CFM Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Fikk testet IronX for første gang i dag (i går). Fantastisk produkt som tar så og si alt av piggstøv! Lenke til kommentar
CFM Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Jeg kjøpt en 5 litersdunk på Parts and Retards i Ås og de har pp nettsidene dems også. Fåes også i mange andre butikker også, mener kanskje Autobahn, Scandicshine osv. har det. Koster jo en del, men man bruker ikke så veldig mye samt at denne fungerer faktisk veldig bra. Edit* Legger ved noen linker nå som jeg sitter på PC'n ig ikke telefonen: http://www.autobahn-bilpleie.no/?nr=90&idkategori=44&kat_name=CARPRO http://www.blankbil.no/index.php?manufacturers_id=21&digistore_custid=03b9ef4e97647d69cb81d4a983e0f92e http://www.partsandretards.no/bilpleie/avfetting Endret 14. oktober 2011 av CFM Lenke til kommentar
Fordfocus ms Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Hei:) turboen på min Ford focus 1,6 tdci røyk i går , noen som har peil på hvor nye det vil koste meg ?;/ Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Veldig feil tråd, så ikke her du får best svar.. Vil gjette på at du kan finne en på en hugger kanskje? 1 Lenke til kommentar
Fordfocus ms Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Skal helst ikke kjøpe den brukt ! Lenke til kommentar
6ykriss Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Skal helst ikke kjøpe den brukt ! Da er du på feil tråd. Kan ikke regne med å få riktig svar i bilpleie tråden Lenke til kommentar
CFM Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Var "uheldig" og kom bort i kjøp knappen nå...: Chemical Guys Bare Bones 1 Gallon Chemical Guys Ez-Cream Glaze. Chemical Guys Sprayflasker 0,5l 3 pack Daytona Felgbørste Mothers Børste til hjulbuer. 2stk. Scholl Poleringspute Orange Str.S 85 mm 2stk. Scholl Rubbingpute Gul Str.S 85mm Scoll Bakplate Liten Blir bra dette her tenker jeg... Lenke til kommentar
jorgens91 Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Har noen steinsprutskader i frontfanger og panser. Er dette noe som kan repareres selv og å brukbart resultat? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) Du har to muligheter: 1: Sette bilen bort til noen som kan dette. 2: Eller gjøre det selv: Steg 1: I lokket på flaska som inneholder fargelakken når man kjøper lakkstift så er det en ganske hard stålbørste som er veldig fin å skrape vekk rust samt pusse litt nedi steinsprut hullet. Når det er gjort og all rust er vekk så er det viktig å vaske nøye med isopropanol eller silikonfjerner for å få vekk rester etter lakk og rust og for å få vekk fett. Så anbefaler jeg å kjøpe en ordentlig grunning, altså ikke fra Biltema, men fra et lakkeringsverksted e.l. og bruker en tannpirker og legger et tyyyynt lag med grunning nedi hullet og lar det tørke og herde som anvist. Steg 2: Så kan du blande sammen ca. 70% farge og 30% klarlakk i en flaskekork og legge det nedi hullet med en tannpirker - viktig: ikke rundt!, men slik at hullet blir fyllt helt igjen og inn mot kantene. Legg gjerne flere lag slik at det til slutt topper seg såvidt opp av hullet. La det tørke og så herde i en ukes tid, gjerne mer. Steg 3: Etter det kan man gjerne våtslipe (p2500 papir eller finere) vekk overskuddslakken og så rubbe og polere opp med maskin. Da er ripa eller steinspruten 99% borte. På småriper eller steinsprut som ikke har gått gjennom grunningen og ned på metallet er det bare å begynne på steg 2. Grunningen er som regel hvit eller lys. Husk bare å vask skikkelig nedi først med silikonfjerner eller isopropanol. Endret 8. desember 2011 av CFM Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Trenger en billig poleringsmaskin og tilhørende pads til uka.Tenkte jeg skulle kjøpe maskinen på biltema og padsa på bilextra. hva bør jeg gå for? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Den to-hodede saken fra Biltema/Clahsern funker greit (samme maskin, bare forskjellig navn). Vibrerer en del, men til hobbybruk er den helt OK. Pads kjøper du på Clahsern, oransje Sonax pads, og så drar du på BilXtra og kjøper deg en flaske med Meguiars Ultimate Compound, et par mikrofiberkluter og en grei voks/lakkforsegling. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Den to-hodede saken fra Biltema/Clahsern funker greit (samme maskin, bare forskjellig navn). Vibrerer en del, men til hobbybruk er den helt OK. Pads kjøper du på Clahsern, oransje Sonax pads, og så drar du på BilXtra og kjøper deg en flaske med Meguiars Ultimate Compound, et par mikrofiberkluter og en grei voks/lakkforsegling. Flott, takk for strålende svar! Lenke til kommentar
CFM Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Og husk wipedown. Altså å vaske bilen med avfetting før du legger på voks/lakkforsegling etter poleringa. 2 Lenke til kommentar
6ykriss Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 (endret) Fikk nettopp kjøpt AutoGlym sin "Glass Polering" Men det står ikke noe om hvordan vi skal smøre det på. Skal det vaskes akkurat som vanlig bilshampo? Eller slik som polering av lakk? Fant denne akkurat. Takker for svar! Endret 12. desember 2011 av 6ykriss Lenke til kommentar
CFM Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Aldri vært borti den, men kan trygt anbefale Rain X og Nanolotus sin ruteforsegling. I morra skal jeg vinterklargjøre bilen min tenker jeg. Planen er som følger: Vask: Prickbort avfetting Surfex HD 1:5 avfetting Iron X for å ta "siste rest" Sonax felgrens Bøttevask med Zymöl svamp Lakkforsegling og voks: Legge et lag med Meguiars #21 syntetisk lakkforsegling og la den herde i 5-6 timer. (Skal egentlig herde i 12-24 timer, men det har jeg ikke tid til) Legge så et lag med Swissvax Shield for så å la alt herde til neste dag Kline dekksidene inn med Swissvax Pneu dekkfornyer Muligens legge ruteforsegling på nytt da den nå har ligget på i 8 måneder... Bruker Nanolotus ruteforsegling. Neste dag går jeg over bilen med en quick detailer for å ta eventuell svetting fra voksen. (Blir tidlig det, må gjøre det før jobb som er klokka 07...) Felgene har jeg allerede lakkforseglet så det gidder jeg ikke gjøre noe med nå. Endret 14. desember 2011 av CFM Lenke til kommentar
jorgens91 Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) pleier dere å vaske bilen med shampo etter bruk av clay? surr surr, jeg er i tåka om dagen, haha Endret 19. desember 2011 av jorgens91 Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Etter bruk av clay bør man alltid maskinpolere, da clayen har lett for å lage "marring" eller skjolder i lakken som ikke går bort uten. Tro meg, jeg har prøvd. Spørs litt på biltype/lakkhardhet, da. Er ikke nødvendig å vaske etter bruk av clay. Ripefjerner som i hva da? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Eg brukar ikkje vaske etter Clay. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Vask alltid før clay. Clay bør som nevnt over kun brukes før polering som vil fjerne merkene etter clayen sammen med andre merker og småriper i lakken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå