bIsk0p Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Vasket bilen min i går, ser godt forskjell på hvor jeg hadde brukt gummifornyeren.. Holdt på til halv to på natten; Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Pent Hva er forskjellen på bilshamp og "voksshampo"? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 voksshampoo vil jeg tro at er noe du burde holde deg unna. Produkter som gjør mer enn en ting, gjør som regel ingen av de skikkelig Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Er flere shampoer som inneholder carnauba(voks) som fungerer gullegodt. Men det erstatter absolutt ikke voks selv om det er en god såpe Anbefaler Dodo Juice Sour Power, noe av det diggeste jeg har vaska bilen med! http://www.blankbil.no/ds_product_info.php?products_id=550 Men typisk voksshampo på shell/statoil tipper jeg er av litt annen kvalitet. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Aldri vært borti noe sånt. Men fatter'n brukte noe han kalte "diamant-polering" eller lignende. Kostet visst 12-1500kr flaska her i Norge, men han hadde fått det billig i utlandet. Vann skulle da bare prelle av. Noen som har vært borti dette? Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Bruker Biltema voksshampoo jeg. Funker til å få bilen ren, men jeg tror ikke det er det beste med tanke på lakken. Ser at jeg begynner å få endel vaskeriper igjen... Blir nok en ny runde med polish og sealing til høsten igjen... Når det gjelder dekkvask så funker turtle wax nano absolutt IKKE! En tur i butikken så har dekkene sugd til seg alt veistøvet og blitt knall oransje... Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Jeg har dårlig erfaring med voksshampo, iallefall den turtle greia som du tar på svamp/vaskehanske en dæsj av gangen, den kapsler inne driten mer enn å gjøre rent... Holder meg til skikkelige produkter fra nå av Noen som har tips til hvordan få av superlim fra lakken forresten? Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 3M Adhesive Remover fungerte VELDIG bra når jeg fjernet rester etter lim. Bør fungere på superlim også vil jeg tro. Mulig at sitrus rens virker også. Ingen av delene skal skade lakk, men voks etc tar nok kvelden etter noe sånnt. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 får teste, bakluka trenger muligens et lag med ny lakk uansett, må få bort bakruteviskeren, for ruster rundt gjennomføringa til den :S Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Er enig med Adversary ang 3m-produktene. Fås kjøpt hos din lokale fargehandel. Tok jomfruturen med Krauss-maskinen på kjerringa sin bil i helgen. Et 50/50-bilde som viser resultatet: Tok selvfølgelig hele bilen og ikke bare halvparten av bakluka. Men har ikke mange ferdigbilder, dessverre, ettersom kamerabruk ikke ble særlig prioritert. LITT gira der jeg holdt på.. Brukte 12-13 timer fordelt på to dager på hele bilen. Slik ble det ferdige resultatet: Må gå over plasten en tur til med polytrol, da denne trakk seg inn og ble litt ujevn. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 (endret) Krauss 900W DA (den roterer veldig lite, merkelig nok), og Scholl S17+ på gul og lilla pute fra scholl. Prøvde noen steder med orange pute og S40, men ble ikke noe blankere av den grunn. Som LSP ble det testet med CG Lava. Virket veldig syntetisk og flytende, så er litt spent på resultatet etter en stund. Og ikke minst beading! Bilen det ble testet på er veldig sliten i lakken, så resultatet ble ikke helt optimalt. Men med den korte tiden jeg hadde til testing så er jeg fornøyd. EDIT: Til vask ble det brukt en mitt som mildt sagt var noe møkk, og såpe som heller ikke var noe særlig. Som avfetting ble Surfex HD og Iron X brukt. Sistnevnte skulle forøvrig lukte kirsebær, men jizez christ for en kumøkk-lukt det var! Menmen, det gjorde susen! EDIT2: Må skaffe meg litt hvassere polish og litt flere puter snart også. Tenker å kjøpe Scholl S03 gold og S30+, samt litt forskjellige puter. Litt usikker på hvilke, men det finner jeg ut av. Endret 16. juli 2012 av Kongklykken Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Flott, skrev et lengre innlegg. Ble distrahert og klarte å trykke det bort etterpå... Jeg har prøvd med Ultimate Compound og oransje sonax pads og DA-maskin fra clas. Tror det har blitt litt bedre, men blir ikke helt fornøyd. Må kanskje litt sterkere til verks. Heldigvis ser bilen min blank og fin ut, må gå i dybden for å se swrilsene. Steinsprut er det dessverre mye av på panseret Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 (endret) Jau, det er det samme på kjerringa sin bil. Fikk tatt det meste på overflaten, men RDS, litt medium vaskestriper og steinsprut må ha sterkere lut. Sistnevnte kan vel kun fikses med lakkfylling etterfulgt av slip. Tror uansett at de mest tydelige vaskestripene kan tas med grovere polish. Som f.eks Scholl S03G. Men det er kun en teori. Endret 16. juli 2012 av Kongklykken Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Ja, ser for meg at S03 må til. Lurer på om det kanskje blir neste års prosjekt, kun polere og vokse hele bilen. Har gått en del penger til bilpleie allerede. Blir nok prioritering på felg og fjærer nå Tror faktisk jeg har bikket 5000,- så langt inkl DA-maskin, trykkkanne (avfetting-spray).. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Hehe, jeg også. Første bestillingen min på utstyr som er litt annet enn det man får kjøpt på "den lokale bensern" ble nærmere 5800kr, så... Men i ettertid er det jo kun innkjøp av pads og en og annen refill av polish og avfetting som må til. I allefall om man ikke vil teste noe nytt.. Dyr hobby! Men moro når resultatet er synlig. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Jepp, aboslutt morro. Og som du sier, det er i oppstartsfasen at det koster. Tar man vare på kluter og pads, så er det kun middel som må fylles på. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Jau, det er det jeg håper på. Får ta det litt stegvis med innkjøp, tror jeg. Kjøper man VIP-medlemskap hos detailersclub.no får man også litt rabatter på de forskjellige nettsidene som er medlemmer. Kan være lønnsomt om man storhandler. Ser jeg hadde spart en 600kr på et slikt medlemskap på siste innkjøp. Men, men. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Hvilke sider er det man får rabatter hos? Jeg er allerede medlem hos VACN, så får rabatter litt rundt om kring allerede. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 (endret) De som er listet opp i forumet deres her: http://www.detailersclub.no/forum/forum/50-samarbeidspartnere/ Hvilke prosentsatser det er husker jeg ikke, men rundt 10% vil jeg tro det ligger på hos de fleste. Rabattene gjelder kun på bilpleieprodukter også, mener jeg. EDIT: Mer info: http://www.detailersclub.no/forum/topic/5392-rabattavtaler-for-vip-medlemmer/ Endret 16. juli 2012 av Kongklykken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå