Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må bare skryte av den sykt flotte fargen på Volvoen! Fatter ikke hvorfor folk velger sort og grått på nye biler når farger som dette finnes! :thumbup:

Takker for det! :)

Rett og slett sant det du sier. Har sett mange V50 i grått/Sølv, fargen ser ikke ut, pluss bilen ser mye billigere ut. Rett og slett ut som billig bil. Valget stod vell mellom denne og en flott brun farge, men gikk for blå fargen.

Fornøyd over fargevalget! :dribble:

Lenke til kommentar

Helt enig! Har sverget at jeg ALDRI skal ha sort eller grå bil... Vet ikke hvor lenge dette blir overholdt, men kommer nok til å prøve å satse på mørk rød eller blå metallic på mine fremtidige biler... :yes:

EDIT: 2 svære pakker på vei i posten by the way! :w00t:

Endret av Olimaen
Lenke til kommentar

Blå må jo være den fineste fargen av alle, dette den fineste :dribble:

742271024vx5.jpg

WR Blue Mica er finere :D

Og et spørsmål til guruene.. Jeg har noen alufelger som jeg ikke får rene. Har vasket med ferro-bet uten hell, og turtle ICE felgrens, er noe skikkelig fastgrodd møkk på noen av eikene... Tips til midler som tar det?

Lenke til kommentar

Får man tak i ironx i noen butikker eller er det på nett ?

Billigste er vell her? Jeg brukte denne selv på mine ALU felger. Støv som hadde satte seg helt fast, men denne gjorde jobben! :)

Blå må jo være den fineste fargen av alle, dette den fineste :dribble:

742271024vx5.jpg

Flott den fargen der. :) Ingen tvil om at jeg kommer garantert til å ha min neste bil også blå! :)
Lenke til kommentar

Takker :D

Er no bremsestøv eller noe som har brent seg inn i lakken virker det som.

image41940_b.jpg

Da har jeg bestilt IronX og clay fra bilnerden :D Gleder meg til å få det så jeg kan få lakken glatt i samme slengen. De som hadde bilen før meg var glad i sandpapir, ja :p

Endret av TMK9C
Lenke til kommentar

image41940_b.jpg

Da har jeg bestilt IronX og clay fra bilnerden :D Gleder meg til å få det så jeg kan få lakken glatt i samme slengen. De som hadde bilen før meg var glad i sandpapir, ja :p

Har du prøvd Prickbort? Kan hende jeg leste feil, jeg trodde du skulle bruke det på felg. :tease:

På lakken brukte jeg prickbort som er billigere, den fjernet alt støv og asfalt i lakken. :)

Lenke til kommentar

image41940_b.jpg

Har du prøvd Prickbort? Kan hende jeg leste feil, jeg trodde du skulle bruke det på felg. :tease:

På lakken brukte jeg prickbort som er billigere, den fjernet alt støv og asfalt i lakken. :)

Nei ironx skal på felgen, men bestilte likegodt noe clay til lakken på bilen, for den har fått sin andel piggstøv og lite vask fra tidligere eiere.

Lenke til kommentar

Når du har IronX så bruk den på bilen også, opp til vinduene, før du clayer. Den sammen med Prickbort fjerner det meste. Jo mindre der er igjen til clayingen, jo bedre er det. Jeg personlig vil helst ha polert opp bilen etter clay. Blir fort merker etter clayen... :)

Endret av CFM
Lenke til kommentar

IronX kan også være nødvendig på lakken, men jeg ville prøvd prickbort først på lakken. Og evt IronX etterpå om det var noe igjen.

Sant nok det! :) Med tanke på at Iron X er dyrere enn Prickbort så ville jeg da prøvd prickbort som du sier først, deretter om det var noe igjen i lakken så kan mann prøve Iron X. :)

Iron X er ikke så veldig bra å bruke på lakk etter min mening, matter fort ut lakken. :dribble:

Men til felger er Iron X kanon!

Lenke til kommentar

Når du har IronX så bruk den på bilen også, opp til vinduene, før du clayer. Den sammen med Prickbort fjerner det meste. Jo mindre der er igjen til clayingen, jo bedre er det. Jeg personlig vil helst ha polert opp bilen etter clay. Blir fort merker etter clayen... :)

Merker etter clayen er ikke noe problem, du har ikke sett lakken på den bilen..... Blankt? nei det har vi ikke sett.

Lenke til kommentar

Fikk bestilt meg Nanolex Rute forsegling, så da lurer jeg hvordan dette påføres? Jeg må rense ruten helt. Hva bør jeg da rense den med? Børe jeg har noe polering før forsegling? Jeg har AutoGlym sin glass polish om den kan være til hjelp?

En SLIK

En annen ting. Kan jeg også bruke AutoGlym sin Glass polish til lykter? :green:

Endret av 6ykriss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...