeg er ganske fornøyd med resultatet, med tanke på at dette er riper som kan kjennes med negelen, og disse skal være nesten umulige å fjerne. Tross dette, ble ripene så og si usynelige. Legg også merke til økt glans. Endret 17. februar 2008 av Rs125 Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Ble jo ganske så bra det rs125 Åssen maskin brukte du? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Flott resultat gitt! Bruker alltid å parkere langt unna andre biler selv Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Når jeg ankommer en parkeringsplass, prøver jeg å finne den fineste bilen å parkere ved siden av. Hvis jeg ikke finner den, parkerer jeg laaangt borte:P Dette er polermaskinen jeg brukte: http://www.metabo.no Forhandlere: Tools, OBS Bygg, Proffpartner Metabo PE12-175 Opptatt Effekt: 1200W Turtallsområde: 700-2200RPM Vekt: 2.6KG Pris: 2990 eks. MVA Brukte ganske grov pad. Gul Lake Country CSS Pad til Compund og Intensive Polish. Mens jeg brukte Svart finnishing pad til Menzerna Nano. Endret 17. februar 2008 av Rs125 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå