Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk bestilt meg Nanolex Rute forsegling, så da lurer jeg hvordan dette påføres? Jeg må rense ruten helt. Hva bør jeg da rense den med? Børe jeg har noe polering før forsegling? Jeg har AutoGlym sin glass polish om den kan være til hjelp?

En SLIK

En annen ting. Kan jeg også bruke AutoGlym sin Glass polish til lykter? :green:

Ingen som har noe svar? :eek:

Lenke til kommentar

Fikk bestilt meg Nanolex Rute forsegling, så da lurer jeg hvordan dette påføres? Jeg må rense ruten helt. Hva bør jeg da rense den med? Børe jeg har noe polering før forsegling? Jeg har AutoGlym sin glass polish om den kan være til hjelp?

En SLIK

En annen ting. Kan jeg også bruke AutoGlym sin Glass polish til lykter? :green:

Ingen som har noe svar? :eek:

Jeg mener du kan polere over med maskin. Er bare for den mekaniske rense effekten, da så ikke prøv å fjern noe riper i glasset. (Dvs presse på med høyt turtall!) da blir det ripefritt i form av ny frontrute for å si det sånn...

Vær sikker på å få fjerna alle oljer etter poleringa. Så kjør på med 1:3 surfex etterfulgt av HT og kansje vaske over med vanlig glassrens til slutt?

Du kan bruke lakkrens for hånd også, men det kan være TUNGT.

Endret av Adversary
Lenke til kommentar

Helst rens ruten først med et eller annet rense/poleringsmiddel slik at du får best mulig heft. Hvis ikke så bruk avfetting og vask ruta skikkelig og la den tørke før påføring. :)

Da satser jeg på glass polish fra AutoGlym.

Da blir det slik: Polish--> Nanolex

Endret av 6ykriss
Lenke til kommentar

Hei. :)

Fikk vasket bilen til min bestefar. Vasket bilen med følgende Prickbort og meguiars gold class.

Men når jeg var ferdig med vasken, å den begynte å tørke kom det opp noen synlige spor. 'akkurat som fett som hadde rent nedover. Kan tenkte meg dette kommer fra Prickborten, hvordan fjernes dette?

Takker på forhånd! :)

post-261505-0-44591600-1335030916_thumb.jpg

post-261505-0-85785800-1335030927_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hvis fugledritt etser seg inn i lakken ( Stor hvit flekk på taket mitt ), er det da permanent, eller vil polishen ta det?

Har forresten smurt inn hele bilen med Polytrol... Dæven for en effekt! Men jeg måtte smøre tykt lag uten å tørke av enkelte steder for å få sortfargen til å holde. ;)

Lenke til kommentar

Polish eller rubbing vil ta det hvis det ikke har ligget alt for lenge (da snakker vi måneder på ubeskyttet lakk). Det er noe ordentlig svineri i alle fall.

Polytrol er knall, men er det ille så må du gå over flere ganger som du skriver. Det er mange ganger man ikke får mettet plasten med det første eller andre eller tredje strøket...

Hei. :)

Fikk vasket bilen til min bestefar. Vasket bilen med følgende Prickbort og meguiars gold class.

Men når jeg var ferdig med vasken, å den begynte å tørke kom det opp noen synlige spor. 'akkurat som fett som hadde rent nedover. Kan tenkte meg dette kommer fra Prickborten, hvordan fjernes dette?

Takker på forhånd! :)

Det gikk ikke vekk etter håndvask eller litt gnikking heller? Det er uansett veldig viktig å spyle nøye og lenge slik at man får vekk alt, eller i hvertfall så mye som mulig av avfetting og såpe. Særlig inne i kriker og kroker som kan renne ned på lakken etter man er ferdig med å tørke bilen.

Det går uansett lett vekk med en mild polish vil jeg tro. :)

Lenke til kommentar

Et lite oppfølgning spørsmål:

Jeg har nå kjøpt alt jeg trenger for å vaske, polere og vokse bilen, og var da bestemt på å påføre voksen for hånd etter tips fra dere her inne. Etter å ha sett en del videoer på YouTube er jeg mer usikker, Flere profesjonelle velger å påføre voksen med DA-maskinen og deretter går noen raskt over med Quik Detailer. Noen tanker om dette?

EDIT: Et lite klipp der de gjør nettopp dette, se fra 2:51:

Endret av MBarne
Lenke til kommentar

Kan ikke tro at det vil gå fortere, eller på noen som helst annen måte være bedre å legge på med DA. Er i allfall ikke standard å legge voks med maskin..

Keep it simple og legg med hånd, så kan du heller avansere med maskin etterhvert om du føler det blir nødvendig. :)

Lenke til kommentar

Når du legger voksen har det ingenting å si om du legger i linjer eller i sirkler.

Men til opplysning: Får du dritt på padden når du vokser så vises sirkulære riper mye bedre.

ok, takk for lynraske svar mitt på natta :D

Ser at de tar en teip over panseret i nesten hver video. Er dette bare for videoens skyld, eller bør dette gjøres for å ta et mindre området om gangen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...