6ykriss Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 å den begynte å tørke Du tørker den ikke etter vask altså!? Joa, bilen tørkes alltid etter vask, men her var det vell prickborten som hadde begynt å tørke inn i lakken. Fikk det bort med Lakkrens og Polering! Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Fikk det bort med Lakkrens og Polering! Lenke til kommentar
CFM Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Da har jeg kjøpt inn litt mer stæsj til samlingen...: - Krauss 900W DA maskin - 470ml Swissvax Pneu - Swissvax Pneu påføringskost - Trakt til å skru på sprayflaske for ikke å søle når jeg heller fra 5L dunker - Chemical Guys Green Clean - Chemical Guys Miracle Dryer (alltid kjekt å ha flere tørkehåndklær) - Scholl CF02 kontrollspray - Scholl gul rubbingpute - Scholl ullpute Og 180 applikatorpads til 1kr stykk inkludert frakt fra Kina. Endret 23. april 2012 av CFM Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Noen tips til skinnpleie? Har brukt Meguiars et par år uten at jeg er misfornøyd, kun at det lukter litt grelt. Tenkte kanskje å prøve noe annet? Setene er forøvrig i 97% stand så det er kun for å gi skinnet litt fuktighet osv. Setene mine sitter i en saab 9-3. Random bilde fra finn.no: Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Denne er knallgod: http://www.chemicalguys.com/Leather_Cleaner_And_Conditioner_Combo_Deal_p/spi_109_16.htm Chemicalguys Leather Cleaner & Conditioner Combo Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 (endret) Har nå kjøpt 3 ulike pads fra Meguiars: Noen som kan forklare meg hva jeg skal bruke hvor? Den rød/brune, som er den hardeste regner jeg med brukes til å fjerne riper og diverse. Den Gule en mellomting og den svarte som finish før voks. Problemet er vel at ifølge Autogeek som jeg kjøpte dem av, så er den svarte til voks!? Ser dessverre nå at den rød/brune kun kan brukes sammen med roterende maskin, og ikke DA-maskin. Har jeg gått på en smell her eller? Hva skulle jeg kjøpt? EDIT: Kanskje jeg allikevel har gjort et godt kjøp. Den gule kan vel brukes til grovpolering og den svarte til finish før voks. Men kanskje jeg skulle hatt noe før den gule eller mellom den gule og den svarte? Ble rotete dette, men dere skjønner hva jeg mener Endret 27. april 2012 av MBarne Lenke til kommentar
6ykriss Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Hei. Fikk min Nanolex glass forsegling! Finnes det en guide på hvordan dette skal føres på? Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Noen som har peiling på om jeg kan bruke CarPro Iron X når jeg vasker motoren? Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Ingen vits å bruke den i motoren, den er for å løse opp metallpartikler som setter seg i lakken som fra piggstøv og bremsestøv osv. Bruk prickbort, evt vanlig avfetting og såpe i motorrommet Fin på billakk før polering og på felger om ingenting annet fungerer. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 I see Kommer ihvertfall til å bruke den på lakken før jeg clayer! Hva med de padsa jeg skrev om? Bør jeg kjøpe Uber pads fra Bilnerden, eller kan jeg bruke de jeg har? Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Hei. Fikk min Nanolex glass forsegling! Finnes det en guide på hvordan dette skal føres på? Se fra 5:00 Renser vinduet med barberblad Lenke til kommentar
CFM Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Har nå kjøpt 3 ulike pads fra Meguiars: Noen som kan forklare meg hva jeg skal bruke hvor? Den rød/brune, som er den hardeste regner jeg med brukes til å fjerne riper og diverse. Den Gule en mellomting og den svarte som finish før voks. Problemet er vel at ifølge Autogeek som jeg kjøpte dem av, så er den svarte til voks!? Ser dessverre nå at den rød/brune kun kan brukes sammen med roterende maskin, og ikke DA-maskin. Har jeg gått på en smell her eller? Hva skulle jeg kjøpt? EDIT: Kanskje jeg allikevel har gjort et godt kjøp. Den gule kan vel brukes til grovpolering og den svarte til finish før voks. Men kanskje jeg skulle hatt noe før den gule eller mellom den gule og den svarte? Ble rotete dette, men dere skjønner hva jeg mener Svart brukes til å legge flytende voks/lakkforsegling. Da går det mye fortere og man får spredt det enkelt og tynt. Den kan også brukes til finpolering hvis man har myk lakk. Gul brukes til finpoleringa og burgunder er en cutting pad som brukes til grovkorrigering. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 (endret) Jeg har en svart bil (05-mod) med litt for mange småriper. De synes ekstremt godt i sterk sol sånn som i dag, så nå er det vel på tide å få gjort noe med det. Ripene er av typen "langs hele siden", men ikke akkurat dype. I rett lys/vinkel er de veldig synlige. Hva kan en amatør som meg gjøre for å få "reparert" dette? Har dere noen tips til produkter/fremgangsmåter som fungerer bra? Har lest mye om såkalt "rubbing", men er ikke sikker på hvordan man gjør dette, eller om det i det hele tatt er så veldig smart. Har lest om div bilpleiefirmaer som tilbyr såkalte lakkforseglinger til noen tusenlapper. Ser litt fristende ut, men er samtidig en del penger for meg. Tips mottas med takk! Endret 28. april 2012 av NiRaM Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Denne er knallgod: http://www.chemicalg.../spi_109_16.htm Chemicalguys Leather Cleaner & Conditioner Combo Hmm, så ikke dumt ut. Og da er det bestillt Gleder meg allerede Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 (endret) Jeg har en svart bil (05-mod) med litt for mange småriper. De synes ekstremt godt i sterk sol sånn som i dag, så nå er det vel på tide å få gjort noe med det. Ripene er av typen "langs hele siden", men ikke akkurat dype. I rett lys/vinkel er de veldig synlige. Hva kan en amatør som meg gjøre for å få "reparert" dette? Har dere noen tips til produkter/fremgangsmåter som fungerer bra? Har lest mye om såkalt "rubbing", men er ikke sikker på hvordan man gjør dette, eller om det i det hele tatt er så veldig smart. Har lest om div bilpleiefirmaer som tilbyr såkalte lakkforseglinger til noen tusenlapper. Ser litt fristende ut, men er samtidig en del penger for meg. Tips mottas med takk! Du kan prøve å gå over med f.eks Megiuars SwirlX eller Ultimate Compound, hvis du ikke har maskin fungerer det med håndkraft og slike små pads, men en roterende maskin gjør det hele mye enklere. Veldig fornøyd med begge produkter på mine biler iallefall, SwirlX er litt mildere så ville prøvd den først. Endret 29. april 2012 av Actibus Lenke til kommentar
Niram Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Ok, takk for tipset! Er dette midler jeg kan påføre med en mikrofiberklut? Har ikke maskin.. Skal jeg gni disse inn over alle riper etter avfetting og vask, for så å bruke vanlig polering til slutt? Må ha det litt inn med teskje, er ganske fersk på dette.. Og hva er forskjellen på Meguiar scratch x og swirl x? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 De fleste bensinstasjoner selger sånne gule applikatorpads i tre eller fire-pakning. De fungerer veldig bra til slikt. Poler med padsene og tørk vekk med mikrofiber. Scratch X, Swirl X eller Ultimate Compound skal forresten IKKE brukes med roterende maskin da de er laget for håndkraft eller DA maskin. De inneholder ikke smøreoljer for å holde polishen flytende selv om det blir varmgang med en roterende og egenskapene vil ikke holde seg. Man kan og vil mest sannsynlig risikere å få en bil full av hologrammer og kjørespor med roterende... Lenke til kommentar
Blabla1 Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 (endret) slett Endret 29. april 2012 av Zonked223 Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Helt vannvittig hvor bra resultatet ble med Meguiars Ultimate Compund! Etter Durgloss forsegling og DoDoJuice voks, så ble jo lakken som ny! Helt imponerende... Tok bare et ikke så veldig bra bilde for å vise resultatet... Lakkeringsverkstedet dreit seg ut under lakkering av forskjerm, så der er fargene litt forskjellige! Men med nyrestaurerte stålfelger, så ble resultatet faktisk riktig så bra! Lenke til kommentar
CFM Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Herlig! Ble kjempe det der! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå