Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Maskin bestilt! Og en del andre varer. :p

 

Krauss 900w PRO ocillerende maskin

Bilt-Hamber Surfex HD

Carpro Iron-X 1L

Bilpleiepakke 1 (bøtte med gritguard MFs og vaskehanske)

Scholl Concepts S17+ 1kg

Hex-logic hvit polerings pute 140mm

Hex-logic gul rubbing pute 140mm

Hex-logic grønn polerings pute 140mm

Chemical Guys Lava voks 243ml

Kwazar Mercury Pro + Double-Action Spray Bottles 3-pakk

Scholl Concepts S40 1kg

Rain-X 200 ml

 

Dette burde vel holde til litt testing og feiling på kjerringa sin slitne 92' Audi? :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

15% avslag på bilnerden.no denne uken.. Ble en liten ordre..

 

1 x Prickbort MAC 124 5 liter (PB-5l)

2 x Eurow All-purpose Microfiber (EUR-MTT16)

1 x Stoner Invisible Glass Rain Repellent (SIG-RR)

2 x Eurow Microfiber Påføringspute (EUR-WAXPMF)

1 x Collinite Super Double Coat Wax (COL476s256) Størrelse 256 ml

2 x Uber Hi Tech Glass Microfiber Towel (U-HTGM)

1 x Lexol Premium Protectant Quick Wipes (LX-PPQW)

1 x Lexol Premium Protectant (LXPPI) Størrelse 295 ml

 

 

Vasket også bilen på mandag, fikk tid til litt ekstra kos, så jeg frisket opp dekkene litt.

 

post-91749-0-23400500-1341999334_thumb.jpg

 

post-91749-0-33610800-1341999335_thumb.jpg

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Jau, du har et poeng. :p Gleder meg til å ta første prøvetur med maskina jeg, da. Spørs om kjerringa blir like happy om jeg er så heldig at jeg f*cker det til, men slik jeg har forstått det skal det være godt gjort med en DA-maskin. :p Har iallefall omtrent lest meg ihjel på fremgangsmåter, så får håpe teori og praksis stemmer.

Lenke til kommentar

Noen tips til Pads til en oscillerende maskin? Kommer først og fremt til å prøve Meguiars UC.

De jeg bestilte skal være veldig anvendelige utifra det jeg har lest. Er Chemical Guys som er produsenten av de. De hadde forøvrig ingen igjen på lager der jeg bestilte (scandicshine.no), så de sendte en sms til meg og spurte om det var greit at de byttet de ut til tilsvarende fra Scholl, uten at jeg måtte betale noe mer. Det var selvsagt greit. Begge merkene der skal være gode i bruk, i følge det jeg har lest. Har dessverre ikke fått anledning til å prøve noe av delene enda.

 

Husk at de skal være litt større enn bakplaten. På min maskin er bakplaten 125mm (5") stor og padsene jeg opprinnelig bestilte var 140mm (5,6"). De jeg fikk tilsendt fra Scholl var 150mm (6").

 

 

Jeg er veldig fornøyd med Pneu matt. Holder lenge og dekkene ser nyere enn nye ut! Dessuten er den drøy i bruk og prisen er heller ikke så værst.

Har lest såpass. :p Skal se om jeg får bestilt litt forskjellig fra SV når pengene strekker til. Bl.a. pneu og autobahn. Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar

Hei.

 

Fått låne bilen til fatter'n de neste ukene da han er borte og må nesten spandere noen kroner på å vaske bilen da han er mer glad i den enn meg. Er snakk om en Volvo V50 2012 til de som lurte.

 

Ser at å bare spyle over med hageslangen ikke tar siste laget med sølevann/gjørme etter at jeg kjørte til en bonde i går så jeg lurer på hva jeg burde bruke til bare sånn "generell bilvaks".

Tenkte også jeg skulle investere i noe felgrens, ser dette kan være praktisk.

 

Tips?

Lenke til kommentar

Tror du er på feil plass hvis du ligger på svamp med shampoo-nivået.. :p Jeg kjøpte en tilvarende denne pakken når jeg var hos mine foreldre. Veldig grei start med det med basic du trenger for å få en god bilvask. Skal du bruke statoil-svamp burde du kjøre to runder med avfetting og skikkelig høyttrykkspyling før du begynner på vask.

Lenke til kommentar

En med varmt vann og såpe. En med varmt vann som du skyller av skitten fra vaskevotten i.

 

Metoden er beskrevet i førsteposten.

 

Fins også masse videoer på youtube som beskriver metoden.

 

http://www.youtube.com/watch?v=xobp-uptqtA

 

Cluet er å fjerne skitten og holde den unna - istedet for å ta med seg skitten såpevann bort på bilen hver gang man er nedi bøtta slik det blir om man bare bruker en bøtte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...