Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Skal prøve på det! Men så har jeg ett spørsmål til! ;) Hva gjør/bruker jeg når jeg skal shine opp solbleket plastikk? Lister og plastikk rundt vinduene på bilen begynner å bli hvite. Prøvde med noe svart noe fra turtle wax tror jeg, men dette ble bare vasket av etter første regnskyll... Fikk tak i noe nanotechgreier nå som jeg tenkte å prøve. Får se om det fungerer litt bedre! Men hva burde jeg egentlig brukt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmmm... I hvilken rekkefølge skal man påføre de diverse produktene? Først er det vask og clay, det er greit. Så lakkorrigerer jeg med Meguiars. Så er det voks for å få våtheten i lakken for tilslutt legge på en sealer? Har jeg forstått det rett? Og så eventuelt enda et lag med voks oppå sealeren igjen bare for enda mer blankhet?

Lenke til kommentar

Hvilke produkter skal du bruke? :)

Til vask så kommer jeg til å bruke Bjørns Sitrusvask. Dette stoffet er helt sykt når det kommer til rengjøring. Så kjøpte jeg Polytrol idag til plastikk. Skal bestille maskin og clay nå tenkte jeg. Regner med clay med medium mykhet burde funke? Så polerer jeg med Meguiars Ultimate Compund som jeg også kjøpte idag. Når det kommer til sealer så fant jeg frem til denne som mange på detailersclub tydeligvis bruker. Jeg vet ikke hvilken voks jeg skal bruke men det hadde jo vært litt stilig å prøve denne fra Dodo Juice med tanke på at jeg har rød bil... Men nå vet jeg ikke hvor lenge denne voksen varer... Er jeg inne på noe med disse produktene eller?

Endret av Olimaen
Lenke til kommentar

IPA(wipedown): Brukes til og tørke bort polishrester før du skal lakkforsegle med voks eller syntetisk sealer. Kan bruke kondensfjerner og batterivann blandet 50/50.

Kan jeg spyle over bilen etter wipedown?

 

angående polering, kan denne brukes, og kanskje denne, eller finnes det bedre prudukter til DA-maskin?

 

Ser at det finnes slike vaffel pads, når brukes dem vs "vanlige"?

Endret av MBarne
Lenke til kommentar

Hvilke produkter skal du bruke? :)

Til vask så kommer jeg til å bruke Bjørns Sitrusvask. Dette stoffet er helt sykt når det kommer til rengjøring. Så kjøpte jeg Polytrol idag til plastikk. Skal bestille maskin og clay nå tenkte jeg. Regner med clay med medium mykhet burde funke? Så polerer jeg med Meguiars Ultimate Compund som jeg også kjøpte idag. Når det kommer til sealer så fant jeg frem til denne som mange på detailersclub tydeligvis bruker. Jeg vet ikke hvilken voks jeg skal bruke men det hadde jo vært litt stilig å prøve denne fra Dodo Juice med tanke på at jeg har rød bil... Men nå vet jeg ikke hvor lenge denne voksen varer... Er jeg inne på noe med disse produktene eller?

 

Hvor fikk du kjøpt Polytrol? :)

Lenke til kommentar

Kan jeg spyle over bilen etter wipedown?

 

angående polering, kan denne brukes, og kanskje denne, eller finnes det bedre prudukter til DA-maskin?

 

Ser at det finnes slike vaffel pads, når brukes dem vs "vanlige"?

 

Du kan spyle over bilen etter wipedown ja. Jeg bruker Surfex HD 1+5 og spyler av med vann etterpå. Bare pass på så alt er tørt og fint og sjekk grundig etter kjørespor og hologram før du legger LSP. :)

 

Jeg er veldig fornøyd med Scholl. Hvilken bil har du og hvilken farge? Jeg bruker for det meste Scholl S03 Gold med roterende og går over med S30+ etterpå med DA maskin for å få opp glansen og fjerne kjørespor og holos. S17+ er veldig fin på mykere lakk der man ikke trenger å bruke S03G. :)

Lenke til kommentar

Da har bilene sannsynligvis ganske hard lakk så du må bruke et grovere middel som S03G for å enkelt fjerne vaskeripene. Etterpå må du avslutte med f. eks S30+ som er en holokiller og gir samtidig relativt heftig glans. :)

 

 

Her er et eksempel fra en ganske myk lakk og S17+ med roterende maskin:

post-141082-0-61594300-1334145423_thumb.jpg

 

post-141082-0-04293200-1334145428_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Da har bilene sannsynligvis ganske hard lakk så du må bruke et grovere middel som S03G for å enkelt fjerne vaskeripene. Etterpå må du avslutte med f. eks S30+ som er en holokiller og gir samtidig relativt heftig glans. :)

Denne?:

http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=SCH-S3GOLD-1L

 

og denne?:

http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=SCH-S30PLUS-1L

 

Hvilke pads anbefaler du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...