Javisst Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Skal prøve på det! Men så har jeg ett spørsmål til! Hva gjør/bruker jeg når jeg skal shine opp solbleket plastikk? Lister og plastikk rundt vinduene på bilen begynner å bli hvite. Prøvde med noe svart noe fra turtle wax tror jeg, men dette ble bare vasket av etter første regnskyll... Fikk tak i noe nanotechgreier nå som jeg tenkte å prøve. Får se om det fungerer litt bedre! Men hva burde jeg egentlig brukt? Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Owatrol Polytrol! Det fungerer veldig bra på utvendig plast. Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Owatrol Polytrol! Det fungerer veldig bra på utvendig plast. Polytrol var det ja! Visste jeg hadde lest om ett eller annet stoff som kunne brukes! Da skal plastikken bli svart igjen! Takker! Lenke til kommentar
CFM Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Husk at den ikke er laget for gummilister osv. da, ellers funker den veldig bra. Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 (endret) Men burde jeg maskere bilen før jeg smører det på med tanke på lakk og vinduer osv, eller er det bare å fyre på? EDIT: Fant det ut nå... Skulle visst ikke søles på lakk. Da blir det maskering. Endret 8. april 2012 av Olimaen Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Hmmmm... I hvilken rekkefølge skal man påføre de diverse produktene? Først er det vask og clay, det er greit. Så lakkorrigerer jeg med Meguiars. Så er det voks for å få våtheten i lakken for tilslutt legge på en sealer? Har jeg forstått det rett? Og så eventuelt enda et lag med voks oppå sealeren igjen bare for enda mer blankhet? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Du legger på sealer før voksen. Forresten bruker jeg Black WOW på alt av sorte plast/gummidetaljer på min bil bil fra '92, unntatt dekkene. På dørhåndtakene er det faktisk låsolje som varer lengst. Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Allright! Da burde jeg ha sånn noenlunde kontroll! Lenke til kommentar
CFM Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Sealer før voks, den er i boks. Voks før sealer, vi fortviler. Rekkefølgen blir: Avfetting -> vask -> clay -> rubbing/polering -> evt. wipedown for maks holdbarhet -> sealer -> voks. Hvilke produkter skal du bruke? Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 (endret) Hvilke produkter skal du bruke? Til vask så kommer jeg til å bruke Bjørns Sitrusvask. Dette stoffet er helt sykt når det kommer til rengjøring. Så kjøpte jeg Polytrol idag til plastikk. Skal bestille maskin og clay nå tenkte jeg. Regner med clay med medium mykhet burde funke? Så polerer jeg med Meguiars Ultimate Compund som jeg også kjøpte idag. Når det kommer til sealer så fant jeg frem til denne som mange på detailersclub tydeligvis bruker. Jeg vet ikke hvilken voks jeg skal bruke men det hadde jo vært litt stilig å prøve denne fra Dodo Juice med tanke på at jeg har rød bil... Men nå vet jeg ikke hvor lenge denne voksen varer... Er jeg inne på noe med disse produktene eller? Endret 10. april 2012 av Olimaen Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 (endret) IPA(wipedown): Brukes til og tørke bort polishrester før du skal lakkforsegle med voks eller syntetisk sealer. Kan bruke kondensfjerner og batterivann blandet 50/50. Kan jeg spyle over bilen etter wipedown? angående polering, kan denne brukes, og kanskje denne, eller finnes det bedre prudukter til DA-maskin? Ser at det finnes slike vaffel pads, når brukes dem vs "vanlige"? Endret 10. april 2012 av MBarne Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 (endret) Pga mange andre utgifter for tiden, så begynner jeg smått med vaskehanske og såpen du anbefalte CFM. Avfetting har jeg allerede en god del av. Clay, polering, korrigering og LSP(?) får komme etter hvert Vedlikehold er ikke bortkastet Endret 11. april 2012 av bIsk0p Lenke til kommentar
6ykriss Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Hvilke produkter skal du bruke? Til vask så kommer jeg til å bruke Bjørns Sitrusvask. Dette stoffet er helt sykt når det kommer til rengjøring. Så kjøpte jeg Polytrol idag til plastikk. Skal bestille maskin og clay nå tenkte jeg. Regner med clay med medium mykhet burde funke? Så polerer jeg med Meguiars Ultimate Compund som jeg også kjøpte idag. Når det kommer til sealer så fant jeg frem til denne som mange på detailersclub tydeligvis bruker. Jeg vet ikke hvilken voks jeg skal bruke men det hadde jo vært litt stilig å prøve denne fra Dodo Juice med tanke på at jeg har rød bil... Men nå vet jeg ikke hvor lenge denne voksen varer... Er jeg inne på noe med disse produktene eller? Hvor fikk du kjøpt Polytrol? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Kan jeg spyle over bilen etter wipedown? angående polering, kan denne brukes, og kanskje denne, eller finnes det bedre prudukter til DA-maskin? Ser at det finnes slike vaffel pads, når brukes dem vs "vanlige"? Du kan spyle over bilen etter wipedown ja. Jeg bruker Surfex HD 1+5 og spyler av med vann etterpå. Bare pass på så alt er tørt og fint og sjekk grundig etter kjørespor og hologram før du legger LSP. Jeg er veldig fornøyd med Scholl. Hvilken bil har du og hvilken farge? Jeg bruker for det meste Scholl S03 Gold med roterende og går over med S30+ etterpå med DA maskin for å få opp glansen og fjerne kjørespor og holos. S17+ er veldig fin på mykere lakk der man ikke trenger å bruke S03G. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Jeg er veldig fornøyd med Scholl. Hvilken bil har du og hvilken farge? Jeg har en Mercedes 190, svart, men regner med å ta min fars bil også, det er en nyere Skoda Octavia, MørkeBlå. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Da har bilene sannsynligvis ganske hard lakk så du må bruke et grovere middel som S03G for å enkelt fjerne vaskeripene. Etterpå må du avslutte med f. eks S30+ som er en holokiller og gir samtidig relativt heftig glans. Her er et eksempel fra en ganske myk lakk og S17+ med roterende maskin: Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Hvor fikk du kjøpt Polytrol? Fargehandler pleier å ha Polytrol. 1 Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Da har bilene sannsynligvis ganske hard lakk så du må bruke et grovere middel som S03G for å enkelt fjerne vaskeripene. Etterpå må du avslutte med f. eks S30+ som er en holokiller og gir samtidig relativt heftig glans. Denne?: http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=SCH-S3GOLD-1L og denne?: http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=SCH-S30PLUS-1L Hvilke pads anbefaler du? Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Hva anbefales av voks, ser på denne Lenke til kommentar
6ykriss Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Hvor fikk du kjøpt Polytrol? Fargehandler pleier å ha Polytrol. Takker. Skal få tatt meg en tur innom å kjøpt da. Hva pleier prisen å ligge på disse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå