Lovegame Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Hei igjen, takker for svar! Frister jo selvfølgelig med maskin, kjedelig å gnukke og gni for hand.. Kanskje jeg poster noen før og etter bilder når jeg har kommet meg i gang. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Hva må man gjøre for å få en "rosa" bil til å bli rød igjen ? Bruttern har en bil som han har rubbet og polert så den har blitt rød, men går kort tid så falmer lakken igjen Lenke til kommentar
CFM Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 (endret) Det samme som bilen rett under her. Bare husk å sjekke nøye med wipedown etterpå, for oljene fra rubbinga og polishen "skjuler" oksydert lakk veldig bra frem til neste vask med avfetting... Ett bilde sier mere enn 1000 ord? . FY! Maskinen og flaska med rubbing ligger rett på lakken........ Klarte ikke dy meg Men det ser meget bra ut! Endret 18. juli 2012 av CFM Lenke til kommentar
CFM Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 (endret) Er det noe "hvermannsen" kan gjøre, tror du? Og kan man polere opp med en DA (fra Krauss i mitt tilfelle), eller bør man ha roterende? Man bør helst ha roterende ja. Det avhenger av lakken, men sannsynligvis vil det ta sin tid å korrigere det bort med DA maskin... Jeg bruker som regel Scholl S3 Gold på gul pad med roterende når jeg fjerner spor fra p2500 papir. Hender jeg må kjøre over et par, tre, fire ganger for at det skal bli bra. Ullpad kan også være greit hvis det er mye sliping, da går det mye fortere, men man må kjøre over en gang med S3G fordet før finpoleringa med DA. Edit* Tok en kjapp ONR vask, er jo tross alt Allsang med liv i byen i kveld Endret 18. juli 2012 av CFM Lenke til kommentar
daruu Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) FY! Maskinen og flaska med rubbing ligger rett på lakken........ Klarte ikke dy meg Men det ser meget bra ut! For å si det sånn, så spiller det ikke så mye rolle med den bilen Er bulker, riper ned til metallet osv all over den, jeg tok det på bildet, så lot jeg brodern ta resten selv iogmed at det er hans bil. Resultatet ble ihvertfall mye bedre enn utgangspunktet, hehe. Skulle bare få igjen litt farge så Meguiar's sin microfiber cutting disc + #105 tok MYE mere enn det jeg har brukt før ihvertfall, selv kun med DA maskin. Har du noe erfaring med Mercedes lakk CFM? Støtte på en som hadde så hard lakk at man ikke så forskjell engang etter diverse hastigheter og pads (riktignok før jeg fikk heavy cutting greiene) Endret 20. juli 2012 av daruu Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 (endret) Har lest noen Show & Shine-tråder fra en bruker kalt ØHN på Detailersclub.no, og noen av de har kjeramisk lakk som altså krever litt innsats (eksempel: http://www.detailers...di-oehn-detail/ ).. Åpne panseret og se på fargekoden. Inneholder den en bokstav C i starten? Isåfall er det keramisk lakk. EDIT: En av de første bilene ØHN har tatt med C i fargekoden: http://www.detailers...ml-oehn-detail/ Vil tro det kan bli mye arbeid å drive ripefjerning med kun en DA-maskin, men litt demping burde være mulig. Endret 20. juli 2012 av Kongklykken Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Tok en motorvask i dag. Først avfetting, lot det stå i 2-3 min. Spylte av, også vask med hanske, også spyling. Lot motoren stå på mens jeg vasket resten av bilen. Ble ganske fort gjort, så blir litt mer nøye vask neste gang når jeg er litt mer varm i trøyen. På undersiden av panseret ble det ikke helt bra, heller ikke litt lengre nedi motoren. Tok også å tok gummifornøyer på fronten; Før Under Etter Ellers ganske grundig innvendig vask, med støvsuging, vask av vinduer på begge sider, dashbord. 1 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Varmeskjold og underside av pansret er det mye drit som samler seg! Funket med sterk avfetting for min del. Skal teste med skumkanon når det kommer i hus i tillegg. Ellers ser det jo flott ut! Hva brukte du på grillen? Endret 23. juli 2012 av Kongklykken Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Ja, det blir en litt grundigere blanding neste gang, er litt varmere i trøya nå.. Må bare få brukt opp avfettingen som er i trykkkannen, så får jeg fylt på med pickbort. Var også litt sol bak skyene, så turte ikke å la det stå så lenge. Tar nok av varmeskjoldet neste gang og for å ta dette for seg selv.. Fremdeles Autoglym sin plastik og gummifornyer Vurdere å ta dette på alle dekslene på panseret når jeg får vasket skikkelig. Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Det gjør seg virkelig med litt plast og gummi fornyer Du har sikkert hørt det før, men Autoglym flaska kan du slenge i søppelbøtta om du tester Polytrol Det gjorde i jeg allefall, uten å nøle... Tester for øyeblikket gtechniq sin trim restorer. Den holder overraskende bra, og det bør den gjøre for den blodprisen.. det positive er at man slipper å maskere slik som du bør gjøre med Polytrol. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Jepp, flasken jeg har nå er noe jeg kjøpte på impuls en gang, skal bruke opp flasken før jeg kjøpe noe nytt Maskering av grillen var noe dritt!! Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 (endret) Jau, polytrol er helt rått på plast. Må IKKE brukes på gummi av noe slag, da.. Har forøvrig sett virkningen av voksen jeg kjøpte til 899 (Chemical Guys Lava) nå etter litt over ei uke. Vannet ligger omtrent HELT flatt på kjerringa sin bil, og virkningen er omtrent helt borte. Prøvde også samme voks på halve bakfangeren på min bil, og tendensene er den samme der. :nei2: Det positive er at den gir ganske god dybde, glød og "wetlook" i det den har blitt lagt, også lukter den sukkersøtt.. Men definitivt ikke verdt pengene her til lands. Godt mulig den fungerer bedre i solfylte strøk... EDIT: La inn bestilling på litt billigvoks istedet (Collinite 476S), samt litt clay (BH Medium) og ONR til bruk som lube hos bilnerden.no. Bruttern har valgt å bistå med litt utstyr også, så han har tatt turen inn hos Swisswax og shoppet skinnbehandlingspakke, Shield, Pneu, autobahn og div koster og microfiber. Han skal riktignok bruke mitt utstyr når han føler for det også, men det ser jeg ikke på som noe problem. Kan være greit å være to på en bil noen ganger, vil jeg tro. Endret 24. juli 2012 av Kongklykken Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Forslag til rens av seter? Vanlig stoff, ganske lys i fargen. Jeg prøvde meg på Turtle Wax Extreme Nano-Tech og kan ikke si at jeg ble akkurat imponert.. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Gry hos detailersclub gjorde en rens på stoffseter her om dagen. Sjekk ut bilpleieloggen hennes for tips: http://www.detailers...260#entry286694 Du bør også ha en våtstøvsuger til dette formålet. EDIT: Etter litt rask lesing ser det ut som om Chemical Guys Green Clean er tingen. Enda et GODT eksempel: http://www.detailersclub.no/forum/topic/10825-hvem-hadde-trodd-at-denne-kunne-bli-ren/ Endret 25. juli 2012 av Kongklykken Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Ja... ser at våtstøvsuger er anbefalt, men ser ikke for meg at dette er aktuelt på dette tidspunktet. Får prøve en gang til med turtlen. Mulig det bare var jeg som var utålmodig.. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Er vanskelig å "trekke driten" opp fra setet uten at noe suger det opp, ser jeg for meg. Men det kan iallefall ikke bli noe verre enn det var likevel. Våtstøvsuger trenger ikke være så dyrt heller. Mange bruker denne: http://www.tretti.no/husholdningsapparater/stovsugere/grovstovsugere/nilfisk-alto-multi-20?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=grovstovsugere&utm_term=multi-20 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Hadde håpet at vanlig støvsuger skulle være godt nok.. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Den vil vel takke for seg temmelig raskt om det blandes vann i litt mengde i elektronikken. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Den Turtlen skal brukes støvsuger på Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Oh snap! Kan få sjokk av mindre, tror jeg! Ta halve sitteputen grundig og se om du ser noen forskjell mot den andre halvdelen som blir igjen, da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå